Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men VARFÖR skulle jag låta mig kränkas för? Så j***a onödigt! Fan jag kommer inte att kunna somna nu bara för det. Ligga och tänka på det! Jag behöver ju VILA!

Inte ett moln på himlen och rejäl medvind ut på jobbet. Hem hade vinden mojnat, mörkret ersatt det blåa och den höstvarma luften hade blivit lite hurvig. 6 grader betyder tydligen handskar och pannband.

seg i benen efter gårdagens innebandy. tyckte att jag hade rätt bra fart ändå men jag blev kränkt av en xc på norrmälarstrand. jag cyklade ikapp (kanske lite tack vare rödljusen ;) upp för kungsholmstorg och sa "bra fart i den där". nån här?

Otrolig pendling.
Hur vackert är inte Stockholm när man ser solen gå upp över Gamla stan och Djurgården medan man glider ner för Katarinavägen.
Lyckades dessutom hålla farten och och få grönt ljus vid Slussen trots bussar och ombyggnad.
Inte lika mycket pendlare som tidigare i veckan på vägen mot Solna heller.

Hjälm - nej
Solglasögon - ja

Bra kaos idag på Roslagsgatan. Bilar som försökte gen runt bussar och sedan fick backa för att öga mot öga med en blå SL-buss så vinner den större. Men sedan var Birger Jarlsgatan som att komma ut på en Nordkoreansk motorväg. Inte alls så mycket trafik och solen sken.

Grymt skön pendling idag. Tog rulle på en eu-moppe upp för tranebergsbron. Höll på att dö av mjölksyra och avgaser. Sen körde jag ben på gymet.
/J

OM du menar den verkligen lille fransmannen (och inte "ze little frenchman" i the big blue) så är det Guy.

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> tunnelbana
> jag nös
> de blängde

Hahaha!

OdenXTs moralpanikprincipattack igår skrämde mig såpass så åkte jag hem till lunch och sov 4 timmar.
Vaknade med feber så idag svettas jag hemma allena.

Oj, ber om ursäkt! Det var inte min mening att du skulle drabbas av nån förbannelse! Min voodoo-docka är ju på reparation...

/G

OdenXT skrev:
> Oj, ber om ursäkt! Det var inte min mening att du skulle drabbas av nån förbannelse! Min
> voodoo-docka är ju på reparation...

Jag kommer att ge igen, var så säker.
När du minst anar det så slår jag till...
/The Flu Avenger

=D

Flöt finte hem efter lite fartintervall på Gärdet, i morse blev jag prejad av en buss vid nybroviken som jag jag till valhallavägen... Sisådär pendardag mao :-/ T

Bra pendling. Trist avslutning.

SL-buss blåser om en grupp av fem hempendlare. När bussen är jämsides (inte bakom) tycker chaffisen att det är lämpligt att pressa ned tutan, varefter han tvingas panikbromsa för rött.
En kvinna gick i backen vid omkörningen av ljudchocken en mistlur av den kalibern frambringar.
Cyklar fram till chaffisen undrande och får ett uppsträckt långfinger i plytet. Samtidigt blir det grönt och han pressar gasen i botten.
Vafan? Hur är folk funtade egentligen?

Det gick bra med damen, fast det var på rätt darriga ben vi alla fortsatte vår tripp hemåt med livet i behåll denna gång.

/E

moody skrev:
> Bra pendling. Trist avslutning.

Ring SL och berätta om händelsen. Det är inte så jättesvårt för dem att hitta chaffisen. Såna lirare ska inte vara ute i trafiken.

"Ring SL och berätta om händelsen. Det är inte så jättesvårt för dem att hitta chaffisen. Såna lirare ska inte vara ute i trafiken."
----------------------------------------

Tog reda på linjenummer och gjorde precis det.

Den liraren gillade nog inte sitt jobb och inte mycket annat heller för den delen.

Vi såg nog all ut som flöten i ansiktet där vi stod bland avgaserna, helt oförstående av behandlingen vi just utsatts för.
Man blir rätt omskakad av händelser som denna.

/E

moody skrev:

Tråkigt.. men folk är idoter för det mesta, ändå förvånas man varje gång.

Min hempendling var tack och lov helt underbar. Tog det ganska lugnt och körde city->tranebergsbron->alviksbron->essingebron->gröndal. Nu ser jag fram mot glass i stora lass framför televisionen.

Såja, nu ska vi inte överdriva. Alla är inte idioter. Som alla andra mänskliga egenskaper är intelligensen normalfördelad. Alltså har 4,5 milj ett IQ över 100 och lika många ett IQ under 100. Det gäller också för alla delpopulationer som inte selekterats på en viss egenskap att den egenskapen har samma fördelning som hela populationen. Vissa egenskaper kan samvariera men jag tror inte det gäller för körkortsinnehav och intelligens.

Annars var det varmt och skönt på vägen hem.

Gick trögt, 1.08. Vet inte om jag fortfarande kan skylla på förra veckans blodgivning eller om det är nåt knas med cykeln jag inte hittat sen förrförra veckans ramning. Däremot hittade jag en ny farlig korsning jag inte tänkt på tidigare:

korsningrsta.JPG ht=384

En piffig plantering där som är precis lagom hög för att dölja trafik från väster för nån som kommer norrifrån.
Fanken, med såna här upptäckter blir jag ju bara långsammare och långsammare ju mer jag pendlar:-(

jotack, första flygturen på 8 års pendlande. En bil svängde in rakt in på cykelbanan när jag var skymd av en skåpbil. Hade inte en chans att bromsa och flög över motorhuven voltade och landade på rygg. Sanslös tur i oturen så sitter jag med lite ömmande rygg och lite ont i axeln, men annars hel. Ramen gick av på flera ställen och ser ut som en öppnad konservburk. Föraren var rätt skärrad oxå.

Ohh, fyfasen!
Skönt att du klarade dig hel klas.

Verkar ha varit ett stressigt eller dåligt flyt hemåt på med/mot-trafikanterna idag.

/E

klas öberg skrev:
> jotack, första flygturen på 8 års pendlande.

det här med att flyga med cykel kring bilar är något jag hoppas slippa. skönt att det ändå gick bra för dig. kan man få se en bild på vraket?

Fick en Volvo V70 över mitt framhjul och jag fick hoppad bock över mitt styre. Han fick en näve i/på motorhuven. Sen körde han iväg, med en bucklig huv.

Idag tog jag en omväg via södermalm. På vägen dit konstaterade jag att det är tur för mig att jag inte måste passera slussen och götgatspuckeln vid min pendling. För de är tämligen tråkiga och stökiga platser. Hemvägen var dock väldigt lugn och skön. Efter 00:00 är det bara taxi som vågar sig ut p stadens gator.

Det verkar ha varit high chaparall på pendlarvägarna igår.

Åkte kommunalt igår då jag hade en stor italiensk kartong att bära hem från mitt DHL-ombud. Nu sitter jag här med min nya Wilier och kan inte cykla pga feber och hosta. Två dagar i rad på t-banan räckte för att dra på mig baconsnuva, det är nog ändå säkrare att cykla?

Men säkrast är förstås att bara sitta hemma och njuta av framtida cykelturer.

P1030917.jpg ht=720

moody skrev:
>
> SL-buss blåser om en grupp av fem hempendlare.
> När bussen är jämsides (inte bakom) tycker
> chaffisen att det är lämpligt att pressa ned
> tutan, varefter han tvingas panikbromsa för
> rött.

Måste varit samma buss som tutade på mig när jag stod i cykelfältet vid ett trafikljus, han jobbade hårt på att trycka ut mig på övergångsstället. Nästa gång ska jag ringa SL.

För övrigt var pendlingen bra, första gången på 10 dagar. Tog rygg på en cross från Alvik till Brommaplan till jag kom på att jag skulle ta det lugnt, samma sträcka låg någon tätt på mig också. Alla tre stannade fint när det var rött och blev därmed omkörda av arga farbröder och tantcyklar hela tiden.

