[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Verkade mest vara folk som stod med skidorna i kors.. Ska det vara på det viset? =)
Junior-VM förresten sa du, ska du fota det? Vilken sport och var nånstans?

Fina bilder Frolicc, de ser ut att ha rätt skoj.

För övrigt behöver du inget moraliskt stöd för att åka dit och träna, orienterare är trevliga.

Skidorna i kors =) Jo asså liksom bah, hade teorin att då det är orientering är risken att man inte ser en åkare om man irrar sig ut längs spåret, men alla lär ju dyka upp vid målkontrollen. Där har man dessutom nära till kaffekiosken =)

Frolicc, det går ju inte att skicka meddelande till dig för brevlådan är full. Mannen på bild nr 6 skulle gärna vilja få fotot om det är möjligt. Han bör inte vara för okänd för dig.

Nu är den inte full längre... =)

Just det fotot går att dra ned från hemsidan. Däremot har jag nog två till på honom (kanske om jag minns rätt).

Inte jag med. Varken springer eller skidar, har inte rört skidorna i förrådet ännu. Köpte förresten en ny slang så om nån vecka är jag väl igång igen efter punkterinen på trainern.

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte jag med. Varken springer eller skidar, har
> inte rört skidorna i förrådet ännu. Köpte
> förresten en ny slang så om nån vecka är jag
> väl igång igen efter punkterinen på trainern.

Men vänta nu. Byta slang? Det tar väl inte nån vecka, eller?

Tag tag i detta nu. Snart är det varm asfalt och utecykling. Jo det är så. Det måste vara så.
Men först måste jag få se på OS i förrådet. Men sen, sen är det utecykling tom november, minst ;7)

Alltså.. jag är inte speciellt sugen på att åka skidor. Materialet jag har i förrådet duger inte till på långa vägar så då är det ju cykeln som pockar på uppmärksamhet. Men allt det här jäddra lappmögglet som besludlar skogen gör cyklingen smått omöjlig.. Om det inte vore så att det fanns nån skoterled i området? Men de gör det väl knappast? Eller? Får man cykla i spåren på Tuggelite?

Var i 054land kan man cykla i skogen nu? Börjar bli less..

Jag gillar snön. men jag saknar att orientera, det måste jag erkänna.

Andematt, du gillar ju att tippa. Ska vi köra ett spel om när det är cyklingsbart i skogarna?

MiaMaria skrev:
> Jag gillar snön. men jag saknar att orientera,
> det måste jag erkänna.
>
> Andematt, du gillar ju att tippa. Ska vi köra ett
> spel om när det är cyklingsbart i skogarna?

Njä, kristalkulan är igensnöad. Jag ser inget tydligt i den. Ser inget alls, bara möggel..

Men 3:dje helgen i mars ser jag, då är det Happy-träff på biljarden - som i fjol. Kanske en öl hemma hos någon innan - som i fjol?

Jag försökte fråga min Magic 8-ball om det olika tider när det kunde vara snöfritt i skogen men fick bara svaren "who knows" och "to early to predict".

andematt skrev:
> Peppeb, jag äd börkyld ockdå!

Stackare, aldrig får man vara riktigt glad ;7)

Senast redigerad av en moderator:
andematt skrev:

> Var i 054land kan man cykla i skogen nu? Börjar bli less..

Vänta nu. Tomtar och troll, D.v.s MTB och CX, cyklar dom inte året om?

En sak att jag som klen LVG.are inte tar ut min fina, lätta och ömtåliga cykel. Men dom där andra. Är dom inte byggda för att man ska bösa runt i alla möjliga drethölor och så?

Om inte. Vad ska man då ha dom till. Titta på när det snöar ;7)

Nej då. Och vad är det som händer? 1 dm till med snö. Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej!!! Jag vill INTE ha mer snö, vill inte!!!!

OM det fortsätter så här kommer vi inte ut på cykel för midsommar ;( Å jag som flyttade ner från Norrland för att slippa detta.

Vet inte vart du vill komma med den kommentaren om drethölor och MTB. Jag ser inte njutningen i att försöka cykla i 30-40 cm djup snö oavsett modell på cykel eller marktyp under snön.

Jag börjar bli lite sugen på att göra ett försök i helgen. Finns det några trampade stigar som kan funka?
I2 eller Frödinge leden ut mot Alstern?
Verkar som det kommer att komma mer snö under veckan..

Tveksamt om det är skoj att cykla såhär års, på trainern funkar det ju men skoj är det inte.

Vi skall inte köra en trainerkväll hos någon, se en några schyssta filmer en lördag samtidigt som svetten rinner?

andematt skrev:
> Vet inte vart du vill komma med den kommentaren om
> drethölor och MTB.

Som jag skrev. Nej då(= inget ont menat med det). Det var en liten gliring till mina MTB-åkar vänner. Som alltid (oftast) ger mig gliringar för att jag är så vek och att jag är en vackert väder cyklist, som bara tycker om varm asfalt och inget annat.

För mig är allt som inte är varm asfalt = en drethöla ;7) Ja jag kan väl tänka mig att cykla på lite Pavé då, men där går gränsen. Grusvägar och stigar mm. Nej det blir det inget med.

Alsterleden är inte cyklingsbar. Strax efter Heden gav jag upp.
Finns en liten runda i Norra Koppkärr som funkar. Även upp mot Edsgatan finns det stigar (grusväg på sommaren) som funkar.
2 timmar cykling/släpa på cykeln blev det idag. Blir nog ett nytt försök nästa helg.

Hejhej. Idag rörde jag på döfläsket för första gången sen kriget (det stora, första). Två varv runt Porrholmsviken, rätt kul faktiskt. Var ju lätt 10 år sen jag körde sist...

Jag är också cykelsugen, har fortfarande inte fått tummen ur att ordna mitt bakhjul dock, bara legat i atomer i snart ett halvår, hehe. Jomensåatt och jag ska styra upp en snö-dh-pushbiketur inom snar framtid gjorde vi upp tidigare i veckan. Om alla går ut i I2-skogen och går armkrok och tar korta steg så kan vi ju trampa upp en kortare slinga, förra året körde jag på upptrampade hårda stigar mot slutet av snösäsongen, det var riktigt kul.

Kristoffer, det där låter jobbisch med spdskor på, om du nu hade det..

Låter kul Thomas! Får se om det passar in med resten av planerandet..

Familjeaktiviteter en masse idag med Disney on ice, riktigt duktiga skridskoåkare. Simskola och därefter en timme styreträning i form av snöskottning av altantak. Tjena vilken snöhög det bidde på gräsmattan =) Och ungarna stod såklart under och "tog emot" allt ihop..

Jag fick 12 goa träningstimmar den här veckan, lite av ett smörgåsbord av skidor, badminton, löpning, cykling, styrka, trainer, crosstrainer.

Tillbaka
Topp