[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Jomensåatt / Andreas, Du får med dej tre Rimbustare i baksätet. De är pyttesmå så det får nog bra plats. ;)

Markus och Malin hämtar du på Kvarnberget, i korsningen mellan Fryksdalsgatan och Mariebergsvägen. Det är väl ca 200m fågelvägen från dej.

Frederik hämtar du på Hammarö. Ålvägen 124 närmare bestämt. Fredrik vill gärna ha med en hoj om det går bra?

Tack för dagens tur på landsvägen. Det blev både längre och snabbare än jag trodde. Bussen med extramotor(=Tiki)fick upp farten rejält och när sedan Jordan och Bosse var på humör så blev det aktivt hela vägen. Jag hade lite krampkänning redan i Kil, men försökte smyga med så gott det gick utan att visa med en min vad jag kände. Kul med lite landsväg som omväxling, men näsa gång är det nog MTB för mig.

Ja tack ska ni ha! Riktigt kul körning! Särskilt imponerad av allas forcering i slutet, hoppas inte det blir några efterräkningar i form av kontakter från den kinesiska ambassaden efter att klungan skrek sig förbi turistflanörerna under spurten i centrala stan...!

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Reportage från gårdagens MTB-tävling i Arvika:
> http://www.vf.se/Sport/Varmland/Glada-miner-i-Arvi
> ka-090805.aspx
>
> Men inte ett ord om Jonas 2:a-plats! Konstigt.....
Kan bero på min uppstudsiga stil med svarta strumpor och orakade ben.

Härlig tur igår... men förresten visst var det fruktansvärda scener som utspelade sig när Eklund och Jordan lekte alfahanne i spurten in mot stan. Vi på efterkälken gjorde vårt bästa för att lugna exalterade kineser.

Senast redigerad av en moderator:
Thomas: Kan du säga åt Rimbustersfolket att jag hämtar upp Fredrik kl 06:55 och de två andra 07:05 på söndag?

Hum, ja hur lång tid tar det upp? Fick för mig att det b rukar ta en halvtimme ganska lagligt... men det tar kanske längre tid? :P

Thomas, bestäm tid du. ;)

Vad sägs om något kallt att dricka på nån av stans uteserveringar ikväll? 19.00 vid Bishops? Antar att det kan va ont om plats där, så om nån har möjlighet och vill värma upp/köa där eller nån annan stans lite tidigare - feel free!

Du verkar ha glömt att du ska premiärorientera för hösten idag.

HannaK skrev:
> Vad sägs om något kallt att dricka på nån av
> stans uteserveringar ikväll? 19.00 vid Bishops?
> Antar att det kan va ont om plats där, så om
> nån har möjlighet och vill värma upp/köa där
> eller nån annan stans lite tidigare - feel free!

HannaK, ev skulle det passa utmärkt för min del framåt kvällen! Såvida inte det där med orienteringen var allvar förstås...vet dock inte riktigt än hur kvällen blir beroende på diverse annat löst folk.

Jag blev kvar i stugan lite senare än jag tänkt mig och struntar i att orientera. Öl låter lockande, för både mig och Robert. Tror dock inte vi hinner riktigt till 19.00.

På lördag är det samling kl 10.00 hos Boss med MTB. Vi åker troligen Stockfallet och Bryngfjorden med mera. Ta med mycket att dricka för det verkar som om det blir varmt och soligt.

Bussen - trevligt! Passageraren kommer att kontakta dig angående logistiken.

MiaMaria - glömde skriva det i mitt förra inlägg: Pga omständigheter kring vädret (SOL FÖRSJUTTON!!) skjuter jag på min höstpremiär en vecka eller två. (Blir nog två för nästa vecka är jag utomsocknes). Det går såklart bra att ansluta senare om ni fortfarande är sugna. 0706-433192.

Jansson99 - det är bara att dyka upp. Du missade precis 17-tåget, men det går ett nytt om en timme.

HannaK skrev:
>
> Jansson99 - det är bara att dyka upp. Du missade
> precis 17-tåget, men det går ett nytt om en
> timme.

Jäklar, nu missade jag 18-tåget också.....

Från mig går det inga tåg så jag vet inte vad jag ska skylla på. Kanske en underbar datorfri kväll på altanen efter några timmar på getingberget, får duga som ursäkt =)

jordan skrev:
> Dollarn går ner

Eller är det inte så att kronan stärks?

MM klart det påverkar dollarn. Nu är du 5 timmar närmare att byta ut någon del på cykeln eller köpa ny cykel!!!

MM komer du imorgon till Bozz kl 10???

Tog ingen vilodag idag heller. Blev 35 km på racern på Ö.a. Får vila på söndag när jag ska vara flaggvakt i Sunne

Jag skiter i dollarn just nu (inget iköp planerat), men åker gärna en MTB-tur i morgon kl. 10.00. Är det verkligen optimalt att träffas hos Bozz nu när han ställt in sin medverkan? Jag föreslår Kroppkärrssjön kl. 10.00. Jordan, vi kanske kan ses på Nolgård kl 09.40 för gemensam resa in.

Lite nyfiken på Stockfallsslingan/slingorna som det talats om tidigare.
Vart går man på och är slingan markerad på ngt sätt?

Thomas. Har du lust att höra av dig till Rimbustersgänget att jag hämtar Hammarökillen 06:40 och Kvarnbergarna 06:50 så bör vi vara säkra på att vi hinner.

Tackar Andreas för återlämning av lite slangar men tyvärr fanns inga sprutor i min glassbox. Fick bli en tur till apoteket, efter en lite skeptisk receptarie fick jag kvittera ut några sprutor. mc'n borde funka nu.. tror jag... om jag inte kommer på söndag sitter jag limmad i fronten på en lastbil när biltemas bromsolja bestämt sig för att sluta göra sitt jobb.

Om någon vill ha 3 dl dot4 bromsolja så finns den för avhämtning i mitt garage. Öppnad idag.

Du kör in vänster ca 2-3 km innan Rottneros. Sväng där det är en för detta bensinmack och numera en kiosk/hamburgerhak.

Tack alla som ställde upp på Wermland Downhill genom att flagga för sporten en vacker söndag! Tusen tack, ni var suveräna!

Fina bilder Tiki! Du hade guldläge för kameran.

Tillbaka
Topp