[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Ingen som skall ut på annandagen? Jag har aldrig cyklat i genarp men är ruskigt sugen på ett varv eller två men bra guidning. Höjts till om det blir aktuellt.

/jerka

[Happy ride] Genarp
Jag hade tänkt cykla både söndag och måndag; svetto light (lycra men inte blodsmak) i två-tre timmar. Cyklar gärna med sällskap om det skulle råka passa.

[Happy ride] Genarp
Fick sällskap av jörn, och vi körde en lugn och fin runda i vårsolen, 33 km på 3 timmar.
Det är väldigt blött och lerigt på många ställen...

Picture6.png ht=652

[Happy ride] Genarp
Nån som är sugen på att hoja en fast kväll i veckan? Typ torsdagar kl 18.30 från IPns parkering? Blir lite pannlampehojning nu i början men det blir ju fort långa kvällar. :)

[Happy ride] Genarp
Hej,

har tyvärr vansinnigt mycket att göra på jobbet, blir ingen cykling för min del på någon vecka eller två, annars så är jag absolut sugen.. från och med den 14 maj kan jag torsdagar, annars är onsdagar bättre för mig.

Mvh nils

[Happy ride] Genarp
ohh, tyvärr sitter man inne o skriver på sitt examensarbete.. :(
lika bra är väl det, fick en vildplommonstagg i vaden i går, rakt in i vaden, trängde in 2cm, satan va ont det gör.. kan varken gå eller cykla.. ;(

[Happy ride] Genarp
Är det nån som ska cyklar i skogen? Jag brukar cyklar två gång om vecka men det är bli lite tråkig ensam. Jag var ute igår och det var fint. Nångon hoppas att åka till Vallåsen, om det är någon som ska följer med det skulle bli kul.

[Happy ride] Genarp
kom äntligen iväg på en "tur" idag, strålande kvällsol och allt var på top, ända tills...
jag kom till genarps ip och där tog det tvärt stopp, baklagert hade skurit och till följd hade dom små justerings muttrarna som sitter på navaxlen gängat ut sig som i sin tur hade försökt att trycka ut bakgafflen. men , där satt min snabbkoppling, efter en stund då påfrestingen blev för stor gav kopplingen upp i ett välklingande 'pjiiioong' , skiten lämnade cyklen och begav sig 10m på varsitt håll.... bara att bära hem cyklen och kalla på följebilen..

[Happy ride] Genarp
Ja, en kvällstur låter trevligt! Tors kl 18 på IP?

Sen funderar jag på att sticka upp till Hovdala Slott och köra runt Snapphanebanan, nån som är sugen på att komma med?

[Happy ride] Genarp
det hade varit trevligt, fick mina hjul i fredags, så dom ska bara på o hojjen ska byggas ihopa :) (har haft den nere för service, ändå när ja väntade på hjulen)

[Happy ride] Genarp
ja det tycker ja
var inne på cc o köpte en pump o fixade nya slangar.. :) så jag är på g igen
o ang gps, tydlingen måste man ha en överförings grunka..som jag naturligtvis inte hittar.

[Happy ride] Genarp
Testa ladda in data till SportTracks, gratis program som du hittar med en sökning. Då kan man använda kartor från hitta.se och få upp snygga grafer med pulsen.

[Happy ride] Genarp
Det finns ett plugin för det, men jag kommer inte ihåg vad det heter. Kolla på SportTracks hemsida. Jag kan kolla upp det när jag kommer hem efter helgen om du inte hittar det.

[Happy ride] Genarp
det fick bli en liten tur nu på kvällskvisten, kände suget, fast träningsverken gjorde sig påmind inför varje stigning :)

nu när ja har fått kläm på gps'en så hade ja tänkt att sammanställa några slingor o lägga ut.

[Happy ride] Genarp
Har du fått så bra koll att du vet hur man delar med sig av dem? Det finns ju något "Garmin Connect" men vi båda använder ju Sporttrack vad jag förstått...
Nu märker jag iofs efter att ha skaffat mig ett Garmin Connect account att det går bra med vilket som.
Kan inte du göra mig en enorm känst och lägga in dina rundor där?
Körde runt där sent i fredags och jag får inte till någon vettig runda. det blir en massa singelväg och hamnar på samma j*vla ställe hela tiden.

[Happy ride] Genarp
hah, nja, kan ju erkänna att ja inte har gps'en på det torra än :)
logga rundor o få ut, ja det vet jag hur man gör.
du menar att jag ska lägga slingorna på garmin connect? just nu är det inte så många slignor... typ två :)
men jag hade tänkt att ta en tur i morrn kväll, om det finns någon som är sugen? dock lite senare typ vid sju.

Tillbaka
Topp