[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Ny vecka och nya tag, mer skogsåka blir det nu på tisdag igen. :-)

Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

Jag hade en sån där dag när allting strulade, så jag vek av vid Kåsjön och tog Bohusleden hem.
Direkt efter branten så hittande jag en "ny" stig som vek av åt höger. Följde den hela vägen till Soldatängen. Det fanns en del andra stigar i det området oxså.
Stigarna var otroligt fina, men det behöver röjas på sina ställen. Man kom ut några hundra meter från stället där vi brukar köra in i stigsystemet vid soldatängen. Har du kört där någon gång Leo?
Om inte så är det värt att utforska.
Tror jag var bort och vimsade vid Björnåstjärnen...
/Peter

Senast redigerad av en moderator:
Det var blött och tungt. Tappade en del tid då kedjan kilade in sig mellan bash å lillklingan, sen dök min stressmage upp och jag höll på att skita på mig. Jag höll masken men efter ett tag var det inte så roligt längre ...

Efter att fransosens kedja hoppade av och trasslade till sig hjälpte jag honom sen vek jag av hemmåt. Cyklade såklart vilse däruppe i vildmarken å kom hem först nu så det blev många mil idag!

Tack för turen allihopa, thank's for joining us french guy!

EDIT: GPS programmet krashade igen. Verkar som den gör den när den inte har täckning...en bit kom med iallafall.

Senast redigerad av en moderator:
Hade otroligt rolig tur idag, benen kändes bättre än på länge, vädret var grymt och stigarna fina. Den nedför utmed forsen var ny för mig.

/niklas

Himla go tur. Det blev så mycket koma som jag väntade mig. Leran var till och med trevlig. Den släppte enbart med vattenslang.

Hejhopp!

Ja, ännu en rolig skogsrunda blev det. Massor med hala och fina stigar, lera och vattengravar. :-) Trots att det var blött så var det körbart nära nog överallt. Bra kört alla, tack för ikväll! Vi ses på torsdag i skogen igen!

/Leo

karta090728.jpg ht=390

Totalt blev det 29km, inte illa på tre timmar då det var såpass blött ändå!

banprofil090728.jpg ht=218

Och så fick vi ihop 487m klättring också. :-)

Regis always nice to have bikers from other places! Se you next time. Btw my chain got really twisted last time!

Tillbaka
Topp