[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Stadens Konung......

Detta låter ju grymt kul, när är tanken att detta ska gå av stapeln?

Imorgon kväll blir det några vändor upp för Bryngfjordsbacken. Mina ben är lite trötta för det har blivit rätt mycket träning denna vecka men det finns säkert lite kvar att dra ur dom. Kul om nån mer hänger på.

MiaMaria skrev:
> Blir nog runt 19 Robert jobbar till 18.00.

Ok... Vid RacketCenter... så klart... eller...
19.00 Så hinner Robert bytaom också...

Senast redigerad av en moderator:
Två Trangärd och en Biaz körde Bryngfjorden idag. Kanske får vi med nån mer nästa vecka!?!

Jag hade siktet inställt på sex vändor men mina ben verkade inte vilja samma sak. Huvudet vann över benen tack och lov!

Bjuder på ett motljuskort och ett foto av nån halvdöd klen tjej som däckat i gräset.

Bild0566.jpg ht=544

Bild0568.jpg ht=725

åh, 19:00 då kom jag hem några minuter försent efter min 86km runda solo på räjsern. Synd att jag inte hann i tid men det måste varit krampen den sista halvtimmen som sinkade mig ;o)

Ja nu missade de ej närvarande gött flås i backen. Beställde dessutom två nya däck precis. Däcksidorna klarade inte av det kraftiga vridmomentet upp för backen.

Karlstad multisport bjuder in till årets skönaste cykelträning(fast inte så mycket till träning)
------------------------------------------------------------------------------------
Dusk Dawn 2010

Som traditionen bjuder sedan 2004?? är det åter dax för ett av årets höjdarpass Dusk to Dawn 2010.

Tid: Tisdag 29/6 21.30 vid lokalen(kasernhöjden, lastkajen på baksidan Njoy) för obligatoriskt fikainspektion.

Avtramp: Ca 22.00

För vem: Alla kan vara med så väl kompisar. 2007 tror jag att vi var 28 stycken på passet. Vore fint att slå det!

Banan: Fin blandning av stig och grusväg med både fint nedför och uppför!

Fika: Givet

Villka kommer!?
------------------------------------------------------------------------------
Passet handlar mer om vem som har lyxigast fika än att cykla fort. Som namnet antyder är det skymning till gryning som gäller och hemkomst kan beräknas någon gång mellan 04-07 så man hinner till jobbet.

Haha, vilken jäkla tur att man skall på tjänsterresa imorgon och måste vara ozombie. Jag har alltså en giltig orsak att inte ställa upp... annars hade jag såklart hängt på =)

Har köpt mig en ny fin hjälm eftersom min gamla inte går att ställa storleken på längre. Grymt nöjd faktiskt, tycker den är ännu finare än min gamla vita.
Ikväll blir det en kort tur på racer och en tur i kajaken.

Bell-Alchera-Road-helmet-13343-Medium.jpg.png ht=250

KONAmi skrev:
> Dusk Dawn 2010

Det där låter för dumt för att stå över. Jag kommer.

Onsdagens arbetsdag kommer att bli hur produktiv som helst..

Fan att jag har viktiga möten hela onsdag förmiddag. Tror jag cyklar mycket bättre på natten så det hade varit värt ett test ;)

Skilgannon, ska jag vara ärlig så tyckte jag att din vita hjälm var riktigt snygg och var rejält avis på den, men den nya är säkert minst lika snygg.

"Dusk Dawn 2010"

Nej tack…
Det är inget för ”Nybörjaren…”
Jag vill komma bättre form till ”onsdag” rundan…
Jag ska testar Forshaga skogarn med min röda ”Hill Killers”…

Jag vet att jag inte bara är ”Nybörjare” utan Feg också… :)

Biaz skrev:

> Jag vet att jag inte bara är ”Nybörjare”
> utan Feg också… :)

Att vara feg eller klok, kan vara förvånansvärt lätt att blanda ihop.
Att var dum och stöddig, går synnerligen ofta hand i hand;)

MiaMaria skrev:
>
> Skilgannon, ska jag vara ärlig så tyckte jag att
> din vita hjälm var riktigt snygg och var rejält
> avis på den, men den nya är säkert minst lika
> snygg.

Jag tyckte också att den var riktigt snygg, men spänningsanordningen i den hade gett upp och jag tyckte att jag behövde uppgradera mig och ska jag vara helt ärlig så är den nya väldigt mycket skönare. Men jag kommer att sakna mina fina vita :)

Jag kan också rapportera från klarälven och vänern att det är väldigt fint att paddla och att det faktiskt är relativt varmt i vattnet. Körde intervall på räjsern en extrasväng ut till paddlarklubben och sedan 1.5 timmes paddling så nu är jag väl värd en fotbollsmatch i soffan.

Senast redigerad av en moderator:
Hur mörkt är det på natten? Är det pannlampa som gäller?
Hur kallt är det på natten? Är det långa byxor som gäller?

Sitter på balkongen och laddar inför nattens bravader..

Kristoffer skrev:
> Hur mörkt är det på natten? Är det pannlampa
> som gäller?
> Hur kallt är det på natten? Är det långa byxor
> som gäller?
>
> Sitter på balkongen och laddar inför nattens
> bravader..

Pannlampa tycker jag är ett bra val. Å då ser/lyser man där man tittar, å det kan vara riktigt bra det. och visst blir det lite mörkare om man cyklar inne i skogen/småvägar. En annan som aldrig/sällan lämnar asfalten har inte riktigt samma problem;)

Cykla på.

Där missade ni en fin tur. Riktigt varmt (men blött på slutet) och skönt gäng att cykla med. Nästan 9 mil blev det för min del, start ca 22 och sedan 4,5 timmars cyklande på stigar, grusväg och väg. En fikapaus han vi dessutom med. Inte speciellt tekniskt och inte speciellt högt tempo men som sagt riktigt skönt.

Pannlampan var bra, skippade långa byxor vilket även det var ett bra val.

Tack för rapporten Kristoffer, blev lite avis.

Happy ride idag, inte så många med. Vi körde mest grus och det var mycket mer svetto än fetto.

JoMenSåAtt skrev:
> Mitt finger är fortfarande trasigt så jag fick
> tyvärr stå över idag. :(

Hur går det med det, brutet eller bara lite kantstött?

Jag hade en underbart "glad" och pigg son i huset när jag kom hem som ställde till än det ena och än det andra så jag bestämde mig rätt sent för att avstå. Tydligen lika bra eftersm ni körde svettostuket..

När lillgubben väl somnat bytte jag drivlina på pendlarärket med specialverktygen handslägga och dorn och 36mm fast nyckel... Men några pedaler fick jag inte loss så det blir till att investera lite till hos fabbror biltema.

MiaMaria skrev:
> JoMenSåAtt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mitt finger är fortfarande trasigt så jag
> fick
> > tyvärr stå över idag. :(
>
> Hur går det med det, brutet eller bara lite
> kantstött?

Njae, jag tror att det är någon blödning i leden eller så. Fortfarande svullen, har ont och är stel. Men det har blivit bättre.

För att liva upp stämmningen i tråden kan jag nämna att Rosita har namnsdag idag. Tack Bozz, hon är underbar med sina nya hjul. Hoppas hinna med nån runda i helgen där hon får sträcka på benen en aning. Hur är det på lördag, kör ni från kroppkärrssjön även under semestern?

Kroppkärrssjön vid 10:00 gäller nog hela sommarn. Jag kommer förmodligen inte... har fått något jäkla skit i halsen, bådar inte gott inför mörksuggan.

Inte fått tillbaks min mtb-ram än. Men har blivit med en racer, så jag tänkte höra om det är vanliga rundan i morgon kl 10?

När jag vaknade hade klockan redan varit 10. Fyrahundra kr på Bishop och två glas vin till på altan - där har ni orsaken att ni slapp mig på dagens runda...

Synd att du missade det, otroligt härlig runda idag!

andematt skrev:
> När jag vaknade hade klockan redan varit 10.
> Fyrahundra kr på Bishop och två glas vin till
> på altan - där har ni orsaken att ni slapp mig
> på dagens runda...

Nu börjar vi bli några stycken som ska åka Abbas tour 31/7. Klara idag är jordan Miamaria Robert och Bozz. Vilka fler av oss happy kommer?

jordan skrev:
> Nu börjar vi bli några stycken som ska åka
> Abbas tour 31/7. Klara idag är jordan Miamaria
> Robert och Bozz. Vilka fler av oss happy kommer?

Vad var det för något nu igen??

jordan skrev:

Nejhej du. Det blir det inget med inte. Grusväga och läbbiga stigar är inget för mig;)

Däremot skulle jag kunna tänka mig att köra CK Distans 1000Km lopp den 9/7, i Västerås. Någon som kan tänkas sig att göra mig sällskap. Och nu pratar vi lugn och fin cykling. Inte köra på 48 timmar eller så. Nej del lär nog ta de där 75 timmar man har på sig. Eller så tar jag mig ett lite längre pass själv i morgon. Det funkar det mä. Men visst vore det väl en kul grej. 100 mil bara så där. Drömma kan man ju alltid gör.

http://www.ckdistans.se/kalender.htm

jordan skrev:

Inte omöjligt att jag får med mig Erika och kör denna tävling. Hon föll förra veckan för frestelsen och gick och köpte sig en egen Scott scale 60 på Solsta så hon kan följa med i skogen.

Så just nu har vi 4 cyklar i lägenheten(och en ute) :)

jordan skrev:
> http://www.mountainbiking.se/index.php?p=abbastour
> en

låter ju faktiskt ganska skojsigt, ska ta mig en rejäl funderare på det.
Har precis kommit hem från en varm löprunda på dryga milen. Jädrar va varmt det va i skogen.
Ikväll blir det också en tur i kajaken och imorn ska jag nog ut på en räjsertur tror jag.

Har varit i Åre i veckan och kikat på Haglöfs Åre Extreme Challenge, hade ju funderingar på att ställa upp i duo-tävlingen men min kompanjon och jag tog beslutet att inte köra pga av forspaddlingen. Men nästa år blir det av. Träningen inför detta började idag. Tror också att jag såg Olof Solberg däruppe, både i starten, och i målet, tyckte att de sa hans namn i högtalarna. Grattis i så fall.

Hej på er.

Ja ha, det var värst vad det blåser ute i dag då. Men jag startar väl lite senare bara. Ca 19-20 kanske. Vi får se vad det blir. Har ju inte precis bråttom iväg;7)

Kör väl ner förbi Grums, Säffle och Åmål. Sen får man sen när/om man vänder. Beror väl på hur jag känner mig och hur vädret är/blir.

Ha re gött i sommarvärmen, det ska jag ha i allfall.

Tillbaka
Topp