Egentligen börjar jag inte pendla förrens på fredag, men jag behövde köra in till Helsingborgs skattekontor för att få några papper påskrivna nu innan jag åker till norge imorgon.
Dock var jag nära att krocka 3 gånger:
1: raksträcka, 2 bilar kör framför mig och jag ligger 15-20m bakom den sista.
En svart bil står till höger om mig och ska köra ut från en väg och tittar mig rakt i ögonen när bilen framför mig har kört förbi.
När det är 5 meter mellan mig och bilen som vill köra ut, då trycker han gasen i botten, varpå jag ställer mig på bromsen för att inte köra in i hans sida, jag gör lite gester till honon när han kör förbi mig och småler
2: raksträcka, jag kommer fram till en korsning där det gäller väjningsplikt på båda sidor om mig.
Jag ser en vit suv som kommer i hög till höger om mig mot korsningen, han tvärnitar när hans front når stopp-linjen.
Blir smått förbannad.
3: 500 meter längre fram ligger en liten rondell som agerar som korsning och jag vet att folk beter sig som svin i den korsningen, dessutom är sikten från utfarten till höger ganska dold.
Jag bromsar in och börjar min inkörning i den lilla rondellen, varpå en taxi drar ut sin front till mitten av mitt körfält.
Jag blir riktigt förbannad och drar ratten mot höger för att skrämma taxijäveln, han såg ganska skrämd ut och jag körde vidare fortfarande förbannad.
Tycker inte om att köra bil egentligen, men ibland måste man om man bor långt från närmsta större stad.