Happy easyride Lördag Franssons 10.00

Tillbaka i Svedala igen alltså... blev det nåt cyklat i Skottland?

Jag hänger på om jag inte är för bakis, enda fördelen med att ha börjat jobba efter semestern är ju att man äntligen kan gå på after work...

Det blev faktiskt lite cykling både i skottland och på irland. 40-50 klättrande uppför och sedan 20 minuters tok körning nedför gånger två. Absolut värt att klättra berg på irland för att få de nedförssträckorna. Ser fram emot lördag!!!

Hm hade missat denna innan jag la in en tråd om en Early fast på söndag...
men dyker nog upp ändå om det inte blir paddling på lördag.

Kul att du är tillbaka Jossan!

M

Undrar om en morgonpigg alingsåscyklist är välkommen till götet. Skulle vara trevligt att vidga sina vyer något. Har lite cykelabstinens efter semestern. Om man är välkommen var ligger franssons mvh John

Måste tyvärr meddela att jag måste kasta in handduken. Jag har åkt på en rejäl förkylning, hostar och snorar...usch...
Så ni andra får köra själva, ledsen men så är det. Ha det kanon på turen!

Mm, nu har jag kommit hem och blivit människa igen efter lite käk och en dusch.

Det var min första Happy easy ride (jag var killen med grön/gul/svart kungälvs ok jacka) och det var inte riktigt som jag hade föreställt mig, det var mycket mer tekniskt och brötigt och många galningar som körde fort i det men jag tyckte det var kul så det var inte sista gången ni ser mig även om jag kanske inte dyker upp så ofta eftersom jag har en bit att åka.

Tack för turen.

Detta var verkligen en trevlig ride igen och som vanligt gick jag in i väggen. Ingen punka denna gång iallafall. De tekniska partierna blir lite mer utmanande när benen och armarna är slut :)
Förhoppningsvis blir benen starkare varje gång.
Har beställt ett 5 pack brutalslang och 25 pack Energybars från CRC. Bra att ha redo hemma inför nästa easyride.

Vet ej om nån hade gps med men det var upp och nerför Getryggen plus massa roliga stigar. Det blev Branten ner också. Jag kunde rulla ner men fick fuska med en fot i backen ibland eftersom däcken slirade en del.

Synd att jag inte orkade gå upp i tid, detta verkade som en riktigt fin runda. Vart körde ni upp till Getryggen och ner från Getryggen?

Såhär körde vi på ett ungefär, ritade lite slarvigt :-)

På slutet valde ett gäng å ta transport tillbaka medans jag å några till tog vägen över Getryggen.

Bilagor

• tur.JPG
    tur.JPG
    198.2 KB · Besök: 17
Jupp! Tackar också för en trevig runda. Jag hann faktiskt vara flytthjälp sen ändå.

Jag tappade tyvärr bort ett gäng under resan tillbaka från Härlanda kärn, funderade ett tag på UFO-adoptioner, någon form av maskhål eller annat som jag få folk att spårlöst försvinna, men blev lite lugnare nu när jag såg att chksix hade varit inne på forumet och rapporterat. Cyklade tillbaka och letade lite, men jag tror nog ni rullade ner till grusvägen och bort till Skatås.

Som sagt, very nice. I morgon blir det kakans tur!

Ja, tackar för trevligt sällskap. En lugn och fin runda. Härligt sommarväder. Det gick ju att komma iväg och köra utan att ha en färdig plan för stigvalen innan den här gången också. Ses framöver!

/ J

Karl: Vi kom lite efter och såg inte vart du tog vägen så vi åkte ner på grusvägen, men sedan åkte vi upp i skogen igen men antagligen inte samma stig och cyklade ner till Franssons.

Tillbaka
Topp