[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Har inget snitsigt picasa... lägger upp ett urval av bilder, oredigerat här i tråden. Jag var inte så flexibel vad gäller fot(o)utrymme så man fick göra det bästa av situationen. Bilderna gör verkligen inte rättvisa om hur jävligt passagen vid min flaggpost var.

Nu tackas det kanske fram och tillbaka här men imponerande engagemang du lagt ner i Sunne och denna tävling. Roligt för sporten i Värmland/Sverige och Ski Sunne ska vara oerhört tacksamma för din insats.

Tack för glada tillrop om bilderna!

Nog med lerhoppning och utförsåka, nu är det dax för rejsercykling istället!

INBJUDAN
Glafsfjorden Runt, 29 augusti 2009

skasasbron.jpg

Arvika IS cykelsektion har nöjet att åter kunna inbjuda till motionsloppet i landsvägscykling,
Glafsfjorden Runt.

Tävlingen har återuppstått som en följd av det starkt växande intresse för motionscykling som
finns i hela vårt avlånga land och även Arvika. I år kör vi för 3:e gången av ”nya” upplagan.
Loppet går i mycket naturskön miljö och hela tiden i närhet till sjöar och vattendrag. För de som
väljer långa banan så går den även över vackra Finnskogen och mot slutet passeras sjön Ränken.
Tre olika banalternativ

33 km, ett varv i området runt Arvika och Högerud.
86 km, ett varv runt Glafsfjorden
155 km, ett varv runt Glafsfjorden med tillägg över Finnskogen runt Vännacka - Koppom, denna
bana har tuff banprofil.

Maxtid för samtliga banor är 8 timmar. Följebilar finns för cyklister med problem samt bistår med
service. Enklare sjukvård finns också längs banan.

Kartor och info om banorna finns på http://www.glafsfjordenrunt.se/banorna.php
Övrig info och anmälan finns på: http://www.glafsfjordenrunt.se/info.php

Gemensam start för samtliga är 29 augusti kl. 10.00 från idrottsplatsen på Vik, Arvika

http://www.glafsfjordenrunt.se

Strålande!
Bussen deltar i Arvika 29 aug, mellanbanan. Har just lovat Tiki att han får sitta med benen på stången och ägna sig åt att fånga flugor och dricka paraplydrinkar under resans gång...
Hoppas vi blir fler härifrån som kör!

Ja jäklar vilka bra ursäkter folk hittar på. Ska se vad jag kan klura ut för att slippa ifrån..

Har förresten äntligen (nästan) uppfyllt en livsdröm. Biljetterna är klara till Magnums spelning i göteborg 26sept. Nu är det bara konserten kvar. Höga förväntningar? Näääää ;o)

Pojkar o pojkar, Bob är ju 62 nu tror jag..
Började lyssna på dem -86 och har väl de flesta skivor de släppt så ja, det har alltid funnits en önskan att få se gubbarna spela live.

Bilden, har du tagit den själv?

OK, märkligt att jag först nu fått nys om spelningarna och nya skivan. Man hänger inte med lika bra nu som förr. Skönt att det trots allt fanns biljetter kvar till GBG, sthlm och malmö verkar slutsålda på Ticnet.

Madonna... Ja vad ska man säga. Du missade inget. 1h50 min varierande mellan riktigt bra - hyfsat - och skitdåligt. Ett par tre låtar gjorde de riktigt bra. Fyra fem låtar fick det att krypa i kroppen och jag ville bara bort. Resten var en trevlig show utan hjärta och värme.

Vi hade som tur var riktigt bra platser i GC knappt tio meter från scen utan trängsel vilket gjorde upplevelsen större. Sittplats på läktaren vore ett sömnpiller utan dess like.

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> mtb 17.00 hemma hos mej!?

Bozz, jag kommer till dig kl.17.00 med MTB oavsett vädret.

Kvällen bjöd på en trevlig tur. En avbruten bakskärm för Eklund bara.

Lustigt nog är det halt o söligt i skogen så man kan tro att det är november.. det är bara löven som saknas på stigarna.

jordan skrev:
> ja det är väl snart dags att sätta på stout
> däcken igen!!!

Sitter där redan. Ingen mening att plocka av dem..

andematt skrev:
> Måste man eller bör man vara ansluten till klubb
> för att köra Glafsfjorden eller Nästrampen?

Ingen från Arvika har hittills reagerat på klubbeteckningen CK Bussen, så det torde väl innebära att tveksamma klubbtillhörigheter eller inga alls godtas... Skämt åsido så var klubbfältet inget obligatoriskt fält på anmälningssidan i Arvikafallet, så det är nog lugnt också att vara klubblös!

andematt skrev:
> Kvällen bjöd på en trevlig tur. En avbruten
> bakskärm för Eklund bara.
>
> Lustigt nog är det halt o söligt i skogen så
> man kan tro att det är november.. det är bara
> löven som saknas på stigarna.

Jag funderade ett tag på att skaffa en ny bakskärm, men när Bozz berättade hur löjligt det är med bakskärm bestämde jag mig för att nog satsa pengarna på ett par däck med bättre fäste istället. Är det WTB stout som gäller, eller finns det andra tips? Vad har Klaravik för utbud?

Klaraviks har nog det mesta eller så tar han hem. Den här veckan har han semestersängt.

Annars har väl CC ett större utbud.

Köpte skor i Töcksfors igår.

Där fick jag lära mig att det finns en som gör DH cyklar i ett garage i Dalarna. Kommer ni på vad den heter???

jordan skrev:
> Så här ser/såg den ut.
>

Lassbo är väl tillverkaren och modelen tror jag heter Bumblebee.
Tyvärr så lades väl konstruktion och tillverkning ned för ett antal år sedan.

Rolf från (mas)-Riket

Tillbaka
Topp