Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ingen kedja helelr. Verkar som om det blir en bra anekdot av detta.

Ser lite ut som mitt bakhjul gjorde efter att jag sladdat av en sån där stålplatta de lägger över hål i gatan. När däcket fick grepp i asfalten så kolapsade hela hjulet av sidokrafterna.

R10?

Det är ingen trialcykel det där inte, låtbli att cykla på parkbänkarna.

Svalt idag. Sen kommer man in i kontorshuset och blir kokt redan i trapphuset.

Det blir nog en kort dag. Men å andra sidan blir det nog inte så mycket gjort heller.

Varmt men blött o5:30 i morse, hade nog hoppats att nattens regn skulle ge lite svakare temperatur men det var iaf +21 grader när jag drog hemifrån... T

Jag blev kränkt! Mycket sällsynt fenomen, och vanligtvis är det aldrig godkända kränkningar eftersom det ofta involverar rödljuskörningar etc.
Men idag blev jag regelrätt kränkt. Av en snubbe i shorts och med ryggsäck. Iofs på en racer modell bättre, men ändå.

Efter gårdagens värme nivå kokt som bäver. Var det svalt till jobbet. Körde i långärmat ;) idag. Hade en cresent racer på rulle på götgatan och jag tog rulle genom gamla stan. Lite cyklister även idag i sthlm. Alla verkar ha semester :´( 4 veckor kvar till min 5 veckors semester.

Mårten: Har du inte med dig en ekernyckel? Skönt att du ser glad ut iaf!

Jag tog tåget, det var ju svinkallt i morse.

Tyvärr är det ingen anekdot att berätta för barnen om... Jag och Micke skulle ut och bada på Kärsön efter jobbet. Vi cyklar på Drottningsholmsvägen och ska just svänga upp i backen innan Gubbkärrsvägen då jag får möte av en cyklist som kör på fel sida. Frontalkrock där jag går ned på ansiktet medan den andra cyklisten troligtvis går bakåt och blir senare upplockad av ambulans. Massor med snälla personer erbjöd sin hjälp och till och med en traumasyrra som tränade för halvmaran fanns på plats! Alla inblandade hade hjälm, vilket nog var bra.

Lite skrap på vänster bromshandtag och som synes ett helt paj framhjul. Den andra cyklisten hade vad jag såg inga materialskador alls.

Johan A, du har inte ett par kinesiska kolfiberhjul du vill bli av med? :)

Aj då, inte kul. Så mötande cyklisten skar kurvan rätt rejält där?

Det är alltid läskigt att möta andra cyklister, det är överraskande många som väjer åt vänster vid möte vilket för mig är helt omöjligt att förstå hur man kan göra :-/
Krya på dig / T

Jonas: Jo, de var två stycken som körde mer eller mindre brevid varandra, så det blev väl "naturligt" att skära kurvan.

Nu har jag varit på vårdcentralen och fått OK. Inget är brutet, men ett hematom under höger öga. Kom på att jag nog kan ta framhjulet från Röda Faran, trots att det är lite fult. Det spelar ingen roll om framhjulet är oväxlat eller inte :)

Lite vardagsedge på vägen hem på skrotfixin med vanliga skor och utan remmar; med ett hjul i ena handen och shoppingpåsen i andra.

Svalare? Tog flaten runt på hemvägen. Skön tur i värmen. Undra om min champagne mådde bra av det. Får kolla i helgen.
Fick fulmecka en badcyklist som stog i skogen. El tejp fick hans bakväxel funka i ett läge. Fick hindra honom att sticka till cykelringen med hojen.

Visserligen inte i dag, men eftersom jag börjat cykelpendla igen, så vill jag bara skriva av mig. Jag har en superskön pendlingsrutt just nu. I princip inte ett stopp på hela vägen, åtminstone inte vid de tidpunkter jag cyklar. Från Bräcke på Hisingen, via Älvsborgsbron, Mariaplan, Marklandsgatan och ner parallellt med leden till Askims torg, där det är trafikljus för att korsa leden. Men då är jag nästan framme ändå. Förutom bron är det platt och fint, och vissa dagar har jag till och med haft medvind både på morgonen och på eftermiddagen! Snittade strax över 30 i söndags, på ca 12.7 km med mest cykelväg (snarare än cykelbana).

På vägen hem passerade jag Rådsparken i Huddinge där kommunen har satsat lite på nåt vad det nu heter som man kan åka skateboard och cykla i. Så rätt skoj ut för grabbarna.

IMG_0241.JPG ht=544

IMG_0244.JPG ht=544

Snyggt! Fast jag hade hellre fyllt den med 30-gradigt vatten... :D

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Massor med snälla personer
> erbjöd sin hjälp och till och med en traumasyrra
> som tränade för halvmaran fanns på plats! Alla
> inblandade hade hjälm, vilket nog var bra.

Bra att det inte slutade värre, men har det ändå inte gått lite för långt med trygghetssamhället när tom. traumasyrran hade hjälm?

Lite seg i benen efter att ha cyklat till glasskiosken igårkväll. Men att fukta skjortan med blomspruta gjorde färden sval och skön.

Skön pendling. Lagom varmt... ipoden är laddad med ny musik o det blir att rocka på jobbet. Bra dag med andra ord.

Blev tunnelbanependling idag. Hade sjukt oflyt med stationerna på vägen; fick stanna i Abra, Mossen, Alvik, Kristineberg... och alla andra stationer fram till Centralen!

Skön. Mötte två hovare, en smackare och en mycket stilfull mapeicyklist. De mötte en belgisk mästare. Eller snarare en gammal finngubbe med håriga pinnben i en kopia av en belgisk mästartröja.

mzi skrev:
> Blev tunnelbanependling idag. Hade sjukt oflyt med
> stationerna på vägen; fick stanna i Abra,
> Mossen, Alvik, Kristineberg... och alla andra
> stationer fram till Centralen!

Man tycker att man borde ha mer flyt när det är så få korsningar.

mzi skrev:
> >
>

Hur gick det till?

Hur gick det med dig?

Edit: läste nästa sida i tråden. Tur att det inte blev värre.

Senast redigerad av en moderator:
En sväng in på söder för att köpa en våg. Billig i inköp, men det finns väl risk att det blir dyrt i slutändan. Jag började nästan gråta när jag vägde pendlarhojen.
Härligt folktomt på cykelbanorna, enda ovanliga var en kvinna med reflexväst som verkade ha fått värmeslag där hon vingligt kryssade uppför skanstullsbron.

Varm o sur på vägen hem. Tog årstaberg vägen hem t enskede. Många som cyklade lite som de ville. Sen höll jag på bli påkörd av en eu moppe korsningen nynasvägen o sockenvägen. Moppen kom som en dåre på filen som svänger till höger men körde rakt fram där en trött o jordgubbssugen cyklist skulle fram.

Black planet skrev:
> Total seg.

+1

Cykelpendlade idag och istället för att kränka räsern med ett Halo-framhjul så tog jag serottavraket in till jobbet. Jag gjorde några iaktagelser under den korta resan.

* Jävlar vad fladdrigt det är med CB-vispar jämfört med Times iClic
* Oj vad mycket längre q-faktor det är på visparna
* Serottan är nog lite stor
* Den är verkligen i behov av service nu
* Endera har någon bytt drev på den eller så har jag blivit starkare
* Det är fortfarande varmt ute

Tack för sällskapet du cyklist som tog rygg över Tranebergsbron och sedan låg och tjôtade med mig in till Stadshuset.

Fikasvettot skrev:
> Black planet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Total seg.
>
> +1

Måste vara en smita som finns söder om söder ;)

Helt galet slut i benen efter gårdagens torsdagsrajd. Men jag kom iaf fram till slut, fast jag satte nog nån typ av långsamhetsrekord. Blev fråncyklad upp för västerbron av en kille i skjorta. ha! =)

Intressant start på morgonturen idag. Ett träd hade vält tvärs över cykelbanan när jag skulle ner från Eriksberg. Bakom trädet stod det en EU-moppe och en MC och gubbarna stod och dividerade hur dem skulle göra nu!? Cykelbana eller???

Noterade att dem har sopat det sista gruset innan bron vid Fittjaviken.

Annars var det lite folk och cyklister öht och jag hade tur med trafikljuset (!) idag så jag slapp sätta ner foten någonstans:-)

mzi skrev:
>
> Tack för sällskapet du cyklist som tog rygg
> över Tranebergsbron och sedan låg och tjôtade
> med mig in till Stadshuset.

Men, det var ju jag ju. Blev rödljuskränkt vid Alvikskorsningen så det gällde ju att komma ikapp. Fast egentligen ville jag ju bara veta vad du körde på för utväxling (SS)...

/AR

Körde cross tor jobbet idag den sista arbetsdagen innan semestern, varmt och skönt men trög hemcykling efter smaskig grillning på jobbet... :-) T

Sidde skrev:
> Men, det var ju jag ju.

Hej!

> Fast egentligen ville jag ju bara veta vad
> du körde på för utväxling (SS)...

Jag vet inte om du hörde det (och nu har jag dubbelkollat) men jag kör på flickutväxlingen 48-18.

Skruvade åt kassetten igår kväll o skramlet var borta. Så det blev en sval,tyst och lugn pendling till jobbet. Sthlm är verkligen folk tomt nu på morgonen.

Alla mina hojar är vrak nu. Det blir till att besöka Ola och be honom slå ett par slag med trollspöt. Baknavet på crossen låter helt förjävligt, vevarmsgängorna på röda faran har gett upp helt och jag saknar framhjul till räsern.

Tog en runda ned till Ösmo igår och upptäckte att det inte går pendeltåg (tur att vi inte fortsatte ned till Nynäshamn!) så det blev att köra tillbaks över Sorunda och Grödby till Västerhaninge igen. Härligt att få ta backarna åt båda hållen på samma dag! Dock hade det varit roligare med något annat än SS. Benen kändes lite stumma idag.

Flög till jobbet idag på min nya Cross Road. Vilken skillnad! Det hade faktiskt gärna fått vara lite längre till jobbet nu..

SuperApe skrev:
> Skön genom en död stad iförd ulltröja.

whool-addict.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp