Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jocke, bildbevis! elelr film helst! Det vore bättre än monty pyton att se dig står framför domaren med tempostrut och blåneka till att vara hänsyslös fartdåre.

Jag cyklade inte i dag, men är helt förstörd efter förmiddagens kuta- och massa-konstiga-övningar-träning med jobbets egen Dr Mengele. I morgon blir det tufft att apa runt på södertörn och leta efter snäckan.

Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vägrar tro att den åtalades klädsel är
> avgörande för utfallet (i så fall är det
> Svenska rättsstytemet ruttet)!

Är det någon som vet var kan man läsa live-twitter från rättegången?

SuperApe skrev:
> Jocke, bildbevis!

Tyvärr hade min kollega inte tid att följa med så det blir nog inget foto tyvärr.

EDIT: Men är det nån som är i krokarna får ni gärna komma förbi.
Schelegatan 33 kl 13:40 MÅl B 9066-10 (Sal visas på info-tavla).
Nu måste jag gå och byta om!

Senast redigerad av en moderator:
Har varit snuvig ett par dagar så idga blev det lätt träning på racern inför morgondagens tävling.

3:e pendeldagen (igår kväll) efter sommarens uppehåll var det dags för säsongens första incident.
Möter lätt bedagad kvinna i 50-årsåldern på cykel, hon cyklar på sin vänstra kant på cykelbanan (dvs min högra - där jag cyklar) och håller blicken just framför sitt framhjul.
10-12 meter ifrån varann tittar hon upp och upptäcker mig, skriker 'OOOOOOOOOOOOOHHHH!' och börjar vobbla med styret.
Jag som tidigt insett vad som är på gång ställer mig upp, lägger tyngden långt bak och bromsar allt jag har och svänger ut i gräset på min högra sida. Hon styr självklart efter och vi får fast framhjul mot framhjul utan att nån av oss ramlar. Hon trampar igång igen, vinglar förbi mig och trampar iväg, helt nonchalerande det "CYKLA PÅ HÖGER SIDA, SNÄLLA DU" som jag ropar efter henne.

grrr.

Pinglade du med ringkolockan för att göra henne uppmärksam på mötet? Eller hojtade du?

zodah skrev:
> Supertramp, vågar man hoppas på en RR från
> rättegången i denna tråd?

Javisst!

Dom kommer Fred nästa vecka. Men jag tror det gick bra.

Polismanen som vittnade gav inget trovärdigt intryck. Han kom inte ihåg någonting. Jag fick chans att ställa en fråga till honom och frågade varför han inte kom och gjorde en riktig indentifiering när jag nekade. han svarade "jag fick reda på efteråt att det var vissa som nekade. Jag har sagt att dom ska ropa dit mig om dom nekar men ofta gör dom inte det". Ungefär som att han skylde ifrån sig på sina kollegor.

Under min "slutplädering" sa jag inte höll med åklagarens påstående om att polisen under ed gjort en 100% identifiering, och ena nämndemannen såg på mig och nickade som att han liksom höll med.

PS. Hela rättegången hölls i lycra och tempostrut. Åklagaren drog lite på munnen när han frågade om vilken färg jag hade på hjälmen, och undrade om det vara samma som jag hade på mig.

Tempostrut, på rättegången? !!!

Ha ha, dagens, troligen veckans garv. Tack för det :-)

Supertramp skrev:
> PS. Hela rättegången hölls i lycra och
> tempostrut. Åklagaren drog lite på munnen när
> han frågade om vilken färg jag hade på
> hjälmen, och undrade om det vara samma som jag
> hade på mig.

Av respekt för sporten var väl cykeln aldrig mer än 75 cm ifrån dig?

HAHA! Det är sällan jag flabbar högt framför skärmen, så jag ber att få tacka! Riktigt fredagsmys! Snyggt jobbat, oavsett vad utfallet blir.

Näradödenupplevelse. Och delvis var jag vållande. Fan.

Undergången innan man börjar klättra uppför Danvikstullbron. Jag kommer ur tunneln och skall rakt fram. En annan kommer från bron nedför i hög hastighet och skall också rakt fram. Han fick panik och jag tror bestämt det kom en cykel från min höger också. Han skrek på mig och jag borde skrikit tillbaka men nu när jag är hemma så känns det bara skönt att inget hände.

Och jag ber om ursäkt att jag inte såg mig för bättre.

Haha. Lycka till Supertramp.

Zodah: Om jag dör en för tidig död är det antingen i den tunneln, eller på Hamngatan i korsningen nedanför Nordeas HQ

I morse vaknade jag en timme innan klockan skulle ringa så det blev en tur i NICK-spåret på väg till jobbet. Sämre pendlingsväg kan man ha.

//j

Lite starkare än inan semestern märkte jag när jag tog den branta vägen. Men vad det blåser!

Körde intervaller från Hammarby fabriksväg upp till toppen på Hammarbybacken på hemvägen, benen svarar inte riktigt på sådana intervaller när man gör dom direkt efter avslutad arbetetsdag kan man nog säga... :-/ T

Veckans pendlingsfacit (3 dar):
Capture.JPG ht=50

/G

Pendlade med tåg idag vilket gjorde att jag hamnade på Cykloteket för att köpa ett par nya strumpor. Det slutade med två par strumpor, en ny väst och en Specialized Alias sadel som ska ersätta min Fizik Arione. Hoppsan. Nu måste jag dessutom cykla långt i helgen för att pröva sadeln.

P

Pust och stön! Jävlar vad jobbig pendlingsvecka det här var! Kanske min hårdaste träningsvecka någonsin?

Sammanlagd data från veckans pendling:
226,4km / 32,74km/t / 251W

251W är relativt hårt tempo. Som jämförelse snittade jag t.ex. 208W när jag körde Vätternrundan på 7:38.

SuperApe skrev:
> Jocke, bildbevis! elelr film helst! Det vore
> bättre än monty pyton att se dig står framför
> domaren med tempostrut och blåneka till att vara
> hänsyslös fartdåre.

Rättegången filmades och det borde väl gå att begära ut en kopia (offentlig handling)?

Supertramp skrev:
> PS. Hela rättegången hölls i lycra och
> tempostrut. Åklagaren drog lite på munnen när
> han frågade om vilken färg jag hade på
> hjälmen, och undrade om det vara samma som jag
> hade på mig.

HA HA HA, jag höll på att hosta upp Rom genom näsan när jag läste det :)

Nattpendling från Vallentuna efter firmafest, fick punka vid ett skrotupplag.

När jag håller på att kränga på slanghelvetet i mörkret upptäcker jag att jag inte är ensam... Några orcher (troligen ryssar) smyger omkring i skrothögarna och letar efter något. Det märkliga var att dom totalt ignorerade mig, trots att jag var kittad i färgglad lycra med ful räser, stående och mekar hoj i ett industriområde ute i vischan kl 0100. En kille stod 10m ifrån mig utan att ge mig så mycket som en blick. Bizarrt.

Mr Orange skrev:
> En kille
> stod 10m ifrån mig utan att ge mig så mycket som
> en blick. Bizarrt.

De kanske är som the Borg, de ignorerar dig tills du anses vara ett hot.

Kallt, 8 grader vid avfärd 6:15. Blir nog till att köra med långbyxor imorgon bitti.

Det var roligar med Kojak än med Conti CycloCross, trots att viktskillnaden var marginell. Slangvikten halverades dock i bytet.

Snart måste man ha långfingrade handskar. Jävlaskithöstsverige.

salle skrev:
> Kallt, 8 grader vid avfärd 6:15. Blir nog till
> att köra med långbyxor imorgon bitti.

+1 Frös om händerna imorse för första gången sedan i våras. Brutalt att inse att sommaren snart är slut :-(

salle skrev:
> Kallt, 8 grader vid avfärd 6:15. Blir nog till
> att köra med långbyxor imorgon bitti.

Långbyxorna åkte på i morse, dessutom kom den långarmade hösttröjan till användning. I morrn åker nog vantarna på.

sval och skön morgon. knickers och jackan på var perfekt.

såg en continentalrumpa på en ultra vid ulriksdal och visst var det pilen som var tillbaka från semestern. trevlig morgonsnackis.

Buss + Pendeltåg + Tunnelbana denna morgon. Förhoppningsvis blir min nya pendlarcykel klar denna vecka så jag kan börja jona på allvar till jobbet igen.

Någon som vurpa på Götgatsbacken idag? Tydligen något stort oljeutsläpp vid Götgatan/Högbergsgatan som var någon meter brett å dfrygt 100m långt enligt Trafikredaktionen på Radio Stockholm.

Lite extra spännande med ett oljespill över hela Götgatsbacken imorse. Trots blåvit polisavspärrningsplast kröp folk under snöret och cyklade ändå. Det såg ut som rena Giro d'Italia med alla vurpor...

Såg blommor och ljus på Götgatan. Någon som vet vad som hänt i helgen?

Lugn körning till jobbet idag, träningsvärk i låren måste återhämta mig lite. Ja det börjar bli kallt på mornarna. Det är inte kul inte, och det blir bara bara kallare huuuuuaaaa men en vår kommer så småningom faaaar away

Laxcykling igen, i stort sett fram till Skeppsbrons pseudobelgiska kedja. Såg en prydligt kittad kille gå omkull vid Nybroplan/Strandvägen. Såg aldrig varför, men han kom upp med nästan en judorullning innan jag var förbi så jag rullade vidare.
Kan ha missat ett ljus när jag skulle från strandvägen upp på styrmangatan, ber om ursäkt om jag ställde till det för någon i så fall.

Kallt om tårna, öronen och fingrarna. Dags att titta över batteripaketen till elsulorna snart. Handskarna och öronvärmarna är lite mer förutsägbara.

När börjar ni pendla på morgonen egentligen? Jag hade inget annat än t-shirt och jeansjacka, inga handksar och de sedvanliga mtb-dojorna. Och jag brukar vara mycket frusen.

evo skrev:
> När börjar ni pendla på morgonen egentligen?
> Jag hade inget annat än t-shirt och jeansjacka,
> inga handksar och de sedvanliga mtb-dojorna. Och
> jag brukar vara mycket frusen.

Oj, det måste varit en syn för gudar! Ingen som kommenterade din klädsel?

Säsongspremiär för crossen. Lite sådär gubbmysigt med växlar och frihjul.. Inte lika mysigt med de kortfingrade handskarna.

Johan A skrev:
Lite sådär
> gubbmysigt med växlar och frihjul..

käften pojkspoling

Underbart! Första riktiga pendlingen på tre långa månader och dessutom med ny cykel. Fast det kändes att benen inte svarar som innan sommaren.

Tokrace hem på mtbn för att lösa av migrändålig fru som fick ta taxi hem efter ha hämtat på dagis, vi kom nästan hem samtidigt :-) T

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp