Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Puh. Kom till jobbet idag med. Golgatan GT eller grus brevid Årstaviken.. Enkel vinst för gruset..

Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Genrellt idag: Standardcyklisterna stannade för
> rött och gjorde tecken. Lycrapendlartöntarna med
> stora ryggsäckar skulle tvunget vingla över mot
> rött.
Wow, hittar du folk på cykel som gör TECKEN? VAR DÅ? Jag har svurit tyst åt alla som svänger och gör spännande manövrar utan att visa vart de är på väg hela året...

Ospännande pendling idag men det gick rätt fort iaf :)

- Lycrapendeltönt med ryggsäck som visserligen stannar för rött

Djurisk pendling igår. Kom inom 2 meter från ett rådjur som inte blev speciellt skrämd av att jag kom farande. Sen höll jag på att få in en småfågel i framhjulet på vägen hem. i övrigt varmt, lungt och skönt. knäet håller på att återhämta sej från Vättern så det blir inga större fartorgier.

Någon Göteborgspendlare som skulle kunna uppskatta körtid mellan Eriksbergskranen och SAAB/Ericsson ute i Mölndal samt tipsa om bra färdväg?

Måste åka via Göta älvbron.

På racer pga abstinensbesvär.

Och social. Jag försökte ligga på rulle men killen framför ville hellre småprata istället. Men det var rätt trevligt det med.

Första pendligen på 10 dagar pga uppdrag i Indien. Skönt att vara tillbaka, skönt att slippa cykelpendla i Indien. Strålande morgon i stan, inga bilar, lite cyklister, trötta ben.

Räser idag, skall flexa ut och klämma några mil i eftermiddag. Svår abstinens, fick ingen cykling i helgen.

Vad håller ni Göteborgare för snitthastighet när ni cyklar genom centrum? Försöker räkna ut en pendeltid innan nya cykeln kommer hem. Avståndet är nästan exakt en mil.

Trött och hängig. Inte ens en nytopsad racer fick mig på gott humör. Hoppas på lite schusch i benen i eftermiddag.

Firade måndag med att cykla ut genom Tyresö till Brevik (genom jag vet inte huuur många vägarbeten). Varför har jag inte kört Kråkvägen tidigare? Brant och längre än andra backar där ute. Skoj :-)

Synd att hela Tyresö C känns som ett enda stort hål med stenkross.

zodah skrev:
> Varför har jag inte kört Kråkvägen tidigare?

Kul att ha den på sin pendlingssträcka.
Skall göra ett besök så snart knäet gillar belastning igen. Kan tänka mig att utväxlingen 36/25 gör den lite mildare än 39/23 som jag hade som lägst sist.

Jag må bara ha 7,8km till jobb, men jag tyckte det var bra gjort av mig att hålla ett snitt på 29,7km/h på min fixie imorse.

Kroppen kände sig seg idag. Jag höll med om att det blir en lugn rullning på Golgatan GT. Lite cyklister på vägarna nu som tur är.

Idag måste jag citera mej själv.

Greup skrev:
> Djurisk pendling igår. Kom inom 2 meter från ett
> rådjur som inte blev speciellt skrämd av att jag
> kom farande.

Idag ´möttes jag och rådjuret igen på ungefär samma plats. Denna gång sprang det in i mej!

Kom i närmare 30 på cykelvägen in från Fruängen när den kom hoppande ut ur det höga gräset i full fart vid sidan och träffade mej med mulen över min högra höft. Lyckligtvis drop den väl tillbaka skallen för smällen var inte tillräcklig för att fälla mej.

Jag vände tillbaka och kollade men det fanns inte kvar på platsen så det verkar ha gått bra för alla inblandade.

Körde MTB idag på fincykeln, riktigt seg. Hoppas på piggare ben i em då jag också ska förlänga passet till va 1,5h härlig stigcykling.

Trots tutande surgubbe i trivsamma Tyresö och trots punka i Älta så var denna morgons pendling en fröjd.
Benen börjar bli lite starkare och alltid bra motivation att få sällskap utmed vägen...

Kom på att jag inte åkt kommunala färdmedel sen den 21:a mars, belönade mig själv genom att beställa en ny mtb-ram.

Börjar bli enahanda att cykla samma väga varje dag. Blir nog en omväg i morgon. Noterade att de fått på ett lager asfalt på GC-banan utanför Vikingline. Hela vägarbetet kanske är klart och borta till slutet av veckan.

Tittade ut hemma och det såg vindstilla ut... gött, för jag var inte tillräcklig pigg för att kämpa mot en massa skånska vindar. Cyklade iväg och därefter mötte jag de skånska vindarna och fick kämpa :-D snacka om lurad av flaggan mitt på bostadsrättsgården, tur jag har lärt mig innan att inte lita för mycket på den flaggan (den står lite för skyddat till i tre av fyra väderstreck...nu när träden är fullt utslagna så gäller det nog fyra av fyra väderstreck) :-D

Var så trött idag, så jag tog inte den vanliga långa rundan till jobb.
100 meter från jobb står en stor container bakom biltema där folk brukar slänga allt möjligt.

När jag cyklar förbi ser jag bakänden av en cykel som sticker ut.
"inget speciellt" tänkte jag...

Men av någon anledning fick jag för mig att cykla tillbaka och titta.
Drog upp en felt räser ( utan hjul ) med dura ace växlar/reglage, fsa k force carbon vevparti och lite smått och gott, några små repor fanns, men fortfarande i väldigt fint skick må jag säga.

Blev ganska överraskad...

Låter nästan som nån snott den för hjulens skull och slängt resten.

Greup skrev:
> Låter nästan som nån snott den för hjulens
> skull och slängt resten.

antagligen...
Vid närmare efterforskning visade det sig att det var en DA 7800 grupp som satt på.
Fanns ingen stöldmärkning eller liknande på ramen heller.

Eftersom jag inte är så vidare insatt i LVG så får det nog bli en pendlar hoj eller liknande.

Ingen hade byt däck på crossen under natten. På väldigt sega ben blev i lugnt tempo på årstaviken grus. Får ta en lite lugnt på vägen hem.

DD88 skrev:
> Vad håller ni Göteborgare för snitthastighet
> när ni cyklar genom centrum? Försöker räkna ut
> en pendeltid innan nya cykeln kommer hem.
> Avståndet är nästan exakt en mil.

Hur mycket man än pressar på så blir rullsnittet genom centrum sällan mer än ca 25-27 km/h, om man cyklar lagligt och utan att tränga andra. Och då krävs minst 35-40 km/h när man väl är uppe i fart. Det är alla stopp som drar ner snittet så förjävligt. Cyklar man på natten eller en söndagsmorgon, typ, så kan man komma upp 1-2 km/h i snitt över det, särskilt om man skippar cykelbanor på några ställen och använder den riktiga vägen.

Svalt.

Black planet skrev:
> årstaviken grus. Får ta en lite lugnt på vägen
> hem.

Ta den vägen hem så slipper du riskera nackspärr på Golgatan.

Fikasvettot skrev:
> Svalt.
>
>
> Black planet skrev:
> > årstaviken grus. Får ta en lite lugnt på
> vägen
> > hem.
>
>
> Ta den vägen hem så slipper du riskera
> nackspärr på Golgatan.

Jag säger bara päron-honung-valnöt.....

Körde lugnt och sansat på racern och nynnande på en Lasse Winnerbäck låt. Skönt med aktiv vila :)

Black planet skrev:
> Jag säger bara päron-honung-valnöt.....

Oj,oj, oj vilken brainfreeze jag skulle få av att äta 3 kulor innnan de smälte bort!

Varför är det tråkigt att cykla på min Poison Cross? Varför känns det så segt? Däcken? Ja, det måste vara däcken. Jag måste raka dem!

Fikasvettot skrev:
> Black planet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag säger bara päron-honung-valnöt.....
>
>
> Oj,oj, oj vilken brainfreeze jag skulle få av att
> äta 3 kulor innnan de smälte bort!
Vilken tur du har att allt är i enda kula ;)

SuperApe skrev:
> Varför är det tråkigt att cykla på min Poison
> Cross? Varför känns det så segt? Däcken? Ja,
> det måste vara däcken. Jag måste raka dem!

Senaste numret av Bicycle Quarterly har en artikel om att raka däcken.

BQ94TireShaving800.jpg

SuperApe skrev:
> Varför är det tråkigt att cykla på min Poison
> Cross? Varför känns det så segt? Däcken? Ja,
> det måste vara däcken. Jag måste raka dem!

Vad har du gjort med din stålhäst?

Sen till jobbet så det blev Golgatan GT. Vilken stress körning. Folk som hoppar in på gatan vid Götbacken för köra om etc. Cyklister som har stenhård koll på webben, men inte var de är i verkligheten. Sen var inte Stikkinikki öppet för en morgonglass.

RasmusOlofsson skrev:
> Greup skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Låter nästan som nån snott den för hjulens
> > skull och slängt resten.
>
>
> antagligen...
> Vid närmare efterforskning visade det sig att det
> var en DA 7800 grupp som satt på.
> Fanns ingen stöldmärkning eller liknande på
> ramen heller.
>
> Eftersom jag inte är så vidare insatt i LVG så
> får det nog bli en pendlar hoj eller liknande.

Bara för att ramen inte hade någon stöldmärkning så innebär det inte att du kan ta den. Det där är stöld.

Kolla ramnumret och ring och hör med polisen.

Black planet skrev:
> Vad har du gjort med din stålhäst?

Den väntar på vevparti. Fin morgon i morse, riktigt fin!

Tog racern (i stället för Single speed) idag pga knäproblem. Vid Älvsjöbadet så exploderar bakslangen. Byter slang men när jag pumpar däcket så ser jag att det är en reva i sidan av däcket, och att slangen kommer fram när däcket får tryck. Inte så konstigt att slangen exploderade...

Vad göra??? Ska till jobbet och det är 30 minuters promenad hemifrån. Testar att försöka laga hålet i däcket genom att lägga en bitt papp mellan slang och hål för att hindra slangen att tränga ut. Men det är svårt att få pappbiten att ligga rätt.

Så likt ett mirakel så stannar en skåpbil.
"Hej, har du problem?"
Visar sig att killen driver grossist-verkasamhet för cykeltillbehör, och har sitt lager 200m därifrån!
Köper 2 st nya GP4000S + extra slang till "nästan-internet-pris".
Väldigt trevlig kille också, nu kommer jag inte håg vad han heter men han tävlade lite själv och hade en grabb som körde elit för Falken.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp