[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
LinusE skrev:
-------------------------------------------------------
> Aldrig varit med på en happy ride men undrar om
> de blir något imorgon (tis) ?

Jag tolkar Dirty_riders inlägg ovan som att det blir. Lär ju bli ordentligt mörkt i skogen. Jag är 90% säker på att vara med...

Thomas

[Happy ride] Genarp
Mtc (Malmö terrängcyklister) kommer också köra verkar det som! Jag kommer på en vit/blå Cube, blå jacka, annars är det nog bara att fråga sig fram.

[Happy ride] Genarp
I morgon 18,15 ;)
Vi brukar köra varje tis o tors på sommmarhalvåret, tisdagar på höst/vår och lite mer sporadiskt till vintern.
Finns även ett gäng som har börjat att köra lördagar.

[Happy ride] Genarp
Ok. Bra. Fick min wide narrow chainring idag. Installerade. Märkte av ett glapp i gaffeln/styrlagret. Spände på. Ut följde stjärnmuttern. Hinner nog inte trycka i den på 15 minuter utan verktyg.

Haha, nästa gång så!

[Happy ride] Genarp
Kommer förmodligen att bli utlånad på ca en till tre månader I Malmö, med start i Januari.

Så frågan är:

Hur ofta kör ni?
Hur overkill är min 160mm Strive?
Vart mer finns det att rulla i Malmö?

Var nere senast för ca tre år sedan, då med en v-bromsad Monark med "dämpare" fram.. så är lite sugen på revansch..

[Happy ride] Genarp
EricR skrev:
> Kommer förmodligen att bli utlånad på ca en
> till tre månader I Malmö, med start i Januari.
>
> Så frågan är:
>
> Hur ofta kör ni?
> Hur overkill är min 160mm Strive?
> Vart mer finns det att rulla i Malmö?
>
> Var nere senast för ca tre år sedan, då med en
> v-bromsad Monark med "dämpare" fram.. så är
> lite sugen på revansch..

Hej!
Vi kör tisdag kvällar och ibland torsdag kvällar året runt på Genarp. Annars torsdagar på Skaberskjö/Bökeberg (35km runda i bra väder och intervall träning på motionsslingan i vintern).
Sen är det många som kör Genarp på helgerna både lördagar och söndagar på diverse tider.
Om man vill komma ut oftare är det bara att slänga ut en fråga här eller på Facebook (Malmö terrängcyklister är en mycket aktiv grupp samt Team Behind Bars för de snabbare).

Finns en del downhill/enduro slingor på Genarp som passar din Strive men det mesta är riktig fin xc terräng som man klara lätt med 100mm slaglängd.

[Happy ride] Genarp
En liten uppdatering om vad som händer i Genarpsområdet just nu.
Som en del av er kanske redan sett så finns det nya markeringar i skogen på bl.a huggormen osv.
Dessa markeringar för er som undrar är ett samarbete mellan cyklister,skogsägare och komunen. Detta ska till våren/sommaren bli en dedikerad MTB bana! äntligen!
Mitt råd till er ifrån de som anlägger slingan är att inte cykla på de nyaste bitarna. Detta är för vi ska hålla oss på god fot med markägaren då detta är så pass nytt.

Förövrigt är det i vanlig ordning tisdag och det kommer att finnas folk på plats 18.15 :)

[Happy ride] Genarp
En MTB bana i Genarp låter ju ruggigt trivsamt!!!

Har du nån mer info Dirty? Eller kanske kontakter för att ta reda på mer?

Hur ser uppmärkningen ut? Är det uppenbart var leden går, dvs var man bör undvika cykla för tillfället? Det kanske rent av finns nån karta på ledens planerde sträckning?

Frågor, frågor ...

[Happy ride] Genarp
Banan markeras tydligt med vita pilar som är målade på träden. Det är rätt uppenbart om man glider förbi :=)

Karta läggs upp när samtliga partier är färdiga för att cykla på.

[Happy ride] Genarp
Tackar för infon Dirty, då skall jag undvika hjula efter vita pilar.

Har du nån info om vilka hjältarna bakom initiativet är? Kan det tänkas att du figurerar i sammanhanget?

[Happy ride] Genarp
Låg trafik här på nätet men mötte minst trettio cyklister i skogen idag, många verkar prova den kommande slingan på 6 km (röd) som utgår? från parkeringen efter Sandvägen. Fina stigar, inte speciellt blött heller.
Thomas

[Happy ride] Genarp
Vi är oskyldiga, idag testade vi nya slingor (nya för oss) i Fulltoftaområdet :)
På tisdag kör vi som vanligt igen.

Ang markeringen så skall det finnas en rund vit markering för en av de nya, vet inte om den röda också är en ny slinga.

[Happy ride] Genarp
Var ute i Genarp i söndags och försökte hitta runt på nya slingan, blev en blandning av vit och röd. Bra var det iaf, blev en hagelskur mitt i solskenet med :-)

[Happy ride] Genarp
Vänligen, läs nedan
*klipp o klistrar ifrån tidigare inlägg*

En liten uppdatering om vad som händer i Genarpsområdet just nu.
Som en del av er kanske redan sett så finns det nya markeringar i skogen på bl.a huggormen osv.
Dessa markeringar för er som undrar är ett samarbete mellan cyklister,skogsägare och komunen. Detta ska till våren/sommaren bli en dedikerad MTB bana! äntligen!
Mitt råd till er ifrån de som anlägger slingan är att inte cykla på de nyaste bitarna. Detta är för vi ska hålla oss på god fot med markägaren då detta är så pass nytt.

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> Vänligen, läs nedan
> *klipp o klistrar ifrån tidigare inlägg*
>
> En liten uppdatering om vad som händer i
> Genarpsområdet just nu.
> Som en del av er kanske redan sett så finns det
> nya markeringar i skogen på bl.a huggormen osv.
> Dessa markeringar för er som undrar är ett
> samarbete mellan cyklister,skogsägare och
> komunen. Detta ska till våren/sommaren bli en
> dedikerad MTB bana! äntligen!
> Mitt råd till er ifrån de som anlägger slingan
> är att inte cykla på de nyaste bitarna. Detta
> är för vi ska hålla oss på god fot med
> markägaren då detta är så pass nytt.

Ok!

Är det vit eller röd som är ny? Eller kanske båda?

[Happy ride] Genarp
Vit är ny, röd vet jag inget om.
Såg i förra veckan att det finns en bit omarkerad slinga också, vet inte vad som gäller för dessa.

Annars är det träff i morgon tisdag igen, 1815 på IP

[Happy ride] Genarp
Röd slinga är den sk Kommunslingan, den delen som är färdig börjar och slutar vid Sandvägens parkering och ligger söder om Risen. Sträckan är ca 6,5 km.

[Happy ride] Genarp
Kan också meddela att det blir en favorit i repris från förra året;

12 smålänningar från cykellistan.se kommer till Genarp den 18-19/4!

Lör fm och em planeras för turer på ca 30 km och på sön en längre sväng med inriktning på långloppscup-träning dvs blandat stig/grus. Två fartgrupper; snabb och normal.

Guidningshjälp önskas, succén med Lund1128 upprepas men skriv gärna här om Du också kan hänga med!

Thomas

[Happy ride] Genarp
Dagens äventyr.
~45km uppe i de norra delarna.
~900 höjdmeter
Kanske 95% stig...!

Bilagor

• Mina aktiviteter 2015-03-15.png
    Mina aktiviteter 2015-03-15.png
    92.2 KB · Besök: 97
[Happy ride] Genarp
Ser ut som en bra runda för småländska ben 18-19/4! Kan du tänka dig att PM gpx-fil?
Med vänlig hälsning Thomas

Dirty_rider skrev:
> Dagens äventyr.
> ~45km uppe i de norra delarna.
> ~900 höjdmeter
> Kanske 95% stig...!

[Happy ride] Genarp
Vill bara tacka Dirty_rider o andra som varit inblandande i att ta fram den nya vita rundan. Vi är några Göteborgare som för andra året i rad var nere i Skåne på 1a-maj helgen föratt cykla i nyutslagna bokskogar och i söndags körde vi delar av den vita rundan (SV Genarp typ) och det var ju alldeles fantastiskt roligt :-)
Bra jobbat!
Vi hann inte med allt i området så kan säkert bli fler besök.

Tillbaka
Topp