[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
mycket avverking på Björnstorp men vill man cykla lite längre så är det fint att köra Heckeberga + öppna delen av Björnstorp.

Jag såg på strava att nån letat sig förbi kallhygget men det är nog inte officiellt. De hade cyklat traktorväg runt ner till kohagen. Annars får man gå skåneleden som back in the days.
Vi har nöjt oss med att cykla ner mot Veberöd på enduroleden och sen tillbaka upp till klinten på vägen.

[Happy ride] Genarp
mycket avverking på Björnstorp men vill man cykla lite längre så är det fint att köra Heckeberga + öppna delen av Björnstorp.

Jag såg på strava att nån letat sig förbi kallhygget men det är nog inte officiellt. De hade cyklat traktorväg runt ner till kohagen. Annars får man gå skåneleden som back in the days.
Vi har nöjt oss med att cykla ner mot Veberöd på enduroleden och sen tillbaka upp till klinten på vägen.
Det avverkas även i Häckeberga
1759329798203.webp

[Happy ride] Genarp
har inte så mycket info om den rundan utom detta från facebook:
Skicket på Häckebergaslingen är inget bra just nu, avverkad skog med nerkörda vägar = lerigt. Verkar inte heller skötas om vad gäller brännnässlor och annat sedan i somras.

Oklippt gräs och annat bök ute i skogen har lyfts som ett problem även här på happy. Oklart vad förväntningarna är.

[Happy ride] Genarp
Det går att cykla "trots" barn och snart vill barnen cykla också. (Då blir det verkligen svårt att hinna träna själv)
Barn är olika men enligt mig så kan de cykla på riktigt på vita från 26'' ca 140cm.

[Happy ride] Genarp
vår 6åring kör vita risen, så det går att köra tidigare än så ;)
Vi hade en väldigt fin runda från observatoriet upp , runt och ner till Kullavägen på skåneleden. Trollskog på tvären innan vi kom fram mot Klinten. Tyvärr borta nu.

EDIT. Kusinen som cyklar med oss ville se alla dödshopp också så bland annat därför vi cyklade där uppe

Tillbaka
Topp