Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Luftade racern till jobbet idag.

Gick plättlätt - alla fem minutrarna.

Härligt. BAra en långärmad cykeltröja på överkroppen. :)

Sommaren är på G :)

Höll på att köra rakt in i en bil som svängde snabbt in på cykel/gång överfarten.
gubben i bilen tittade först förvånat på mig och sedan ilsket, jag vinkade glatt till honom.

Snabbt och stabilt. Kränker allt jag ser, väl medveten om att det kommer ändras när ungtupparna får upp konditionen.

I går hem, 10 grader varmt, medvind, soligt, lite sopat.
Idag till jobbet 2 grader varmt, motvind, tre cm nysnö...

Tog tuben som den lök man egentligen är. Men det regnade ju jättemycket

Körda ganska lugnt till jobbet bara för att upptäcka att jag ju hade plockat hem de flesta kläderna till tvätt. Och inga nya hade jag med mig...

:-)

Tur att man inte hade ngt viktigt på fm

Hårda intervaller hem igen. Och så hårda intervaller tillbaka till jobbet. Alla blev kränkta, inklusive jag själv. Spagettiben - det är skönt de.

Dagens pendling var trots nysopade gator skitig - ikväll blir det cykeltvätt...

Det skulle behövas ett rejält regnväder för att få bort allt stendam som ligger kvar.

Skitig! En dag i det här vädret motsvarar slitaget från en månads vinterpendling. Det blir dyrt...

Testade de nya, lövtunna, skoöverdragen mot vätan och smutsen, det hade gått hål på det ena vid framkomst. Skall de hålla en halv pendling? Det blir dyrt...

Tänk om man kunde få de sista gruset bortsopat snart... Men jag klagar inte!

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
-------------------------------------------------------
> Får se om man kommer hem eller om man blåser av
> vägen...

Jo, en 20 meters gran blåste precis omkull och landade med toppen strax utanför mitt kontorsfönster.
Som tur är ser det ut att bli medvind hem.

//j

Skall cykla ut mot havet innan jag vänder hemåt. Vind från nordväst. Måste ju bli medvind då! Perfekt! :D

Kämpade mig till jobbet efter lunch idag. Motvinden var ingen lek, fick tandköttet sandblästrat på broarna - i omklädningsrummet kändes munnen som efter ett besök hos tandhygienisten (förutom att allt smakade damm och inte mint).

Vilken underbar medvind. En skön slör hela vägen hem. Ingen blev kränkt. Dock verkade tråkigare att cykla norrut.

från sumpan till centralen gick det i ett huj men sen var det tvärstopp. inga tåg norrut pga strömavbrott så oklart när jag kommer hem till Uppsala.

/johan

JojjeM skrev:
> från sumpan till centralen gick det i ett huj men
> sen var det tvärstopp. inga tåg norrut pga
> strömavbrott så oklart när jag kommer hem till
> Uppsala.
>
> /johan
Med tåg? imorgon enligt nyheterna..

Blåsigt ifrån fastlandet till Hisingen samt resten av vägen..

Lugnt till jobbet med vinden i ryggen. Hemvägen blev brutal, helt sinnessjukt vilket motvind det blev. Kom knappt framåt.

Perfekt temp i morse och 86 sekundmeter i ryggen hem... Tur att man inte tog fixin får då hade man väl trampat ihjäl sig...

Jag cyklade söderut och sedan österut, en omväg på drygt två mil, men det gick fort för att vara mig! :-)

Kallare än väntat. Huvudet var som en isglass när jag kom fram, men smakade pucko

Black planet skrev:
> JojjeM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > från sumpan till centralen gick det i ett huj
> men
> > sen var det tvärstopp. inga tåg norrut pga
> > strömavbrott så oklart när jag kommer hem
> till
> > Uppsala.
> >
> > /johan
> Med tåg? imorgon enligt nyheterna..

Så blev det.

Sjukt dålig info på plats från SJ (men trycka färgglada broschyrer och göra tv-reklam om sitt förbättringsarbete kan de). Inga bussar förrän sent på kvällen. Våldgästade syrran istället. Tur att jag inte skulle hämta på dagis.

/Johan

Lyxade med en tidig omväg Telefonplan, Slagsta, Ekerö, Observatorielunden. Som vanligt lite kallt på färjan, men uthärdligt, och det var ju strålande sol, och gynnsam vind över Ekerö som bonus. Jag trodde det skulle bli kökörning hela vägen från Ekerö till stan, men det var ju nästan tomt!?!?! Inte ens över Tranebergsbron var det mycket folk alls, är det påsklov redan?

Snabb händelselös lite småfrisk grus- och ensamcykel pendling till jobbet. Inga incidenter eller speciella händelser förutom hur vacker vyn mot morgonsolen från Slussen är. Där finns det ett rödljus som gärna fick vara lite längre. Kränkte allt jag såg.

Hemvägen kryllade av damcyklar och jag lade mig bakom långsammaste men ändå rullandes ekipaget jag stött på. Skönt och utan stress. Götgatan tillåter knappast hastighetsrekord på eftermiddagarna längre.

Senast redigerad av en moderator:
Startade 30 min tidigare, 0530:) Lite trafik genom Køpenhamn. Satsade på rekeord;) stark medvind 12 s/m. Næst snabbaste tiden till arbetet:):) Underbar cykling alla 22,5km. Smilede hele vejen:)

Vinden Ylade ner øver Åboulevard:)

Ruggig medvind ær helt fantastiskt:)))) De 12s/m var DMI:s snitt, inte genom gatorna i Køpenhamn;).

Cykel ær fantastiskt:)

Första pendlar dagen på nästan 14 dar. Vad har hänt? Det har blivit varmare och snön är helt borta. Massa cyklister som åker över allt. Det är slut med att blåsa på genom stan. För varmt kläd var jag med.
Fördelen är att det borde gå köra genom Skarpnäckskogarna och Hellas till jobbet. Ska kolla på vägen hem om det funkar.

Snorig och soft. Fick lite skjuts av en specializedhjälm på en gammal crescent över årstafältet.

Skön morgon. Lagom med vind, bra & rena cykelbanor (förutom i Huddinge Kommun). Blev kränkt av en kille på cross och 28mm slick's. Jag brydde mig inte speciellt mycket då detta är första dagen sedan onsdag då jag Inte haft kryckor. Efter att han kört om mig så körde vi lika snabbt å han hade en lycka på ca. 100m. Efter ett tag tyckte jag det blev jobbigt och drog om honom i uppförsbacken mot Globen. Väl nere på Götgatan stannade jag vid två rödljus och sedan körde han om. fast jag kom ikapp han igen vid Slussen.
Precis som förra veckan så kommer man inte speciellt mycket längre när man kör mot rött. Lika bra att stanna likssom. Vid Skogskyrgogården körde han även mot röd gubbe/cykelljus å även där kom jag ikapp honom...

Nästa vecka åker mina 25mm's på och då blir det inte lika tungt som med mina crossdäck :)

Tar ett break, det är ju ändå rött!

IMG_5949.JPG ht=544

Appropå ^^

Allt som vanligt. Man kör om alla på Stadsgårn och så kör de om mig när jag väntar på rött vid Slussen ner mor Skeppsbron :-) Sen rullar jag om utmed Slottet och så kör de förbi mig när jag stannar för rött innan Kungsträdgårdsgatan.

Det är skönt när man känner igen sig. Och skönt att inte stressa.

zodah skrev:
> Appropå ^^
>
> Allt som vanligt. Man kör om alla på Stadsgårn
> och så kör de om mig när jag väntar på rött
> vid Slussen ner mor Skeppsbron :-) Sen rullar jag
> om utmed Slottet och så kör de förbi mig när
> jag stannar för rött innan
> Kungsträdgårdsgatan.
>
> Det är skönt när man känner igen sig. Och
> skönt att inte stressa.

Eftersom jag hade 8 minuter extra över idag försökte jag vänta in en snygg tjej så jag kunde ligga på hennes rulle. Jag låg ca. 60m framför henne och vid Slottet cyklade jag så långsamt att jag nästan ramlade av fartbrist. Hon kom likssom aldrig ikapp mig fast att hon hade tights å hybrid.:(

Globalistic skrev:
> zodah skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Appropå ^^
> >
> > Allt som vanligt. Man kör om alla på
> Stadsgårn
> > och så kör de om mig när jag väntar på
> rött
> > vid Slussen ner mor Skeppsbron :-) Sen rullar
> jag
> > om utmed Slottet och så kör de förbi mig
> när
> > jag stannar för rött innan
> > Kungsträdgårdsgatan.
> >
> > Det är skönt när man känner igen sig. Och
> > skönt att inte stressa.
>
> Eftersom jag hade 8 minuter extra över idag
> försökte jag vänta in en snygg tjej så jag
> kunde ligga på hennes rulle. Jag låg ca. 60m
> framför henne och vid Slottet cyklade jag så
> långsamt att jag nästan ramlade av fartbrist.
> Hon kom likssom aldrig ikapp mig fast att hon hade
> tights å hybrid.:(

Jag lider med dig :-)

Jo tack, grå men skön. En lagom dos kylspray från framhjulet på de lurviga smalbenen. Rena kränkfestivalen nu när alla hybridjockar hittat ut. Riktigt kul att till synes utan ansträngning susa förbi nån som ser ut att ta i så han skall spricka...

Hjälp!
Vad fullt det blev på cykelbanan.

Trängselavgift...?!

Globalistic skrev:
> Eftersom jag hade 8 minuter extra över idag
> försökte jag vänta in en snygg tjej så jag
> kunde ligga på hennes rulle. Jag låg ca. 60m
> framför henne och vid Slottet cyklade jag så
> långsamt att jag nästan ramlade av fartbrist.
> Hon kom likssom aldrig ikapp mig fast att hon hade
> tights å hybrid.:(
Det är ju bara stanna o göra något fulmeck tills du är på rulle.

Jag tror att du blir avslöjad pga att din tunga håller på att rulla in i framhjulet.
Det brukar vara några trevliga tjejer på crossar eller räcer efter slottet. Fördelen med den varama perioden ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp