[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Hej!

Jag har en gästande kollega under 2 månader framöver. Själv kör jag mest racer men han har med sig sin MTB och vill komma ut, han har hört talas om cykling i Genarp. Fick tipset att höra av oss i denna tråd. Ses ni på några tider? är det denna tråden som gäller eller har facebook tagitt över?

[Happy ride] Genarp
Hej!

Extremt liten aktivitet här på happy jämfört med antalet cyklister i skogen. Fortfarande något fler som rullar ut tisdag resp torsdag vid sextiden men mycket planering sker nog på Facebook, se ovan.

Mvh Thomas

[Happy ride] Genarp
hej,
Vi kör tämligen regelbundet tisdagar 1800 (1815).
Troligtvis blir det också en tur på lör alt söndag. Håll som sagt utkik här eller på facebooktråden.

[Happy ride] Genarp
Färsking från Lund här, vart taggad på mtb en längre tid och har nu köpt cykel och även börjat köpa en del utrustning osv. Nästa naturliga steg är ju såklart att lära sig rutter och leder man kan och får köra i Skåne!

Den här Facebook-gruppen ni snackar om, vad heter den? :)
Tar gärna emot tips på andra MTB-grupper på Facebook också!

[Happy ride] Genarp
p1nk1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Färsking från Lund här, vart taggad på mtb en
> längre tid och har nu köpt cykel och även
> börjat köpa en del utrustning osv. Nästa
> naturliga steg är ju såklart att lära sig
> rutter och leder man kan och får köra i Skåne!
>
> Den här Facebook-gruppen ni snackar om, vad heter
> den? :)
> Tar gärna emot tips på andra MTB-grupper på
> Facebook också!

Gå med i MTB skrylle, Malmö Terrängcyklister och MTB-stigar Genarp så borde du inte missa alltför mycket.

[Happy ride] Genarp
Hej igen,

Det skrivs fortfarande alldeles för lite i denna tråd med tanke på hur många man ser i skogen!

Jag har en kollega som driver ett forskningsprojekt angående muskelfunktion, mjölksyretolerans och ämnesomsättning. Han söker intresserade försökspersoner till detta vilket inkluderar bla muskelbiopsi-prov samt VO2-max mätning, vilket sker i Malmö. Du bör vara frisk, fri från mediciner samt man 20-50 år, se länk nedan för mer detaljer.

http://www.ludc.med.lu.se/activities/seminars/intresseanmaelan-studie/

Med vänlig hälsning, Thomas

[Happy ride] Genarp
Förvånansvärt torrt tycker jag. Både söder och norrut.
Häckebergaslingan ska fått ny dragning runt området där man avverkat men inte hunnit dit än själv.

[Happy ride] Genarp
Jag hittar inte alls i Genarp men tänkte försöka köra vita slingan imorgon förmiddag. Är den ordentligt märkt eller behöver man en gpx för att hitta runt?

Jag hittade den här beskrivningen men fattar inte hur man laddar ner en gpx därifrån?http://www.hackeberga.se/mtb-karta

[Happy ride] Genarp
Den är märkt med vita prickar på träden, dock kan det vara bra med en gpx i fall att :)
Om du kan vänta så är det ett gäng som kör lite senare efter jobb (1800)

[Happy ride] Genarp
skier skrev:
> Jag hittar inte alls i Genarp men tänkte
> försöka köra vita slingan imorgon förmiddag.
> Är den ordentligt märkt eller behöver man en
> gpx för att hitta runt?
>
> Jag hittade den här beskrivningen men fattar inte
> hur man laddar ner en gpx
> därifrån?http://www.hackeberga.se/mtb-karta

Kolla denna länk för gpx

http://www.alltommtb.se/artiklar/gpx-filer-for-mountainbikesparen-i-genarp/

Vissa korta partier saknar vit prick på träden men i dagsljus förstår du nog ändå riktning. Vit snitsling sker där avverkning sker/skett.

Använder opencyclemap i telefon och där finns nu spåret utmärkt.

Trevlig tur!//Thomas

[Happy ride] Genarp
Tackar för svaren! Raggamuffin, kl 9 passar mig bra om du hinner se detta, jag kör en svart Audi med en orange Cube på.

Jag laddar ner gpx:en så hinner du inte är det lugnt.

Edit: får ändra till 9.15, tog lite tid med gpx:en.

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Den Gps-filen jag hittade stämde inte riktigt med de vita prickarna, så jag följde vita prickarna istället. Det gick fint att hitta runt, riktigt härligt väder att vara ute i idag, förvånansvärt bra fäste också.

20160105_094341.jpg

Det finns 3 vita prickar på den här bilden :)

20160105_102031.jpg

Solsken!

20160105_105158.jpg

Ospårat större delen av rundan, riktigt fint!

[Happy ride] Genarp
art001 skrev:
> Fina bilder!

Tack! Det var riktigt fint ute idag, ångrade att jag bara fick med mig telefonen till att fota med.

[Happy ride] Genarp
Körde en fin tur i går, mötte delar av Malmö terrängcyklister?
Men tappade min röda Blackburn-pump någonstans under rundan. Nån som råkar på den får gärna höra av sig!

Mvh Thomas

[Happy ride] Genarp
pkarlsson sa:
Är stigarna runt Genarp nybörjarvänliga?

Vita slingan runt Häckebergasjön är i min mening rätt snäll mot nybörjare, norr om väg M791 och upp mot Björnstorp är det mer stigningar och lite mer utmaningar. Risen lite mittemellan, men kanske mest beroende på vilken fart man vill ha.

[Happy ride] Genarp
Raggamuffin sa:
Finns både och.
Och går att göra både långt och kort, även lätthittat efter en visning.

NLC sa:
pkarlsson sa:
Är stigarna runt Genarp nybörjarvänliga?

Vita slingan runt Häckebergasjön är i min mening rätt snäll mot nybörjare, norr om väg M791 och upp mot Björnstorp är det mer stigningar och lite mer utmaningar. Risen lite mittemellan, men kanske mest beroende på vilken fart man vill ha.
Tack för gensvar båda två. Då kommer jag börja med den vita slingan när jag väl tar mig dit. Mycket gott!

[Happy ride] Genarp
Träd som fallit över mtb-stigen Häckeberga, GPS-position 55.5845, 13.3888. Låg där senast också, så minst en veckas tid. Nån som vet hur ansvarsfördelningen ser ut nuförtiden, vem kan röja bort den?
Förövrigt mycket fint i skogen idag!

Trd.png

[Happy ride] Genarp
Ursäkta för den dåliga bilden. Upphittad på korta Risen-rundan, nån typ av fäste som kan sitta på en styrstam?

Bilagor

• 20161206_071044.jpg
    20161206_071044.jpg
    94 KB · Besök: 79
[Happy ride] Genarp
Bitarna i granskog är som vanligt bra. Annars har leran börjat komma, men mest på de vanliga surhålen som aldrig riktigt torkar.

Fast nu har det regnat hela natten, blir nog till att vara beredd på att halka rundor.

[Happy ride] Genarp
Något litet sumphål finns såklart om man letar efter dom. Men överlag bra före, det är de som är fördelen med Genarp och dess sandiga mark, vattnet rinner rakt igenom och låter stigarna vara fina

Tillbaka
Topp