[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Är det torrt och fint väder imorgon så ska den ut på sin första runda. Men den ser fin ut i boden. Hade hoppas på att få dom nya pedalerna och den vita hjälmen idag.

Då var metsobanan provkörd. Turen började med hällregn som visserligen var varmt, övergick sedan i hällregn som var kallt. Vader svartfärgade av bromsgummiklet.. köpte INTE en vit cykel!

Det regna väl en del idag. Men ibland skiner solen och Då är
det inte så dumt med en vit cykel. Det kom inget paket idag Frolicc?

Jomensåatt, jag har kollat kartan. Vi var rätt, där det var som högst under högsp.ledn. Så vi rekade rätt, en tur till behövs nog som vi sa.

Hej på er alla
Jag och en kille till är sugna på att hitta lite mer folk att cykla med. Läste lite snabbt igenom delar av den här tråden och såg att det var en stående tid för mtb på onsdagar. Är det ok att haka på eller är det bara för invigda?

Undrar också om det är några som har en fast tid för lvg och om det är ok att haka på?

Ok, jag dyker nog upp på onsdag ifall mitt knä håller, försökte springa göteborgsvarvet igår men det gick inte så bra. Var det vid våxnäshallen klockan 18?

Nya cykel tog mig runt metsobanan. totalt blev det 155 km och ett snitt på 29,92 km/h. Cykeln känns bra framför allt uppför.

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Nya cykel tog mig runt metsobanan. totalt blev det
> 155 km och ett snitt på 29,92 km/h. Cykeln känns
> bra framför allt uppför.

Ja det var allt en fin liten cykel det där. Och själv upptäckte jag ju att jag har provkört MR banan åt fel håll. Så kan det gå och aldrig får en vare riktigt glad ;)

Får se om jag hinner ut något till veckan. Men som det ser ut nu, så ser det mörkt ut.
Sista passet för VR blir väl MR på Lördag och då åt rätt håll;7) Sen "Medliga havet" i två veckor.

Inte riktigt. Åkte med solsta. Men vilka backar det är. Som tur är ska jag bara köra mellanbanan. Verkar som om det blir mycket folk på lördag. Det är 229 anmälda just nu, dom flesta ska köra mellan.

gick på "skämtet" om krutrundan.Trodde det var enriktig solstatur.Hamnade med 4 taanterfrån cykelfrämjandet i stället!!! ja ja jag var trevlig cykla ..........sakta ..........drack kaffe och titta på akvareller.................

Bosse, du kunde cyklat med mig och mamma. Vi KRUT:ade med betydligt snabbare tempo.

För övrigt har jag simmat ute denna helg. Det var varmt nog att skippa våtdräkten igår. Idag körde jag och Robert backintervaller vid Bryngfjorden. 4 stycken räcker för mig, men det ska ökas på med tiden. Skönt att känna på lite "nära spyan" ibland.

På solstack.se finns ett gäng med fasta träningstider varje vecka. Onsdagar, lördagar och söndagar körs det.

På happy körs det när någon känner för det =) Du får annonsera ut ett förslag och hoppas på att någon hänger på =)

Inget kinnekulle i år för mig.
Funderar på om vi inte snart ska cykla tur och retur till Uddeholm på klarälvsbanan?
Kanske 13 juni? En förutsättning är förstås att det ser ut att bli bra väder hela dagen. Det blir inget lida för mig iår.

Skilgannon skrev:
> Hur många härifrån är det som ska köra 7 mils
> banan på Metsorundan på lördag?

Vid regn, vilket det inte kommer att bli, så kör jag 7:an. I annat fall, dvs sol och finväder, blir det 15 mil på lördag. Men vi/jag ska kör lugnt och fint i ca 25km/h är det tänkt.
Vid hagel och driv is, blir det korta banan. För cykla, det ska jag göra.....

För mig blir det 7 mil oavsett väder. Körde den långa banan igår och det man kan säga är den är väldigt backig på sina håll. Från deje till Kil är det många långa hårda backar.

JoMenSåAtt skrev:
> Är det någon som ska till Kinnekulle den 5
> juni?
Dessvärre är jag på en Svensexa då. Hade varit kul annars.

Fick förövrigt premiärrajden men racern igår och den kändes solid och lätt. Riktigt skön faktiskt. Ett småtrevligt alternativ inemellan till skogsåkning.

Okej synd.

Tiki, du är inte sugen på att hänga med upp till Åre en weekend runt helgen 20-21 augusti? Det är Avalanche trophy tävling och många från Happy som är uppe då.

Senast redigerad av en moderator:
Jag siktar på Åre till DH-tävlingen, det är ett luddigt mål och inte 100%. Det är avhängigt att Björn kör cuptävlingen där då, tänkte kombinera cykling med supporterstöd och mekhjälp till Bjoern. :)

Söndag den 6 juni planerar jag och en kille till att köra 10 mil lvg om det är någon som är intresserad att hänga på. Rutten är inte planerad ännu men jag har en tanke om trossnäsvägen, mellerrudstorp, kil, östra deje och kanske banvallen tillbaka eller eventuellt bort förbi skattkärr och upp mot molkom och sedan över till öster deje via mölnbacka.

Hör av er om det är någon som är intresserad.

Bytt drivlina och hjul på Rosita min carmencita, bytt kedja på pendlarn och insett att även kassett och drev måste bytas illa kvickt både på den och frugans. Jo, så fck jag lagat lillgrabbens pendlare också, bara grabbarnas bmx kvar att laga punka på innan jag får köpt hem grejsaker till två pendlardrivlinor och kan sätta igån med det bytet.

Nån som sa cykling? Hade tänkt att hinna med en egen runda ikväll men det blev pysselafton istället.

Skilgannon skrev:
> Söndag den 6 juni planerar jag och en kille till
> att köra 10 mil lvg om det är någon som är
> intresserad att hänga på.

Jag kan varmt rekommendera att cykla via skattkärr och sedan väg 240 upp mot molkom och
över till öster deje via mölnbacka. Det är riktigt fin cykling det.

Däremot en liten varning. Nu vet jag inte hur det kommer att se ut då. Men för närvarande så kommer väg 240 vara avstängd (24-30/5, tror jag att det var) för "trumbyte". Sen vet man ju inte om dom kommer att byta någon mer trumma längs 240 vid ett senare tillfälle.

Jag hade gärna cyklat med om jag inte vid tillfället legat vid en pol eller medelhavet och sippa på en Piña Colada eller två ;7) Men jag ska tänka på er jag lovar.

Fick äntligen svar idag från Avanti (efter 2 veckor) att dom kan tänka sig att skicka en ny ram gratis, fast jag får betala frakten på den nätta summan av 4500kr(?!). Så den får smaka på svetsen istället.
Min nästa ram blir nog ett annat märke.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp