Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
BOFH skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där har ALDRIG hänt mig. Jag kanske borde
> svettas mer.
>
> Att hon var trevlig _och_ despo låter ju som en
> fantastisk kombo. Vad hände efter middagen?

Har aldrig hänt mig tidigare heller. Hemligheten är att spontant ta en paus; stanna cykeln och sätt dig ned en stund. En indier språkade med mig strax innan också, visserligen utan att ragga :P

Det hade nog varit en fantastisk kombo om man var intresserad, jag är dock alldeles för nöjd med min sambo för att vara intresserad av andra. Visst är jag ett svin ibland men inte när det gäller trohet. Cykelpendling däremot ...

Förkyld så jag tog bilen. Dagens vardagsedge var att öppna bildörren med en nyckel utan fjärrkontroll på. Oftast funkar det men ibland så tjuter larmet. Detta brukar inte vara nåt problem då jag nortmalt har en nyckel med fjärrkontroll, men den låg i jackan på jobbet. Så hade jag haft otur hade jag väckt hela kvarteret utan möjlighet att tyste larmet. :)

Mitt förra inlägg innehöll så lite cykel att tråden åkte ner på sidan 2. Fy på mej.

Väldigt lugn och fin pendling. Inte mycket folk och jag kände mig pigg. Fick dessutom testat gårdagens fynd från XXL, en vaude matera tröja som var nersatt 60%.

Måste fixa bakbromsen också. Den har slutat ta helt. Nu låter den bara väldigt mycket.

Barnen har höstlov och vem är jag att inte följa deras tren. Kort cykling till sportläger dock. Kul o se ungarna med lampor och reflexer som åtminstone 60% av proffspendlarna borde anamma!

Såhär glad var man över att vara cyklist igår..
Folk frågar på jobbet:
- CYKLAR DU FORTFARANDE??
- ja.. det är typ vårväder ute..
filename=2011-11-03+-+1.jpg

Skön cykling nnu på morgonen. Enda utslaget på misärindexet var väl att jag inte pumpat bakdäcket med fotpumpen eftert punkteringen förra veckan.

Skönt och lätt. Men framhjulet verkar ha börjat tappa luft igen.

Suck, det märktes på min resa Vällingby-Regeringsgatan att höstlovet är slut, det gick fortare förra veckan... Två äldre herrar längs cykelbanan utmed Stadshuset hade nog längtat mycket efter varandra, dom cyklade i bredd och hade cykel-konferens, trodde inte sånt existerade längre...

Härlig morgon! Stockholm har blivit det nya London - massor av cyklister, snöfri vinter och grådis. Ska leta upp ett fish&chips-ställe på lunchen.

Lite problematiskt på Strandvägen i Stockholm i morse. Massor av löv på cykelbanan, men gångarna hade det i alla fall bra.

Bilagor

• DSCN3862.JPG
    DSCN3862.JPG
    56.2 KB · Besök: 46
Allting går i grått. Inget höstlov längre. Var gör folk i söderledstunneln? Förutom att tutta på varandra?

Varmt och skönt men mörkt! Åkte med knickers och en långärmad tröja, perfekt klädsel för mig idag. Förra året kom väl snön som låg långt in i april ungefär så här års va? Spottade en från happy känd långcyklare vid Roslagstull, han hade långa tights och neoprene skoöverdrag...

heklamama skrev:
> Vart är vi påväg?

Till/från jobbet?

Knävärmae och jacka. I november. Det är livskvalitet.

Förvirrade turister ockuperade cykelbanan på Skeppsbron. Annars märks det att träningen ligger på sparlåga.

Inte så många cyklister. För varmt klädd. Småpratade lite med en vit fixie med remdrift vid skanstull.

För varmt klädd, sade jag det?

Stumpy skrev:
> heklamama skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vart är vi påväg?
>
> Till/från jobbet?

Ja dj%€)ar så är det...

Gråttgråttgråttgråttgråttgråttgråt.....gråt

På teckingen i papperstidningen visade de att man skulle ha blinkande bakljus...

Såg minst tio helt nersläckta cyklar på väg hem. Hellre blinkmonglon än svartmonglon.

Senast ändrad:
Ok, dagens pudel, starkt blinkande framlyse är INTE ok, big no-no. Dåligt.
Samt blinkande baklyse på hjälmen, FRAMÅTRIKTAT! - är Big Big dubbel NO-NO, endast för suicidbenägna.

Vart är vi på väg i samhället fy tusan!

Blev fetkränkt av en gubbe på racer idag. Visserligen körde jag med vinterhojen med dubbdäck, tyckte ja hade bra tryck i pedalerna så kom det en gubbe svussch och körde förbi. Tänk om jag hade jaft, racern... nåja, tror dubbfritt hade räckt.

Kom ikapp en MTB snubbe på bron över E18 som går mellan Rissne-Rinkeby, han svarade direkt och drog på och jag hängde på, låg bakom ett tag sedan gick jag om och drog en stund - bra pulshöjning! Han hängde givetvis på, vi snackade lite uppför backen vid Hjulsta innan vi åkte åt olika håll, någon här? Kul var det i alla fall sällan man träffar på starka cyklister. Starka cyklister ger bra träning!

izar skrev:
> Starka cyklister ger bra träning!
+1, likaså elcyklar eller moppar i dimma.

