[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Köpte en XT cassette som skulle väga ca. 263 g. Den väger hela 330 g. !!! = Not Jolly :(

Ringde HS och de ska återkomma efter de kollar vikten på några andra... De betalar frakten tillbaka och allt och det är ju bra. Men vad ska man göra då XTR kostar 3 x mer.... och den ska väga ca. 253 g. pris / g. kändes helt rätt för XT så länge den vägar ca. 263 g.

Snart är mitt knä dugligt för cykling igen tror jag. Körde ett par minuter i trainern förrut utan att det gjorde ont. Det är en framgång!

Får nog lov o satsa lite på vintercyklingen i år. Är sugen nu!

När köpte mina Schwalbe följde det med en lapp där det stod "Nöt asfalt i minst 5 mil(Kommer motsvara anstängning av att köra 25 mil på racer) innan du tar ut dem i skogen."

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> På lördag vill jag köra in mina dubbdäck,hur
> gör man då?

Jepp som Frolicc skrev, fem mil asfalt är nog standard. Har för mig det stod även på mina Extreme 294.

Ta en sväng förbi orrholmsgaraget på lördag annars. Loppis mellan 10-13 med (saft)glögg att värma sig med och pepparkakor att förbränna. Det är bra asfalt i garaget så där kan du nog köra några varv ;o)

jordan skrev:
> Då cyklar vi bort den på lördag skilgannon.

Låter som en plan, men jag tänker inte vara med om det ska ut ock köras sådär okristligt tidigt som runt 10. Runt 12 skulle nog kännas bra för mig om det är ok med övriga som ska med. Vart ska vi köra? Ska vi prova nåt nytt, bortåt Sörmon eller liknande kanske?

Ser ut att bli snö nu i helgen. Skönt att man har 361 dubb X2 på cykeln. Körde lite drygt milen idag på dom. Tyckte inte alls att dom gick tungt. Testade lite is på asfalten och det verkar som om greppet verkligen är bra. Men oj vad dom låter på asfalten nästan läge för öronproppat.

Kom på att jag nog behövde ett ar sådana här nu när jag har köpt vinterdäck.

SH-MW80 GORE-TEX® Winter-MTB Shoe

Kommer snart

jordan skrev:
> Det smakar nog gott med kaffe efter en sån här
> tur.
>
>

Eller en varm Glüewein!

En sån här vill jag ha.
cykeldagarna10-25.jpg ht=447

Jag tror att fuskisContador ska försvara sig inför Spanska Cykelförbundet idag. Ska bli intressant vad han kommer med för försvar förutom den där gamla historien om smittat kött. Tydligen så har bondeförbundet i Spanien totalsågat den förklaringen så nu skyller han på att det skulle vara importerat kött från sydamerika.

Hoppas att vi slipper Contador. Det enda rätta är nolltolerans och livstidsavstängning.

Skilgannon Imorgon ska vi på Pitchers och se Villa Arsenal du kommer väl?

Jag vill cykla några timmar imorgon. Samling Kilene kl 10.00.

jordan skrev:
> Hoppas att vi slipper Contador. Det enda rätta
> är nolltolerans och livstidsavstängning.
>
> Skilgannon Imorgon ska vi på Pitchers och se
> Villa Arsenal du kommer väl?
>
> Jag vill cykla några timmar imorgon. Samling
> Kilene kl 10.00.

Vilka är vi? Jag hade nog tänkt mig att åka ner till Pitchers vid fyra men jag kan nog komma lite tidigare.

Ingen cykel för mig imorgon, ska valla skidorna hos en kompis med Bozz

Eklund och alla andra jag måste tyvärr ställa in dagens runda. Hade glömt att jag ska köra sambon nu på morgonen till ulvsby.

MiaMaria skrev:
>Bosse var ju också dopad i år men honom är det ingen som klagar på

bozz skrev:
> ?

??

Senast redigerad av en moderator:
Gött det. Det blir lagom uppvärmning inför halvvättern två veckor senare. Två fina mål att genomför under våren/tidig sommar. Solsta anordnar väl också vårpremiären i slutet av april eller?

Efter att motivationen till träning legat på ungefär minus 100 ett tag kände jag igår när jag och bozz var och sprang i våxnäshallen att jag fått suget tillbaka.
Grava Sk har sprutat massa snö och förhoppningsvis kan man åka skidor på tuggelite i veckan eller till helgen.
IF göta har en långdistanslöpningsgrupp som springer en hel del i våxnäshallen och dom har intervallträning imorrn, funderar på att prova på. Nån annan som är sugen?
KMTI har 20 kort för 1290 kr som jag nog ska önska/köpa mig själv i julklapp.

Nu börjar allvaret inför Vasaloppet, Vårpremiären, Metsorundan, Halvvättern, Karlstad Stadslopp, Åre Extreme Challenge, Utmaningen/Cykelvasan och kanske Lidingöloppet beroende på hur formen känns då.

Tillbaka
Topp