[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Alces skrev:
-------------------------------------------------------
> fast jag får betala frakten på den
> nätta summan av 4500kr(?!).

Skickar dom ramen från sin fabrik på månen eller?

andematt skrev:
> 6 juni är det inte då det är Singespeed contest
> i alexcykel regi i I2-skogen?

Jo det verkar det som att det är. Men eftersom jag är ny på detta forum så har jag ingen koll. Ska kolla med kompisen om det går att ändra dag till lördag den 5:e juni som planerad dag för tiomilaturen. Tyvärr kan jag inte själv vara med på eventet på söndagen då jag inte äger någon singlespeed mtb och jag hinner nog inte hitta en ram och bygga en tills dess. Men om jag inte är ute på tur så vore det kul att komma och kolla.

Jag kommer heller inte kunna varken vara med eller beskåda spektaklet eftersom min käresta fyller år på nationaldagen och släkten .. och vänner... och mat... och gudvetallt..

Men inte ska du behöva konvertera eller bygga en hel cykel. Det är nog accepterat att bara tejpa reglagen.

andematt skrev:
>
> Men inte ska du behöva konvertera eller bygga en
> hel cykel. Det är nog accepterat att bara tejpa
> reglagen.

Jo, klart att Skilgannon ska bygga SS, det är ju halva nöjet av att ha fastnat i cykelträsket.

klart det vore kul att bygga en singlespeed men med tanke på att jag just nu håller på att flytta kan det bli svårt att hinna med. Sen är det ju så att om jag ska bygga nåt vill jag i så fall göra ett ordentligt jobb och inte bara göra ett hafsjobb av mitt första riktiga cykelbygge. Det är ju lite av en pengafråga också.

Skilgannon skrev:
> klart det vore kul att bygga en singlespeed men
> med tanke på att jag just nu håller på att
> flytta kan det bli svårt att hinna med. Sen är
> det ju så att om jag ska bygga nåt vill jag i
> så fall göra ett ordentligt jobb.......

Nej då, det är bara att bygga. Bygga fel, göra om, göra rätt....

http://happymtb.org/forum/read.php/1/142437/479200#msg-479200

file=14352

20070524-001_800x600.shkl.jpg ht=544

Eller OK, jag byggde en helt ny cykel efter att ha kapat gaffelröret för mycket. Men det gjordes under samma vecka.....

Jag skall köra motorcykel den 6:e men om ni tar lite mer än timmen på er att hinna runt borde man kunna se målgången som publik =)

JoMenSåAtt skrev:
> Okej synd.
>
> Tiki, du är inte sugen på att hänga med upp
> till Åre en weekend runt helgen 20-21 augusti?
> Det är Avalanche trophy tävling och många från
> Happy som är uppe då.
------------------------------------------------
*Humph jag är dessvärre nästan säker på att det var något lurt med just det datumet. Det är annars intressant men ska checka det.

Tiki skrev:
> JoMenSåAtt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Okej synd.
> >
> > Tiki, du är inte sugen på att hänga med upp
> > till Åre en weekend runt helgen 20-21 augusti?
> > Det är Avalanche trophy tävling och många
> från
> > Happy som är uppe då.
> ------------------------------------------------
> *Humph jag är dessvärre nästan säker på att
> det var något lurt med just det datumet. Det är
> annars intressant men ska checka det.

Det är Glafsfjorden runt den helgen.

Troligen!!! Eller så är jag helt slut i kroppen efter 5 hårda etapper i Dalarna veckan innan. Testade cykeln med en 15,5 mil runda i söndags. Känns väldigt bra framför allt uppför. Tänk att det är så stor skillnad jämfört med min gamla cykel. Ska bli kul att se hur det känns på lördag när det blir lite race på Metsorundan.

Inte för mig heller. Jag är bara forumtomte som egentligen inte cyklar alls. Det ligger alldeles för mycket sanning i det för att det ska vara kul egentligen...

andematt skrev:
> Inte för mig heller. Jag är bara forumtomte som
> egentligen inte cyklar alls. Det ligger alldeles
> för mycket sanning i det för att det ska vara
> kul egentligen...

Du finns i alla fall på riktigt, vilket länge var osäkert om jag gjorde.

MiaMaria skrev:
> Du finns i alla fall på riktigt, vilket länge
> var osäkert om jag gjorde.

Syns du, finns du. Jag fanns på riktigt förr, numera är det lite mer diffust.

Tyvärr är det så att min premiärkörning med er imorgon inte kommer att bli av. Jag håller nämligen på och flyttar och jag har motvilligt insett att jag faktiskt inte har tid att köra cykel imorgon. :( Det får bli nästa onsdag istället. Jag som till och med hade tvättat av min gamla crescent mtb. Jaja tyvärr är det bara 24 timmar på dygnet och det räcker inte till.

Fick mina reservdelar till cykeln igår så nu ska jag bara få lite
tid över för skruvande så kanske jag också kan följa med ut på
en tur.

Jag dyker eventuellt upp ikväll, beror på om jag hinner.

biaz har rätt, Klaraviks cykel säljer GT. Köpte gammelracern där för en massa år sedan.

Är det någon som vet var man kan köpa GT cyklar på nätet i sverige? Jag tror inte att han på klaravik har GT längre, däremot på norrstrand finns det men naturligtvis så var ju den jag tänkt köpa slut.

Jag kan tyvärr inte följa med ikväll som sagt. Måste packa saker, det är en del prylar som ska flyttas och tydligen så flyttar dom inte själva. :)

Senast redigerad av en moderator:
Hittade en GT cykel hos han på norrstrand som jag tyckte skulle passa mig vad gäller pris och så. Naturligtvis så fanns den inte i min storlek. Jag cyklar ju mer landsväg än vad jag cyklar i skogen så jag är inte så sugen/eller har råd att lägga 10000 på en mtb. Jag är intresserad av att köpa en cykel med skivbroms och med i alla fall deore växlar bak. Det va ju det på den GT:n jag såg hos honom. Fanns även en Gary Fisher men den kändes inte så skön att sitta på. Men har någon annan nåt förslag på cykel i prisklassen runt 6000 så är jag öppen för allt.

googla gt sykkler i norge...även om nok står högre än sek så har de ofta fina tillbud. Jämförde Ghostsykkler i helgen och NÅGRA var tom billigare än på crc.

För under 6000 får man väl rätt mkt mer från tyskland? Min cube gick på runt 5 om jag inte minns fel. Hydrauliska skivbromsar, alla komponenter deora inkl. vevparti och nav.

Skilgannon skrev:
> Jahaja, då får jag ta mig en funderare på hur
> jag ska göra. Har aldrig kört singlespeed på
> allvar förut, så det kanske skulle va kul.

Ta din vanliga mtb eller annan cykel du vågar köra i skogen med, se till att du bara kan köra med en växel. Tejp funkar fint. Välj en utväxling kring 32x16.
Det är ett event, man är inte med för att vara snabbast, ta på dig kläder som utmärker dig, kanske vinner du en flaska vin...

Tillbaka
Topp