P

Satan vad mörkt det var i morse, och kallt! Tur att jag hade en dinotte som värmde upp cykelvägen för mig. Hem var det mycket lättare. Efter alla stenkistor, sand, grus, rötter och annan skit så var det en bris att rulla över Väster- och Tranebergsbron. Nu klämma en öl eller två och knoppa in. I morgon blir det sovmorgon till minst åtta.

crachadcykel.jpg ht=544

Nåt att lägga ut på k&s, "i nyskick-skicka pengarna":D

Senast redigerad av en moderator:
cyklariskogen skrev:
> moody skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bra pendling. Trist avslutning.
> >
> > SL-buss blåser om en grupp av fem hempendlare.
> > När bussen är jämsides (inte bakom) tycker
> > chaffisen att det är lämpligt att pressa ned
> > tutan, varefter han tvingas panikbromsa för
> > rött.
>
> Måste varit samma buss som tutade på mig när
> jag stod i cykelfältet vid ett trafikljus, han
> jobbade hårt på att trycka ut mig på
> övergångsstället. Nästa gång ska jag ringa
> SL.
>
> För övrigt var pendlingen bra, första gången
> på 10 dagar. Tog rygg på en cross från Alvik
> till Brommaplan till jag kom på att jag skulle ta
> det lugnt, samma sträcka låg någon tätt på
> mig också. Alla tre stannade fint när det var
> rött och blev därmed omkörda av arga farbröder
> och tantcyklar hela tiden.
>
>

om det är någon buss/bil/lastbil som tutar på er vid övergångsställen eller liknande så går det ju att som du sa ringa sl och klaga om det är en sl buss. ett annat mycket irriterande knep man kan ta till är att på t.ex denna buss som tutar och tränger sig ta och vika ut eller in backspegeln på lättast åtkomliga sida. inget blir förstör och fordonet i fråga måste stanna och föraren av foprdonet måste gå ut och rätta till spegeln och allt detta är mycket irriterande för föraren och tar tid och har man riktig tur så har han även ställt fordonet så det blockerar och hindrar framfart.

Vilken jäkla smäll det måste varit. Vad händer förresten vid en liknande smäll om man sitter fast med SPD? Löser dom ut eller slår man tänderna i motorhuven?

klas öberg skrev:
> > Nåt att lägga ut på k&s, "i nyskick-skicka
> pengarna":D

Oj. Skönt att du klarade dig bra.

"Lätt lackskada, går att fixa för den händige."

Skön luft imorse. Kände mig rätt trött men släpade mig till jobbet ändå.

Efter lördagens äventyr i spenaten var det dags att jobba på pendlarstråket igen. Jag och en annan snubbe turades om att dra i motvinden i gott tempo från Solna till Helenelund. Wunderbart väder och kul att få växla lite igen!

Fin morgonpendling, men mörk - startade 05:30 och hann möta/väja för 4-5 helsvarta cyklister innan morgonljuset behagade dyka upp.
Ingen cykling i helgen så benen kändes fruktansvärt pigga (förmodligen var det även medvind).

Ingen pendling idag. Sviterna efter att ha närstuderat gruset på Retarden gör att jag har svårt att ha byxor på mig. Och byxor är bra tycker både kunder och kollegor. Sitter och jobbar hemifrån i fillingarna istället.

Fint cykelväder annars...

Brrr. Gick upp före kl 6 och såg att det inte var sol och ljust ute. Men när jag körde iväg var det i alla fall ljust. Det är alltid skönt att ta en liten extra runda innan jobbet. Och pendlingen genom sthlm var ovanligt lugnt och då hade solen dykt upp.Det blir att köra en extra runda på vägen hem.

shit va kallt det var imorrse. kanske dags för sånna armvärmare jag läst om här i tråden? Annars flöt det på bra och en sak jag verkligen gillar med mina 23mm däck är rullet nerför. kul å frihjula förbi tanter på biltemacyklar som trampar nerförs.

StaVir skrev:
> Ingen pendling idag. Sviterna efter att ha
> närstuderat gruset på Retarden gör att jag har
> svårt att ha byxor på mig. Och byxor är bra
> tycker både kunder och kollegor. Sitter och
> jobbar hemifrån i fillingarna istället.
>
> Fint cykelväder annars...

Var det du som slog i backen bredvid järnvägen på sträckan som slutade i ett grustag?

Om det var du och det gör så ont idag skall du ha all credit för att du hjälpte till med att bära upp öl och förverkerier till Hammarbybackens topp!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp