[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

jörg från munchen och jag körde 46 km idag och jag fick visa mina bästa stigar.Jörg hade hardtail så det fick bli lite lättare tracks.Trevlig kille ingenjörsstuderande 25 år.på onsdag åker vi igen!

Vilken tid gäller på onsdag? Jag är riktigt sugen på att hänga på om det är efter normal arbetstid. Pannlampetur?

Trevligt att träffa bozz och Jörg ute i skogen idag. Jag kommer att försöka åka med er när det passar.

For Jörg: Nice meeting you guys on the tracks. I will try to follow from the start some day.

Senast redigerad av en moderator:
Facebook-gänget berättade att de försöker köra på måndagar 17.30 från Kasernhöjden om nån är intresserad av att hänga på.

Jörg - in English for you: There are some guys that announces there rides on Facebook and they try to bike each monday starting 17.30 at Kasernhöjden.

Ingen aning hur man hittar facebooksidan, vägrar facebook. Prova att PM:a Tobbe86.

Ja, det lät det som. Troligtvis svetto. Gissar att det är uppe vid lägenheterna, prova att PM:a Tobbe86..

Jag hittade (undrar om länken funkar?): http://www.facebook.com/search/?q=k...86575&ref=search&sid=1549291201.1172787655..1

Men jag har knappt tid ens att cykla ensam längre så jag har inte gått med i gruppen.
Kul att vi är fler som utnyttjar skogarna i närområdet = större opinon mot Håkan Holms skövlingar..

För måndagar verkar detta gälla.
Vad?: MTB på mestadels stigar och grusvägar.
Var?: Samling STF vandrarhem på Kasernhöjden.
När?: Varje måndag kl 17.30
För vem?: Alla som vill ut och träna samt cykla MTB

@ trapper: It was nice to meet you, too. Maybee see you on the next tour.

@ HannaK: Thanks for the information. I hope I can finish work today early enough to meet them.

Jag tänkte hänga på kasernhöjdengänget ikväll, nån mer än jag som vill representera happy? Har grym träningsvärk i röven sen gårdagens springtur på skutberget men skall försöka köra svetto så gott jag kan.

Jörg: I will join the kasernhöjden group tonight. If you are late, call me at 073 928 31 74 and we can meet up along the ride.

Hände på facebookgänget och det var farligt likt vilken happyride som helst. Mkt snack och lite cykel. Måndagar 17:30!

Försökte sprida läran om cykel från happys håll på onsdagar. Skulle va nice att köra nu på onsdag, gärna åt det svettigare hållet.

Facebook-turen igår var otroligt lugn! Brukar vara ganska mycket hårdare, sedan hade vi ju en sjukling med oss! Vi brukar alltid ha föreberedda turer och kan då köra hela tiden när man vet var man ska åka, vilket ingen riktigt visste igår =)!

Tänkte kolla av lite intresse för en tur till skidtunneln till helgen. Lördag morgon/förmiddag.

Jag vann ett presentkort i somras för 3 timmars tur i tunneln som måste konsumeras. Någon som vill hänga på, alltså, jag har enbart ett presentkort så det blir ingen gratisåkning.

Jag tänkte köra ett pass fristil först i en timme, käka lite och sen köra 1,5 timme klassiskt. Färd från Karlstad 8, framme 9, duschade 13 och hemma klockan 14.

Någon som skulle kunna va intresserade?

Svetto och fettoåkning?!

På måndagarna blir det lite efter hur många som kommer och hur de har tänkt köra. Jag är mycket för att köra på hårt och snabbt. Men det är inte alltid man kan göra det om man vill ha sällskapet med sig ;)

Men blir vi många på måndagarna så delar vi nog in oss i en grupp som vill köra på utan några direkta stopp och en annan som kanske softar lite mera.

Själv kunde jag inte vara med igår då jag kände mig allt för sliten efter förra veckans träningsmängd på 17 timmar och ska även upp till Grövelsjön och dunka på 10-15 timmar på tre dagar till helgen. Så det blir en lugn vecka den här veckan. Var samlas ni på onsdag ifall man skulle få abstinens efter cykeln?

//Tobbe

Gå gärna med i gruppen Karlstad Mountainbikers även ifall ni är Happy-MTB:are... det är bara att skriva i sökfältet så ska det komma upp. Vi gör alla till administratörer vilket gör att man kan skicka ut massmeddelande till alla i gruppen.

/Tobbe

Hej! Jag är ny här =) Jag kör gärna en tur i morgon onsdag. Svetto/fetto stig/väg spelar ingen roll, dock helst inget 2 h pass då jag har dragit på mig en ansenlig träningsvärk i benen.

Var är samling imorgon för happyturen?
Jag har fasen en blåsa i mellangården efter alla milen från Brattfors, men försvinner den kan jag nog inte hålla mig borta från sadeln ;)

Jag tänkte köra ikväll iallafall, känner mig riktigt sliten så det blir något åt svettolight stuket. Cirkus 1,5h med start 18:00 vid rackethallen!

Om folk är stigsugna snarare än grusväg går det ju att köra skogenskonungbanan. Även om vi körde stora delar av den baklängnes i måndags.

Jag kan inte vara med idag tyvär...

Vad sägs om en ny upplaga av Skogens konung nästa helg förresten? jag kan tänka mig att arrangera om någon hjälper till... har ett par fina bitar på lager.

Om alla som vill vara med skriver det här så kan vi se vilket intresse som finns. Är många sugna startar jag en separat tråd.

Skogens konung för er som inte var med förra gången:
Etapplopp med ca 7-10 sträckor på vardera 500-1000 meter i väldigt varierande terräng. Poäng samlas på varje sträcka och ett sammandrag räknas sedan ihop. Förra omgången hade vi 9 st sträckor och Eknor gick hem med den åtråvärda trofén(en guldälg) och JoMenSåAtt fick hederspriset på sista sträckan i form av en egen backe uppkallad efter sig.

Hey guys!

I am not sure, but I think I understand that there is something going on this evening?
Is the meeting point at Rackethallen closed to Skoghall at 18:00?
What kind of tour is it? (forest or flat ways)

Ingen från happy som var på en tur till skidtunneln?

Jörg: It will probably be singletrack and gravel road.

My homemade helmet light doesn't work so I ride without and turn home early, dark at half past seven?

Thanks Frolicc and HannaK!
I will join you this evening. But I only have a small lamp and will leave with Markus when it becomes dark. See you there!

Tillbaka
Topp