[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Skilgannon skrev:
>
> > Jag och några kompisar satt där i lördags,
> såg
> > Arsenal totalkrossa blackpool med 6-0.
>
> Vilken underbar mening!

Vill dock påpeka att jag inte är nåt Arsenalfan, utan laget i mitt hjärta är stolta, härliga, anrika och underbara Leeds Utd.

Befinner mig i ödemarken och har rekat första halvan av wolfriden. Ser mkt bra ut, det är en miljard höjdmeter och minimalt med asfalt. Inte speciellt mkt singletrack men detstå mer ödsliga traktorvägar.

Hur långt ser det ut att bli, Frolicc?

Jag får mjölksyra i backen upp från tunneln under järnvägsstationen och funderar på hur levande jag kommer vara efter en wolfride men jag kvicknar väl till tids nog..

Kul att läsa och se Jansson99. Det borde ha krökts någon fälg i hamnområdet. Rätt rufflig asfalt där. Själv var jag på resa och missade att se tävlingen.

Andematt tror Frolicc tänker sig en 10 mil på lördagen. Söndagen är väl inte riktigt lika långt. Frolicc du rätta mig om jag har fel.

Har ingen dator som kan läsa av gpsen så loggar bara för tillfället så vet inte riktigt hur sträckan ser ut exakt, den revideras i viss mån allt eftersom. Har kört "halva lördagen" än så länge, 4 mil. Borde vara ca 5 mil kvar. Idag regnade det så rekade vissa delar med bil, verkar som om det mesta av morgondagens planerade runda är cykelbar. Nackdelen är att den tänkta finngårdsresturangen stänger om en vecka och inte kommer ha öppet när vi kommer. Mer medhavd matsäck alltså.

Lördagen borde landa på 9-10 mil med minst 2000 ackumulerade höjdmeter. Ca 3 km asfalt, kanske 2 mil där vägen kräver minst traktor för att ta sig fram.

Höjdprofiler/inbjudan/diverse kommer på Torsdag.

Söndagens runda tänkte jag mig "Abbas Huvudled", finns gpx filer på abbas campings hemsida där rutten framgår.

Frolicc:
Jag pratade med Harald Abbas och det visar sig att ett Hollandskt mountainbike tidning ska vara på plats i Torsby samma helgen som ni har planerat er skoj.. Harald tyckte det latt bra och var intresserade av att kanske hitta på något tillsammans med er. Jag föreslår att du kontaktar Harald.

Frolicc ser fram mot den helgen, synd bara att det är så långt kvar.

Jollyjumper funderade ett tag på att köra Finnmarksturen men betala 600 kr plus 200 kr i straffavgift. För att åka grusväg känns sådär. Det är av samma anledning som jag inte kommer att åka cykelvasan för dyrt (850 kr) att åka grusväg tycker jag.

Det blir troligen tur ner till kinnekulle för min del innan hösten(den kom väl idag) är här.

Miamaria vad sägs om Pitchers på lördag 13.45?

Frolicc skrev:

> Lördagen borde landa på 9-10 mil med minst 2000
> ackumulerade höjdmeter. Ca 3 km asfalt, kanske 2
> mil där vägen kräver minst traktor för att ta
> sig fram.

Kommentar: Har jag inte förstört kroppen tidigare pga överansträngning så lär jag definitivt göra det med en sån runda. Jag är inte tränad nog för att klara en sån runda kort sagt.

Exempel: Jag promenerade raskt 50 minuter i går kväll. Efter 20 kände jag av knäna. Idag har jag ischias och värk i ländryggen.

Slutsats: Jag skippar cyklandet i Torsby, därmed inte sagt att jag avstår från att hänga med ändå..

Tack för en skön lerig tur ikväll ni som var med. Det va länge sen och jag orkade mer än va jag trodde. Gött när man överraskar sig själv. Vi ses nästa gång vi ses.
:)

När det är så blött som det va i skogen i dag så känns det som när man va liten igen. Jag tycker det är riktigt kul och jag gillar när det är lite jävligt därute. Mera lera och vattenpölar åt folket.
Tack till er som var med, riktigt kul.

Låter som det finns fler som uppskattar lite blöta stigar så jag slipper ensam ta emot allt tjat om "andematt-stigar", haha! =)

Rygghelvetet låter mig knappt resa mig till stående efter gårdagens promenad, men jag saknar verkligen att cykla med er kära tokstollar...

jordan skrev:
> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7673605.ab

Det är ju det jag alltid har sagt. Cyklar gör man på asfalt och inte i skog och mark. Möjligen kan jag tänka mig lite pave. Och ni som ändå gör det. Var rädda om er. Man vet ju aldrig när man får en gren genom vaden, tydligen.

Satan va ont detta måste gjort.

Senast redigerad av en moderator:
jordan skrev:
> En riktigt rolig vecka kommer det att bli även
> nästa år. I år var jag själv från karlstad,
> men det vore kul om någon annan vill hänga med.
> Man behöver inte åka alla dagar om man inte
> vill. Läs mer och anmäl er här.
>
> http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_
> read.asp?UserID=1&BlogItem=29649

Låter ju riktigt intressant, ska hålla det i tankarna under vintern och se om det inte går att få med i planeringen inför nästa sommar.

Vädret ser ut att bli ok imorgon eftermiddag. Så jag ska en runda med racern runt skattkärr kapstad molkom mölnbacka deje klarälvsbanan hem. Tempot kommer att bli ganska lagom. Åker från kroppkärrssjön kl 16.30.

Beställde en sån här idag.

Bilagor

• 41303424950375722261371.jpg
    41303424950375722261371.jpg
    26.1 KB · Besök: 25
jordan skrev:
> Beställde en sån här idag.
-------------------------------
Oj vad min fantasi skenade när jag såg bilden!

Träffade Benny B idag vid kroppkärrssjön. Han hade varit ute på en runda. Han ska åka Vättern i en sub 10. Så jag bestämde att även jag ska åka Vättern nästa år.

bellebue skrev:
> Var i Forshaga har dom ställt till det?

Karlstadsgatan, ny asfalt i backen som tidigare hade så dålig beläggning, vet inte hur lång de lagt, jag vände och körde samma väg tillbak. Kom från Färjestad/Skåre hållet.

ska bara meddela att efter att jag träffa Jordan så låg vi på 30 i snitt resten av vgen för att undvika missförstånd.................:)

För er som inte visste det är det blött i skogen nu, både i mulle-skogen och I2-skogen! Har man beredskap så kan man kolla sånt en lördagskväll.

Tillbaka
Topp