Längre rapport idag...
Verkligen en dag där nytta förenades med nöje.
Mycket bilköer redan hemmavid pga "lämna-barnen-på-dagis/skola-med-bil", susade förbi nästan 100 bilar första 4 kilometrarna...skön känsla.
Tog det sedan ganska lugnt hela vägen pga vätan och genom stan gick det bra eftersom många lämnat cykeln hemma pga vädret.
Men sen hände det, när jag kommit till slutet av Stallgatan (gatan utmed Grand Hotel i Sthlm) och var i nedförsbacken mot Nybrokajen så kommer en bil från vänsterfilen (2 filer i endast en riktning) in i högerfilen och verkligen försöker preja mig.
Det var bilköer och krypfart för bilarna så jag fattade inte varför han skulle kasta sig ut så fort och om han inte sett mig, eller om han attackerade mig medvetet. Jag blev förbannad och förvånad, trodde nog inte han sett mig för jag kunde inte se något skäl till att han skulle vara sur på mig.
Nere vid Nybrokajen stannar bilkön och han vevar ner rutan och börjar skrika på mig, jag frågade vad jag gjort för fel. Han fortsatte att skrika om att jag var en jävla idiot och dylikt. Jag frågade flera gånger vad jag gjort för fel och om jag inte fick cykla där, men han fortsatte bara att skrika på mig.
Antingen var han påverkad av någonting eller så hade han en extremt dålig morgon, hans ilska och framför allt hans blick var helt galen och jag blev faktiskt skrämd. När han tyckte att jag frågat för många gånger vad problemet var så öppnade han faktiskt bildörren och var på väg ut, men ångrade sig och körde vidare...det är jag glad för.
Jag tog hans regnr och memorerad företagsnamnet på hans fina bil, nu ser jag att hans företag är beläget några hundra meter från där jag jobbar...det blir nog ett mail till dom.