5 veckor stämmer inte. o betalningen sker just nu (när han inte har nå lager hemma, typ halva när han får hem dem från fabrik (från kina) och resterande innan han skickar ramen.
beställde min racer ram i mitten av november, om jag inte minns fel, och har ännu inte fått den. det ska dock påpekas att racer ramen jag beställt, är en ny ram för 2010 och de har stött på lite problem med produktionen. men det är nu avklarat o ramarna är skickade från kina. de är framme hos honom kommande veckan. o bör sen kunna skickas ut rätt fort till dem som beställt. i o med att de löst problemet vid tillverkningen, så bör det i o för sig gå fortare nu. kanske de där 5 veckorna.
vet att marcus_ec här på happy har beställt en mtb ram, den är inte ny för i år. så den borde han fått snabbt, MEN han har ju fått vänta 2 månader han med. mina misstankar är att indrek (velonia ägaren) inte haft någon ram i lager, o många som köpt lösa ramar direkt från fabrik i kina har ju nämnt att frakten för en lös ram ä hög. så mina misstankar är att han valt att vänta me att beställa den från kina, tills försändelsen med racer ramar var klar, för att packa allt i en stor försändelse o därmed spara fraktkostnad.
det som varit mest frustrerande, både för mig och för marcus är ju bristen på information. mest för marcus, som inte verkar ha fått nått svar alls efter att ha beställt. jag har fått lite mer information då jag snackat en hel del med honom, dels över skype och dels via sms och mail. men även jag har haft svårt att få tag i honom.
ska jag dra nån slutsats av allt detta, så äre väll högst troligt att detta fortfarande sker på hobby nivå. att detta ä nått han håller på med vid sidan om heltidsjobb. upplevs i alla fall så.
varför har jag då väntat? dels för att vädret ute ser ut som det gör. men även för att den nya racer ramen är ruskigt bra specad och har ett väldigt bra pris. ja det är en kina ram, men säger egentligen inte så mycket. hade väll börjat se mig om efter alternativ, då det började bli dax att beställa annat om man ville få det innan säsong. men nu i veckan fick jag DHL nummer så jag kan tracka ramarnas färd mot estland, o kan nu se att den ä mycket nära estland. vilket borde innebära att den ä nära sverige nu. för jag tror att segheten legat i kina. sen har jag ju inte betalt nått, så det har väll även gjort att det inte känts som han försöker lura en. då hade han ju tagit pengarna direkt, o sen inte hört av sig mer.
så kan jag rekommendera velonia, vet faktiskt inte vad jag ska tycka. hade inte nya ramen varit så billig o haft så bra spec så hade jag nog köpt nå annat vid detta tillfälle.