Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet inte hur den var jag hade så satans bråttom så jag glömde känna efter men fram kom jag och i tid dessutom trots de cyklande och gående och bilande massorna så det gick väl antagligen bra då hör ni det nu i intresseklubben också va och antecknar och så också eller?

smiley skrev:
-------------------------------------------------------
> tillmann skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Jag har skrivit en massa bra inlägg
> >
> > Bergis.
>
> Jo, det har han faktiskt och jag har dessutom
> noterat att han bara skriver när han har något
> viktigt att säga.

Hahaha!
Ju mer jag tänker på det desto roligare tycker jag det där inlägget är.
Metahumor!

På hemvägen mötte jag en kille som satt "damsadel" på en liten moped, lyssnade på musik i jättehörlurar (så högt att jag det hördes till mig!) och dessutom tittade rakt ned i sin mobil som han smsade med.

Kedjan hoppade två gånger. Det blir uppsträckning.

Man kan väl börja smyga in i den här tråden som glad klåpar-Göteborgare.

Som vanligt höll man på att bli mördad vid Redbergsplatsen, att sakta ner till gångfart och få vad man tror är ögonkontakt med bilister räcker tydligen inte. Därefter går det ganska så fint till Göta älv-bron där det blir kränkdisco även för totala klåpare som en själv. På hemvägen hann jag använda ringklockan ett tjugotal gånger, och inse hur mycket jag skyr laxcyklister som tar cykelbanan åt fel håll på Gubberogatan. På hemvägen (som blev något förlängd pga fint väder) cyklade jag förbi Franssons där det stod något som måste var en klunga happyiter, om så är fallet så ber jag om ursäkt för min Nishiki-fixie, fakenger-väska och mina långa beige strumpor på orakade ben.

Härlig cykling genom stan på morgonen, skön revange på gårdagens lokaltrafikinfarkt hem där bussen antingen hade värmen på full effekt eller missade 3 avgångar i rad :-) T

Jepp, idag var det skönt! Helt tomt i stan, helt tomt på cykelbanorna men inte helt tomt i benen. Runt 10⁰ behöver man visst bara kortbyxor och en långärmad tröja, det var ju bra, eftersom det var det jag hade på mig.

Enda smolket i bägaren var att garaget öppnade först en kvart efter att jag kom fram..

Sval och ja, nästan perfekt. Hade jag bara sluppit en nära döden upplevelse i garaget under jobbet så hade idag varit den bästa pendlarturen på år och dag.

(mötte en lastbil i en skarp högersväng, jag höll inte höger och lastbilen genade vänster...)

Cyklade hem i jeans igår.
Glömde ta med dem tillbaka till jobbet.
Har konferens hela dagen. Cykelbyxor är ej lämplig klädsel.
Som tur var hade min kollega ett par extra Jeans. 4 tum för stora i midjan men det löste jag med hjälp av en cykelslang + gem som skärp. :-)

Det var en riktigt trevlig tur idag. Med kadensmätaren känns det faktiskt mycket bättre.

Hade 81 i medel i kadensen, snittade 26 km/h och ridetime var 40 min.

Men jag måste nog köpa en vindjacka, lite blåsigt var det men skönt. Fick i och för sig tvärnita för en buss och höll på att fronta med en bil, men annars var det inte mycket som hände.

ronin

Lite bakis efter gårdagens kickoff, gick segt. Dock befriande fritt från andra cyklister och framförallt slapp jag kollektiv helvetet från igår. Skönt.

Jag hade lyckats glömma bort att dom fanns...
På hemväg igår, vid Värtahamnen, såg jag tyvärr en!

Bilagor

• Itera.jpg
    Itera.jpg
    23.2 KB · Besök: 46
Riktigt fint pendlarväder idag. Lyckades få drag-/stresshjälp från Solna via Huvudsta och Pampas för att slutligen landa på Kungsholmen. Tyckte det såg ut som en cannondale, bockstyre, stänkskärmar och du hade en axelväska. Någon här som känner sig träffad?

//Edvard

Skön morgon, lite trafik, (runt 07).

tog rygg på en dam i 40+ då jag inte känner mig på topp & inte ville svettas. hon iförd en röd XTREME-hjälm, cykelbyxor & en new line vindjacka på nått cykelhärke med för lite luft i bakdäcket & en sidoväska käckt utstickande åt vänster från pakethållaren.

jag frihjulade halva vägen till jobbet, det gick inte fort. men ganska skönt att inte vara irriterad på mina medcyklisters långsamma framfart för en gångs skull.

> Jag vet hur den var jag hade inte alls
> bråttom i dag så jag glömde inte känna efter och fram kom
> jag och i tid dessutom trots de cyklande och
> gående och bilande massorna så det gick verkligen bra hör ni det nu i
> intresseklubben också va och antecknar och så
> också eller?

seg som f*n idag lätt motvind och absolut no kräm. Måste se till att komma igång igen.

Vis av gårdagens svettiga erfarenhet tog jag det lite mer piano och kom fram nästan torr och fin på jobbet.

Pga glömska fick jag lov att en dag jobba i adidasshorts. Viiida adidasshorts. Kändes ok, men bara fram till lunch.

Supertramp skrev:
> Cyklade hem i jeans igår.
> Glömde ta med dem tillbaka till jobbet.
> Har konferens hela dagen. Cykelbyxor är ej
> lämplig klädsel.

Toppencykling som vanligt på morgonen. Ok, en och annan bajskorv flyter väl runt i paradispölen, men på det stora hela är det ju underbart!

För ett tag sedan utökades mitt svenska ordförråd med ordet "mummelbyxor".

Idag fick jag se begreppet in action.

Fin räsertjej med löpartajts cyklar om mig. Hon stannar vid ett rödljus och jag ställer mig precis bakom. Vid grönt ställer hon sig upp på pedalerna och tar ett antal tramptag... ingen tråkig cykelblöja här inte!
Härlig start på dagen, blev faktiskt lite kåt.

Lätt regn, men har man bara 3.5 km så funkar vilket väder som helst. Däremot gjorde regnet att jag nästan glömde hålet i cykelvägen. För typ en månad sedan grävde dom tvärs över hela cykelvägen och lämnade ett hål med skarpa asfaltkanter. Dom satte en röd kon mitt i hålen, men den försvann givetvis efter ett par dagar. Vi det här laget är det en väl uppkörd stig i gräset vid sidan om, men lätt att glömma om sikten inte är perfekt och tankarna någon annanstans. Körde rätt över hålet i mörkret häromkvällen - genomslag men som tur var inget ormbett. Undrar hur dom tänker "Bäst vi gör allting klart inför asfalteringen om fyra månader", eller? På en bilväg hade hålet varit lagat dagen efter.

Är det bara i Lund dom gör så här, eller är det fler som känner igen beskrivningen?

WTF! Det här är vad jag menar! Hur ska vi nu uppnå 50% tjejer på forumet! Du kan väl föfan skriva vilket rödljus och klockslag åtminstone. ¤"##%#&"&¤##¤!

regaman skrev:
"mummelbyxor"... in action.

Cyklade senare till jobbet idag.
O b e h a g l i g t

Mötte djävulen på västerbron.
Han körde eumoppebil på cykelbanan.

regaman skrev:
> För ett tag sedan utökades mitt svenska
> ordförråd med ordet "mummelbyxor".
>
> Idag fick jag se begreppet in action.
>
> Fin räsertjej med löpartajts cyklar om mig. Hon
> stannar vid ett rödljus och jag ställer mig
> precis bakom. Vid grönt ställer hon sig upp på
> pedalerna och tar ett antal tramptag... ingen
> tråkig cykelblöja här inte!
> Härlig start på dagen, blev faktiskt lite kåt.

Hahaha... Vi är släkt med apan. Inget snack om den saken.

perf skrev:
> ...
> Är det bara i Lund dom gör så här, eller är
> det fler som känner igen beskrivningen?

Södertälje är inte mycket bättre: http://lt.se/nyheter/1.551683

En helt vanlig pendling igen. Någon på en Skeppshult kämpade och slet sig förbi. Han hade typ vida adidasshorts på sig. Låter bekant.. Eftersom jag är konvalescent blir jag dagligen kränkt av någon. Får inte vänja mig vid det bara.

Med inspiration av hinderrapporterna ovan har jag nu skickat in fyra felanmälningar till Gatukontoret i Stockholm. Som säkert många andra har jag anmält den enorma vägbulan på cykelbanan vid ängbyplan.

sitter hemma och är sjuk, ingen pendling för mig idag...

SuperApe skrev:
> WTF! Det här är vad jag menar! Hur ska vi nu
> uppnå 50% tjejer på forumet!

Kanske dags för kvotering? ;)
Men vadå? Hon förgyllde min morgonpendling och jag fick inte alls några snuskiga tankar, bara trevliga.

> Du kan väl föfan
> skriva vilket rödljus och klockslag åtminstone.
> ¤"##%#&"&¤##¤!

Stora mossen in mot stan kl. 8.30

smiley skrev:
> Hahaha... Vi är släkt med apan. Inget snack om
> den saken.

Absolut!

Skön pendling idag tidigare än vanligt och betydligt färra cyklister ute.

Höll på att cykla omkull idag. Skulle över vägbulan vid ängbyplan men den var borttagen! Medvind hem också. Skulle köpt en lott istället.

Är det någon mer än jag som stör sig på att de stängt av cykelbanan längst ut på rålambshovsleden. Nu måste man in och trängas med alla bilar i rondellen vilket jag helst skulle vilja slippa. Finns det nån smart väg runt?

Veloce skrev:
> Höll på att cykla omkull idag. Skulle över
> vägbulan vid ängbyplan men den var borttagen!

ja, skämta inte vilken chock jag fick. slätt? bara därför fick jag stanna för rött också då jag rullade istället för att trampa på mot korset.

> Medvind hem också.

inte en chans.. motvind ftw.

annars bra tur hem idag också. :)

Det får bli en "dagens ros" till gatukontoret. Kan det vara att jag anmälde den som trafikfarligt hinder?

Veloce skrev:
> Det får bli en "dagens ros" till gatukontoret.
> Kan det vara att jag anmälde den som
> trafikfarligt hinder?

kan vara. eller så är de klara med bygget/samhalljobbet bredvid.

men oavsett är det bara bra. :)

cyklade hem med nya riserstyret som jag monterat under betald kontorstid (resten av dagen har gått åt till F5 i en viss tråd). ååååååååååååååååååååååh va skööööönt! äldre svettopendlare trängde sig förbi hög hastighet under bron där det är en massa hinder, trångt å mörkt innan backen upp till lilla essingen. susade förbi honom när det började gå uppförs. en sån kränkning som pirrar hela vägen ner i önskebenet.

längtar till pendlingen imorgon! :)

Kom ikapp en en sån där snygg slimmad Cervelo carboncykel (Soloist/S2/S3, osäker vilken) som i sakta mak tog sig uppför Skanstullsbron. OK att han cyklade långsamt om han nu var på det humöret, men han hade typ Stockholms lurvigaste vader, såg inte alls seriöst ut. Noll respekt liksom.

EDIT: Pinsam felstavning

Senast redigerad av en moderator:
Alltså en liten fånig kommentar bara, gemak är ett kungligt sovrum ungefär. "I sakta mak" är när man cyklar för långsamt bara.

kom ikapp en annan gubbe på en framdämpad mtb på Sandfjärdsgatan i Årsta på hemväg norrifrån. ludna ben vill jag minnas, men inget sakta gemak där inte.Han cyklade ledigt 30+ i motvinden och jag var fortfarande mör efter att ha gett järnet uppför liljeholmsbacken. "Iddes" inte cykla om och tackade för dragjobbet när jag vek av.

Fina pendlardagar denna vecka!

Man cyklar till jobbet en sval sommarmorgon, sitter och glor lite framför en sorglig thriller på ett forum och så är det full jävla höst när man ska hem??? Min cykel är jävligt snabb, men den här gången hann hon inte med att byta till crossdäck och få på sig skärmarna. Hoppas det händer i natt, annars blir det karensdag imorgon pga beckmörker, kastvindar, ösregn, blöta löv och konstant baconsnuva.

Fan då ska man bli uthängd för att man vill leka språkpolis också då (syftar på Kajs alltså:))

Ok vi fortsätter skriva "sakta gemak" kanske vi kan få det till en accepterad Happystavning?
(likt idot, snugg, grum etc)?

Altså, borde ha fattat misstankar redan i morse när jag mötte djävulen....

Dessutom har Happy liksom inte varit sig själv idag, inte den där energiboosten som gör att man klarar sig fram till att det är dags att pendla hem.

Sedan när det äntligen blev dags så hade hela hösten brutit ut. Brutal motvind och fulregn,

Är sommaren slut nu?

Ere därför allt känns skevt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp