Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
svettig pendling idag... jag blev trefaldigt kränkt. sen kränktes det en del men det är alltid svårt att svälja. En av förrövarna var dessutom happyit i fin tröja. Sen var det någon på mtb som körde in på blaseholmen, en handelsbankere som jag? killen med aerohjul på finräser räknar jag inte.

Måste helt enkelt köpa nytt bakhjul till räcerfixin så det inte upprepas. Kör nu på vinterpendlaren, mtb med racing ralph, 34/14 fixed. Krokig vevaxel gör att det rullar som i ständig uppförsbacke. Utväxlingen gör att benen går som trumpinnar i nerförsbackarna.

Little Stereo (på jobbet) skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra träning inför crossäsongen med att köra
> lagligt men hålla samma tempo genom stan som
> rödljustramparna :-) T

Hade du månne en silverfärgad MTB med Fox-dämpare?

Nej, veckans facit är kolfibersvart Ridley X-Fire i tisdags och torsdags, vit-orange Full-Dynamix med svart Reba Race i onsdags och buss måndag/idag... Fast jag brukar dra hemifrån vid 5:30-5:45 så det är rätt tunt med andra cyklar då :-) T

> Nej, veckans facit är kolfibersvart Ridley X-Fire
> i tisdags och torsdags, vit-orange Full-Dynamix
> med svart Reba Race i onsdags och buss
> måndag/idag... Fast jag brukar dra hemifrån vid
> 5:30-5:45 så det är rätt tunt med andra cyklar
> då :-) T

Pk, jag och en lirare som matchar den beskrivningen gjorde just detta i morse. En tjej före oss blåste varenda lykta men hade lite kvar att jobba på i tempokörningen för att kunna hota någon i sammandraget på etapplopp, för att uttrycka det milt. Så trots att hon antagligen samlade på sig böter nog för att täcka ett mindre afrikanskt lands budgetunderskott kom vi före.

Den killen med MTB var dessutom en hejare på att balansera stillastående, trots att han inte körde FG

Campa (fd campa-fultysken) skrev:
> Göteborgare, pendlar ni bara på ballongdäck
> eller sitter det i ryggmärgen vilken vinkel man
> kan korsa spårvägsräls med?

Ballongdäck hjälper inte...jag har åkte ner i spåren med en militärcykel.

Det mörknar ute nu. Jag var tvungen att tända lampan idag för att vara säker på att synas, och tittar man ut genom fönstret på jobbet så ser det fortfarande mörkt ut. Jag som trodde att det var minst någon månad kvar... Lite seg i benen efter gårdagens cykling, men inte mycket värre än vilken måndag som helst.

Tog racern till jobbet idag eftersom jag var sugen att testa mina nya hjul med Poweopt Wattmätare.

Vid gamla enskede kom jag ikapp en rask pendlare på någon hybridcykel. Han tog rullen längs med Nynäsvägen men tappade när jag la på elaka 750W uppför den svaga backen förbi Globen. Han kom ikapp igen vid röljuset vid Skanstull och jag testade med lite snällare 450W Götgatan ner men han tappade den rullen också. Kom slutligen ikapp igen efter Vasabron och vi växlade några ord. Någon här på Happy?

Varmt! Det såg kallt ut så jag slet fram långbrallor och handskar och jag frös inte direkt ;)

MrMagoo skrev:
> Appel: Hur cyklar du sen, efter
> stenhuggarvägen-frösövägen? Jag kör nämligen
> Häradsvägen ut mot E4:an till, över E4 (via
> Lotta svärds gr. tror jag) och sedan längs
> Västertorpsvägen, Telefonplan...längs E4:an
> helt enkelt in mot stan via Liljeholmsbron.

Tjena

Den vägen tror jag att du kan kapa några minuter på.
Kolla in Svartlösavägen!

Den kommer jag in på antingen genom att ta gång/cykelvägen runt och förbi långsjön (finns en smitväg in på den från badstigen). Detta innebär att man får ta 2 korta trappor (där myrvägen tar slut) innan man är nere på svartlösavägen men sen är det raka spåret till E4an. Annars kan man ta korkskruven-myrvägen-långsjövägen-bromsvägen-(cykelvägssnutt)-svartlösavägen (men den vägen är bättre om man kommer från stambanevägen)!

(såg nu att Bossjo var snabbare än mig med svaret på detta!)

Senast redigerad av en moderator:
Hade som vanligt tänkt att ta det lugnt när en Columbus Vola trängde sig förbi vid Tjärhovsplan. Låg rygg tills jag drog så sent som vid kungsan. I övrigt bra cykelväder, inte supertjockt med folk och lagom svettigt.

mysigt idag, cykelpendla är det bästa på hela dan. Nja, jobbet e kul oxå. Som teknikstöd blir det ju lite happytid oxå.

Skönt cykelväder imorse, börjar att få upp benstyrkan igen efter en lång semester. Kör nästan konstant på 44/11 på mtb:n. Men snart får jag se upp med alla som ska träna inför Lidingöloppet.

/sailor

Tog ett löppass igår så imorse kändes benen stumma. Jag gnetade på för det. Torr asfalt och skön temperatur, jag kan liksom inte klaga då'rå... Jag ser en hel del cyklister i uppförsbackar som, trots att de till synes har växlar på cykeln, kämpar på höga växlar uppför. Det gör att de får liksom åla sig fram och är på så sätt en fara för cyklister som kommer i full carreta i omkörande "vänsterfil". Än slank han dit å än slank han dit...

Tack för övrigt för tipset Appel. Jag kommer från Glömsta så jag får nog prova att runda sydöstra delen av Långsjön och sedan ta Svartalösavägen, som både du och Bossjo föreslog.

I dag tog jag racern och var således untouchable. Inga rödljus, poliskontroller eller mottrafikanter kunde hindra min kvicka flykt. Många stannade och vinkade och ropade efter mig. En underbar morgon!

Om du ser någon med en papperspåse på huvudet i em, så är det inte jag...
Jag tror jag öh... han döljer hela cykeln i papper förresten.

> Det råder väl fortfarende lynchstämning när
> du cyklar hem igen Superapan ? ;-P

Buhu, sista pendlingsdagen för i år var visst i fredags. Ska börja på nytt uppdrag i morgon och Bromma->Södertälje är lite för långt på cykel. Såg längtansfullt efter alla cyklister i morse när jag satt i min plåtlåda...

fastforward skrev:
> Buhu, sista pendlingsdagen för i år var visst i
> fredags. Ska börja på nytt uppdrag i morgon och
> Bromma->Södertälje är lite för långt på
> cykel. Såg längtansfullt efter alla cyklister i
> morse när jag satt i min plåtlåda...

Det kanske inte är för långt? Jag trodde inte heller att jag skulle palla när jobbet flyttade dubbelt så långt bort men kroppen vänjer sig vid det mesta bara man tar det på lite sikt.
Börja med att pendla den långa vägen tex en gång i veckan. Har du tur så förlorar du inte så mycet tid på att cykla. Eller ta bilen en bit och forsätt sista biten med cykel, så gör jag ibland, mera på vintern. En bra snabb cykelhållare är bra att ha.

Ge inte upp! Det behövs bara lite fantasi...

Ser ni någon asiat på vägen hem iförd en blå sopsäck så e det jag :)
Skitväder ut, å jag som har nya vita sneakers å allt :(

Bang skrev:
> Ser ni någon asiat på vägen hem iförd en blå
> sopsäck så e det jag :)
> Skitväder ut, å jag som har nya vita sneakers å
> allt :(

Faan finns det blåa också...

plastsck.jpg ht=544

Hi hi hi det är alltid lika kul, cyklade förbi 4 stycken som låg på rulle uppför Tranebergsbron i 30 Km/h och där kom jag på min MTB med feta mönstrade däck och swichade förbi i 34/km/h.

Man blir glad inombords.

zapiens skrev:
> Hi hi hi det är alltid lika kul, cyklade förbi 4
> stycken som låg på rulle uppför Tranebergsbron
> i 30 Km/h och där kom jag på min MTB med feta
> mönstrade däck och swichade förbi i 34/km/h.
>
> Man blir glad inombords.

Det var värst, du verkar va i bra form, 34 knyck uppför liksom ;)...

Jag är glad om jag inte dippar under 30 på Trandebergsbron. Oavsett däck ;-)

/P-M

Hann undan med nån decimeter till godo när en Toyota hade lite bråttom in i Häggviksrondellen. Åkte sedan på en punka vid Kista industriområde. Spenderade sjuttio spänn på en burk punkaspray vilket räckte nästan hela vägen hem.

Första cyklingen på länge pga. massa kundmöten och förkylning så det var ändå en riktigt härlig pendling.

//j (ska nu sanera bakdäcket från punkaspraysklegg får se om det är lika kul)

saltgurkan skrev:
> zapiens skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hi hi hi det är alltid lika kul, cyklade förbi
> 4
> > stycken som låg på rulle uppför
> Tranebergsbron
> > i 30 Km/h och där kom jag på min MTB med feta
> > mönstrade däck och swichade förbi i 34/km/h.
> >
> > Man blir glad inombords.
>
>
> Det var värst, du verkar va i bra form, 34 knyck
> uppför liksom ;)...

Efter att ha blivit kränkt av en single speed (Joakim Quenzel) på Hovet Tempo ska jag faan i mig cykla tungt uppför alla backar jag ser, här ska byggas benmuskler :-)

frugan sa att det vräkte ner och åskade, och utanför jobbet duggade det. Så jag vräkte på mig full regnmundering och gav mig iväg för att, efter 5 min cykling, mötas av...... sol !? suck, kom hem dyblöt inifrån... ;(

zapiens skrev:
> saltgurkan skrev:
> -----
> > zapiens skrev:
> >
>
> > -----
> > > Hi hi hi det är alltid lika kul, cyklade
> förbi
> > 4
> > > stycken som låg på rulle uppför
> > Tranebergsbron
> > > i 30 Km/h och där kom jag på min MTB med
> feta
> > > mönstrade däck och swichade förbi i
> 34/km/h.
> > >
> > > Man blir glad inombords.
> >
> >
> > Det var värst, du verkar va i bra form, 34
> knyck
> > uppför liksom ;)...
>
> Efter att ha blivit kränkt av en single speed
> (Joakim Quenzel) på Hovet Tempo ska jag faan i
> mig cykla tungt uppför alla backar jag ser, här
> ska byggas benmuskler :-)

Okej, du kan få låna min cyclcross om du vill, den är ett par kilo tyngre än din Trek tror jag. Bra o köra med om du vill fixa benmuskler ;)!

Idag reflekterade jag hur mörkte det har blivit på morgonen. Tog iaf min racer och körde en mil extra, var trots allt ganska varmt och skönt idag.

Idag reflekterade jag över hur mörkte det har blivit på morgonen. Tog iaf min racer och körde en mil extra, var trots allt ganska varmt och skönt idag.

Getingstucken hand, första gången på cykel. Så nu kliar handen fint. Annars skönt cykelväder.

Svettigt å cykla i jeans. Man har inte lika bra rörlighet i mellantighta jeans som med lycra :/

Börjar alldeles strax min pendling, och längtar lite. Jag har verkligen börjat gilla att cykla genom stan. I alla fall när det inte regnar.

Bang, var det du som stod vid Rödljuset vid Skanstull på en Figmo?
Jag på svart racer och lngärmade Happy-tröjan.

Vi var i alla fall tre stycken racers som stod där vid rödljuset, tänkte att här är det ju liksom upplagt för race så jag tog det säkra före det osäkra och körde dragrace Götgatan ner. Vet inte om det var någon som försökte hänga på, när jag passerade Fokungagatan i 45km/t så var jag ensam i alla fall...

hade en trevlig runda, krängkte en pajas vid rödljusen vid fridhemsplan och rullade på norrut. vid ulriksdal upptäcker jag att jag har fått någon på rulle och jag drar upp till polishögskolan där han går om och drar upp till lilla backen upp till helenelund. lite växelrassel gör att jag kan trycka på förbi på min ss, vi svänger båda ner mot kista sedan. tack för draghjälpen! :)

tjejen på merida och i meridakläder, sorry om jag trängde dig när jag hängde på rullen. my bad.

pendlingen har verkligen börjat bli morgonens ljuspunkt. Invänjningsperioden är över. Det skall bli spännande senare i säsongen.

Joakim Quensel skrev:
> Bang, var det du som stod vid Rödljuset vid
> Skanstull på en Figmo?
> Jag på svart racer och lngärmade Happy-tröjan.
>
> Vi var i alla fall tre stycken racers som stod
> där vid rödljuset, tänkte att här är det ju
> liksom upplagt för race så jag tog det säkra
> före det osäkra och körde dragrace Götgatan
> ner. Vet inte om det var någon som försökte
> hänga på, när jag passerade Fokungagatan i
> 45km/t så var jag ensam i alla fall...

Jag låg bakom dig hela tiden fast med lite avstånd typ 2.5m efter att ha läst den där krönikan i City igår :) hängde med hela vägen från Skastull till den där lilla backen upp för götgatan då det var någon kotte med frigolithjälm och bruna chinos som vägrade flytta på sig. Du drog ju ut i gatan men jag tänkte på mina zippisar :) Sedan såg jag bara dina knäskydd försvinna bort, bort bort.

Mattel
Din färdbeskrivning stämmer på den väg jag brukar ta.
Var det du som svepte förbi mig i förra veckan vid polishögskolan.
Morgonen då vi hade mycket fin medvind.
Det stod en grävskopa och en lastbil på cykelbanan och när jag precis kryssat mig förbi kom en kille på singlespeed och kränkte mig. Jag tog rygg på ss-killen upp mot Helenelund och ända ner till Kista. Jag tänkte kränka tillbaka men lyckades behärska mig.
Jag cyklade på en alldeles för liten Ultra av dam modell, med stänkskärmar och pakethållare och med grymt lång sadelstolpe för att passa mina långa ben.

/Pilen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp