Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Söp skallen i atomer i Fredags. Ingen cykling i helgen och riktigt seg pendling idag. Bra där, blir strafftrainer i kväll.

Blev tunnelbanependling imorse, satan vad jag saknade kall blåst och regnet...
Valde att vila axeln lite efter fredagsklotningen :(

/R

Härligt med kortbyxeväder igen.
Hade deja vue upplevelse i dag. Liten moppe tvärnitade vid övergångsställe för fotgängare på Årstalänken (eller -leden?) vid Västberga och höll därvid på att bli mosad bakifrån av halvsömnig lastbilsförare! Ser lika läskigt ut varje gång man ser det...

Första pendlingen i kol- och glasfiberkaross avklarad, det var... annorlunda. Lyckades nog bli fotad vid rödljusstopp - det var nytt!

;)

Fick draghjälp hela söder mälarstrand och skeppsbron av en mtb. Tack för det! Ngn här?

Det börjar bli ganska ensamt på cykelbanan nu, under en halvtimmas cykling mötte jag en cyklist samt körde förbi tre fotgängare. Upptäckte dessutom att när det är +1 grad är det för mig väldigt lagom med långa tights plus tunna löparöverdragsbyxor.

Mvh Marcus

+1 på den. Cyklade en ny väg till jobbet som kändes evighetslång, men tog bara tio minuter längre.

-1 på trainer dock, men tänkte ta en längre belöningsturöver Ekerö i morgon.

evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Söp skallen i atomer i Fredags. Ingen cykling i
> helgen och riktigt seg pendling idag. Bra där,
> blir strafftrainer i kväll.

Dagens pendling var rätt mysig. Fint väder och pigga ben. Bara ytterst lite regn i luften på vägen hem, men jag klarade mig. =)

I torsdags var det värre. Då dog min cykelväska. Cyklade i lagom tempo för att försöka klara mig från det stundande regnet. Bredvid cykelbanan går det en gångväg. På gångvägen gick det en man. När jag har kommit ikapp så att han är 2-3m framför mig väljer han att vika tvärt åt höger för att korsa cykelbanan. Utan att titta först. Inte en chans att stanna, tänkte jag, jag hinner före. Bromsar jag blir det garanterat krock.
Då börjar mannen springa. Touchar mig, och väskan (en sån där monterad på pakethållaren) klipper honom. Alla tre fästena går av. Mannen ligger och gnäller på cykelbanan ett bra tag. I stundens hetta får jag bara ur mig nått i stil med att han ska se sig för när han går över cykelbanan i fortsättningen. Glömde helt bort att kräva honom på en ny väska. =(

DET SNÖAR!!!!!!!!!!!!!!!!

Ca 4cm snö när jag tar ut tävlingsmtb ur garaget, trodde att det skulle vara fint väder så jag kunde träna MTB på vägen hem men ack så fel. In i garaget igen och hämta vinterpendlaren.

Lägger upp en mobilbild ikväll på eländet. Fast det var mysigt...

idag fick man cykla till jobbet till sången av smattrande dubbdäck... nu har vintern börjat... en knepig tid detta, på morgonen ska man ha dubbisar men på eftremiddagen är det tort och fint. Ja ja, det som inte dödar det härdar.

/ Joakim

Friskt idag! kom iväg lite sent så jag hade inte full glädje av nya pendlarjackan »Altura night vision EVO« som förövrigt verkar riktigt bra. Har beställt en Ullmax jacka Soft för 299 och med det har jag fixat vinteröverdel för 1150 pix :-D
Möjligen kändes dragkedjan lite ömtålig men det lär väl framtiden utvisa.

Snöblandat regn i Rissne idag. Men jag klagar inte, jag tog tunnelbanan idag.

Det var som sagt var snöblandat regn när jag hämtade tidingen imorse men det hade tyvärr upphört när det var dags att cykla till jobbet. Blött och kallt var det annars.

Borstade med bland annat Tille och Rock igår, så idag startade jag 45 minuter senare. Nypremiär för crossen men dubbdäcken får vänta ett par dagar till.

Kom osökt att börja nynna på Ted Gärdestads Sol vind och vatten...

Ja fast utan solen då förstås.

Skuttade glatt upp kl 5:15, stärkt av bl.a. ett par Gulden igår och trampade mina 19 km till jobbet i något slags lätt regn, men tackolov iklädd min fina nya gula jacka. Det var JÄTTEmörkt ute vid Stora Skuggan och jag ångrade mina hånfulla kommentarer om mzi:s Dinotte igår.

tillmann skrev:
> Skuttade glatt upp kl 5:15..

vilket bygge jobbar du på? :) det är väl lunchdags för dig nu?

Johan A skrev:
> Propagandacykling i shorts idag!!!

kul då är vi två. Folk tittar så konstigt på en bara men det är kanske ändå inte pga brallorna?

Senast redigerad av en moderator:
mattel skrev:
> tillmann skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skuttade glatt upp kl 5:15..
>
> vilket bygge jobbar du på? :) det är väl
> lunchdags för dig nu?

Vi vampyrer måste hinna till jobbet innan solen går upp.

Svalt var ordet nordan i näbben hela vägen till Rissne dessutom duggregn väntade bara på att snön skulle komma men jag klarade mig. Detta var nog sista pendlingen med plastracen för iår. Nu får det bli stålvarianten med kompis och egolapp framöver.

tillmann skrev:
> Skuttade glatt upp kl 5:15...något slags lätt regn... Det var JÄTTEmörkt ute vid Stora Skuggan ...

Skuttade upp då jag med. Käkade frukost. Tittade ut och suckade. Gick och la mig igen och drog upp täcket till öronen. En timme senare for jag till jobbet, inte alls lika mörkt vid Stora skuggan då, men däremot samma sorts "något slags lätt regn".

Åter är jag på sadeln till jobbet efter lagning av crossen. Mindre med cyklister i morse än för ett par veckor sen. Men på vägen hem igår fanns dom där. Damer som kör mot rött och smsar samtidigt. När slutar de cykla?

Mulligt väder idag. Straffade mig en timme på gymet också.
/J

Första pendlingen på 6,5 månader och formen är inte direkt i topp efter diverse knäproblem, influensa m.m. Så jag passade naturligtvis på att förlänga sträckan med 9 km (till 35km). Kul med mörker, kyla, snö och regn...

Blev dessutom duktigt kränkt av en kille på dam-hybrid med stänkskärmar och pakethållare =)

tillbaks i sadeln efter en lååååång förkylning / allmän slöhet. fy fan vilken vidrig morgonpendling .... frös om låren nått enormt trots fleece-fodrade Craft-tajts.

Bil igen. Barnhämtning är ett gissel. Tur att det är riktigt mörkt och kallt när jag kan träna sent på kvällarna.

85 km, Nacka till Nynäshamn utmed Nynäsleden. Det var mörkt som f.n när jag startade vid 5 men det blev bara bättre. De sista milen var riktigt mysiga...

Uteblivet trainerpass igår till förmån för "Roast på Berns", körde innan jobbet idag istället. Märkligt nog gick det inte så trögt att pendla efteråt. Kanske inte tog i tillräckligt under passet?

Antirekord till jobbet idag. Blött, segt, kallt, baktill låg bromsen emot och framtill satt skärmen och skavde. På lunchen ska jag justera cykeln och kolla med företagshälsan om de byter kroppsdelar utan kostnad. I värsta fall tar jag trådbussen från gullmars imorgon...

2108-1188.jpg

MickeS skrev:
> Bil igen. Barnhämtning är ett gissel. Tur att
> det är riktigt mörkt och kallt när jag kan
> träna sent på kvällarna.

Word!
: (

Selast skrev:
> Det var som sagt var snöblandat regn när jag
> hämtade tidingen imorse men det hade tyvärr
> upphört när det var dags att cykla till jobbet.
> Blött och kallt var det annars.

Skönt att fler observerade det. Jag trodde jag var knäpp, för sedan när jag kom in till stan var det nästan vackert väder så det kunde lika gärna varit en mardröm. Uppenbarligen inte alltså.

Höll på att blåsa av Huvudstabron idag på dagen, vilken satans sidovind.
Vad är det med folk som cyklar omkring i regnmörkret utan lampor? Har de dödslängtan? Blev de överraskade av att "det bli mörkt så tidigt", som det blir varje år? Varför blir man en lax? Frågorna är många..

vindstilla och sol. kan det bli bättre?

detta var nog årets sista tur i kortbyxor.

Som SuperApan mycket riktigt noterade, schnablar i gatan vilken tung motvind det var norrut från Stockholm idag!!! Fick stå upp och bryta för att över huvud taget komma framåt i vissa backar där man med lätthet brukar cruisa uppför i 30... Kände mig extremt självkränkt när jag kom hem, hoppas man inte har fläskfebern i kroppen.... Tror jag ska passa på och kränka mig själv på trainern ikväll innan jag blir sjuk på riktigt.

Snö i cirka 40 minuter på vägen till jobbet, lite svårt att se folk utan reflexer i mörkret när snön faller så pass mycket som den gjorde i morse (på väg in till Stockholm).

På hemvägen, en motvind som lade till 10 minuter på resvägen :(

helt sjukt jävla HHHAAALLLTTTT i Stockholm nu på morgonen, mina mjuka RR hittade nästan inget fäste alls och varje yta som lutade tvingade mig att klicka ur pedalerna och ha fötterna över backen frihjulandes... Ta det försiktigt mao :-/ T

Håller med om att det är snorigt halt nu i STHLM. Mina mjukt pumpade 2.3" Race King var inte heller de de mest optimala pendlardäcken i dag. Några uppförsbackar var en liten utmaning när man inte har något vidare grepp mot marken..

Jag tyckte det var lugnt idag, visserligen höll jag på att tappa hojen på isgatan vid rödlyset vid Alvik, men annars gick det att stå på ganska bra. Men det var med crossen. Micke körde räser och höll inte med alls. Gemensam snittfart Brommaplan-City 20.4km/h, tid ~30 minuter...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp