Stuvstaix skrev:
-------------------------------------------------------
> Idag: Två tokvurpor
>
> VURPA 1: Blöt gatsten utanför Berns, varför
> bytte jag mina Vittoria Pave mot Schwalbe Durano
> Plus, med tanke på underlaget är nicket i fara.
> Vurpans karaktär; framhjulet börjar spåra och
> "försvinner". Sen till ett möte och pinsamheten
> gör att jag snabbt hoppar upp på hojjen och drar
> iväg.
>
>
> VURPA 2: 200m längre fram typ vid Riche,
> framhjulet drar iväg ner i ett spårvagnsspår
> och "försvinner" - landar framför en mindre
> lastbil, klarar mig. Ännu senare till mötet och
> ännu mer pinsamt så slänger jag mig upp på
> hojjen.
>
> SUMMA: Framväxelföraren ut balans, blöder och
> smärtar i höger knä, mina ShowerPass-brallor
> har begynnande hål.
Aj. Just innerstan är allmänt inte ett bra ställe att ta igen förlorad tid. Har lärt mig det där med att pressa på lite på väg in till stan istället.
En annan sak jag funderade över är hur cykelbanan på Lindhagensgatan från rondellen bort Hornsberg kan vara så usel. Den är ju nybyggd, bara ett par år gammal. Men den är:
Jättesmal - inte en chans att köra om långsamma cyklister utan att idiotiskt smita upp på trottoardelen och köra om på innersidan vilket många gör.
Jätteojämn - helt fantastiskt vad knagglig den är, var det irländarna som kom med en bra deal eller vad handlar det om? Ungefär som att köra på en skogsstig med rötter, fast det är guppig asfalt istället.
Jättekonstig - inget speciellt i och för sig men sättet som den går av och på gatan borta vid Lindhagens köpcentrum t.ex. är ju bisarrt, påfarten precis på andra sidan busshållplatsen (som allmänt används som avlastningszon för taxis etc). Sedan borta vid Fazerrestaurangen om man skall svänga upp på Lindhagensgatan så har man en jättetajt vänstersväng som är omöjligt att ta på ett smidigt och trafiksäkert sätt.
Varför är en nybyggd cykelbana så usel?