[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Jag dyker eventuellt upp till 19.00 :)
Dags att ta Genarposkulden känner jag ;)

Mvh
Victor

EDIT: Change of plans. Jag kör ute vid Torup idag istället. Finns på Skabersjöparkeringen vid 1900.

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Blev två turer idag.
En vid 18 i lite snabbare tempo o en vid 19 som var lugnare.
Den första var 10,06km och den andra blev 19,1km.
Angående stigningen så fick jag en total stigning med bägge turerna till 597m.
Minaaktiviteter2011-08-16.jpg

[Happy ride] Genarp
Tack för en superkul runda o gott sällskap igår! Har lite dåligt samvete för jag fick bakomvarande o nödbromsa på sig en punka där på slutet.. Hoppas du inte svor för mycket sista biten till parkeringen :)
/jp

[Happy ride] Genarp
Jag krossade en muskel i armen när jag körde på en hal spång i bokskogen i Torna Hällestad.
Hänger nog med ut en lördag i genarp om någon vecka! :)

[Happy ride] Genarp
Alvar, finns det någon schysst stig mellan Skrylle och Torna?

Kanske att även andra vet? Som boende i Lund vore det schysst att hitta snabbast väg ut på stig. I nuläget blir det Billebjär->Skrylle. Funderar även på om Kungsmarken har något att bjuda på förutom golf. :)

[Happy ride] Genarp
Om du kommer från Lund, ta hållet över Måryd och Boijsens dammar, sedan vidare förbi skjutbanan och Boklunden. Sväng sen in höger på det gamla järnvägsspåret mellan T Hällestad och Dalby. Efter 100-200m ta vänster brant upp på en liten ås med boksskog. Följ den ringlande åsen (kanonfin trail med mycket rötter) tills den tar slut och vik brant ner vänster så kommer du ut vid vägen mellan T Hällestad och Dalby. Korsa vägen och gå på Skåneleden, då ramlar du ut vid stenbrottet på Knivsåsen till sist. Därifrån vänster på gamla Veberödsvägen och in höger vid en vit gård, genom en tunnel under nya Veberödsvägen och nerför backen till Björnstorp. Därifrån är det ett stenkast till The Lodge och radarstationen osv....

Hmm..har lite dåligt med tid, kanske lättare om jag bifogat en kartskiss;)

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för igår förresten.
>
> En liten del av dödskalleturen.
> O på lördag morgon är det dags igen, Genarps IP
> 09.00

Japp, tackar tackar :)

[Happy ride] Genarp
Dungen:
Här är en av mina rundor, jag kör mest i Skrylle och det blir en del köra fram oc tillbaka då stigarna inte liger i någon bra följd. ungefär 15km kommer man upp i. Ska ut i Skrylle imorgon o ta en första tur efter armskadan.

Jag pluggar i Helsingborg nu och kommer hem ibland på helgerna för att cykla (och tvätta) ;).

http://connect.garmin.com/activity/99462617#.TiGLPq-S3S4.email

Jag ska se om jag kan fixa en annan tur, med stigar i en annan följd.

Om någon har lust kan man ju organisera en tur i Skrylle någon gång.

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
vi körde en del av dödskalleturen i morse. 31,5km o 950 höjdmeter...
Minaaktiviteter2011-08-27.jpg

Minaaktiviteter2011-08-27Hjd-Distans.jpg

Nästan 95% stig och 5% grusväg.. Riktigt fin tur, det blir att hålla den öppen. mums

[Happy ride] Genarp
Låter som en riktigt trevlig tur. Nu ska bara knät läka (som farbror doktorn lovat) så är jag med i matchen igen för cykeln är ju klar (cykelcity tog ju bara 8 veckor på sig att byta en bakväxel :-( )

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Jag kanske borde ha upplyst CykelCity om detta faktum innan jag lämnade in min cykel för då hade jag kanske sluppit vänta på att A) de beställde hem rätt bakväxel och B) monterade dem.

Nu är det bara en fråga om hur lång tid det kan ta för dem att byta lager i mitt framnav om jag mot bättre vetande ger dem chansen att göra det.....

[Happy ride] Genarp
Hej,

Var ute och cyklade en runda i söndags (Grönlandsåsen->Kullatorpet->Klinten->Grönlandsåsen). Det var riktigt slabbigt på vissa sträckor i skogen. Är det någon som kan tipsa om bra skogssträckor som inte är helt omöjliga att cykla på?

Mvh
Magnus

[Happy ride] Genarp
Någon här som har lust att publicera sina favoritrundor som .kml eller .gpx ? Har precis börjat cykla och har ingen aning om var/vad som är bra. Har dock en bra mobil och OruxMaps så man kan följa stigar ...

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Välj o vraka över de uppslängda turerna. :)

Har du dina i gpx eller kml format?

[Happy ride] Genarp
Schysst! Om jag kan få dom senaste från augusti; 9:e (*2), 16:e, 25:e och 27: så tror jag att jag har så jag klarar mig ett bra tag. Förhoppningsvis lyckas man snart komma ihåg något själv också :D

Tillbaka
Topp