Har inte skrivit i tråden på länge. Vardagspendlingen börjar ju bli lite enahanda mellan Vällingby och City. Men idag fick jag två aha-upplevelser minsann!
Kände mig skum i luftrören igår kväll, som astmakänning ungefär. Tänkte väl att nu är det dags - höstförkylning på G... Likadant när jag vakna, men pigg i övrigt så det var bara att rulla ut pendlarn och bege mig. Och gissa om jag var slö, kort i andningen och snabbt mjölksyrekänning. Men det var väl bara att ta tjuren vid hornen och trampa på, fast lite lugnare än vanligt. Sen kommer Tranebergsbron - och där kan man ju inte bara fisa sig upp. Sagt och gjort - lite tryck på pedalerna och syran/anfådheten kom som ett skott, men utför kommer man ju få vila lite. Och se: precis på krönet hostar jag upp en hel jordnöt! Förmodligen precis samma som jag satt i vrångstrupen framför tv:n igår kväll. Gissa om livet kändes lättare när nöten eskorterad av en del mucus lämnat kroppen. Sensmoral: allt man hört stämmer - man skall INTE äta jordnötter halvliggandes i soffan!

Den lite tristare upptäckten är att drivlinan är slut. Det rasslar och smäller när man trycker på. 580 mil, varav 160 under förra vintern, är tydligen den empisriska livslängden på en (1) deore-kassett och kedja.

Sidde skrev:
> Har inte skrivit i tråden på länge.
> Vardagspendlingen börjar ju bli lite enahanda
> mellan Vällingby och City. Men idag fick jag två
> aha-upplevelser minsann!
> Kände mig skum i luftrören igår kväll, som
> astmakänning ungefär. Tänkte väl att nu är
> det dags - höstförkylning på G... Likadant när
> jag vakna, men pigg i övrigt så det var bara att
> rulla ut pendlarn och bege mig. Och gissa om jag
> var slö, kort i andningen och snabbt
> mjölksyrekänning. Men det var väl bara att ta
> tjuren vid hornen och trampa på, fast lite
> lugnare än vanligt. Sen kommer Tranebergsbron -
> och där kan man ju inte bara fisa sig upp. Sagt
> och gjort - lite tryck på pedalerna och
> syran/anfådheten kom som ett skott, men utför
> kommer man ju få vila lite. Och se: precis på
> krönet hostar jag upp en hel jordnöt!
> Förmodligen precis samma som jag satt i
> vrångstrupen framför tv:n igår kväll. Gissa om
> livet kändes lättare när nöten eskorterad av
> en del mucus lämnat kroppen. Sensmoral: allt man
> hört stämmer - man skall INTE äta jordnötter
> halvliggandes i soffan!
>
> Den lite tristare upptäckten är att drivlinan
> är slut. Det rasslar och smäller när man
> trycker på. 580 mil, varav 160 under förra
> vintern, är tydligen den empisriska livslängden
> på en (1) deore-kassett och kedja.
---------------------------------------------------------------------
Lite varning för luftrörsinfektion eller dito i lungorna om man har så mycket skräp i andningsorganen... :-/ T

MTBiker skrev:
> Blev fetkränkt av en gubbe på racer idag.
> Visserligen körde jag med vinterhojen med
> dubbdäck, tyckte ja hade bra tryck i pedalerna
> så kom det en gubbe svussch och körde förbi.
> Tänk om jag hade jaft, racern... nåja, tror
> dubbfritt hade räckt.

Uppför missionsbacken? Gubbe? Jag? Det är så sällan man ser någon annan cyklist så när jag såg ett blinkande baklyse vid intersport var jag tvungen att trycka på lite.

Svårt val imorgon, Cross eller vintercykel med dubbdäck.

HAHAHA, en hel jordnöt!! jeez

Pendling var lugn i skjorta och chinos.. fick dock kränka en MTB-gubbe vid Lunda.. det är fan inte ofta jag får kränka någon.

Vem har sopat alla cyklebanor? Där det förut låg fullt med löv var dom som bortblåsta. Kanon, bra jobbat! Nu är det bara lite vid bussgaragen vid Råsta längs E18 som är kvar. Kämpa på!

federico skrev:
> Hornstull 17.54

Vad gör dom? Målar nya cyklar?

Fick slita hund för att orka med idag. Många elitpendlare mot stan.

Föredömligt många av oss har lampor och reflexer, det är värre framåt kvällen och i innerstan då de flesta verkar köra nersläckt.

För kallt klädd först (första gången tamejfan i höst) Fick pressa på lite extra tills värmen kom, sen var jag såklart för varmt klädd igen!

Inga spår av misärindex.

Senast ändrad:
Första pendlingen på två veckor sedan handledsskadan, gör lite ont. Småförkyld. Första pendlingen på dubb == En av årets jobbigaste pendlingar, men härligt att vara ute igen.

Förkylning som kändes mindre bra. En otrolig seg pendling till jobbet. Det blir lite ebolaexpress imorgon.

Tog mig en svängom på VuÄltan. Jösses va späd man blir när man inte underhåller formen ordentligt. Men det var nyttigt och kul :-)

En (eller två) pajsare på hjul från Liljeholmsbron till StEriksplan drev upp tempot, jag som tänkte ta det lugnt...

Sjukt mycket folk dessutom, har de inte fattat att det är vinter när som helst?

Cyklade till jobbet med rullskidor fastspända på ryggsäcken, vid Alvik fick jag dagens bästa kommentar av en herre: "Har du dom där i reserv om du skulle få punka?"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp