[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Nu har jag beställt 10 armband från Bike Pure och de kommer att kosta 14 kr styck.
Lägger undan två till Jordan och två till Trangärds.

Var det någon mer som ville ha?

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Kronoparksbacken ska väl vara med. Varför inte
> snabbast och långsamast på 100 m.
>
> Ett måste för er som ska ha tävlingslicens i
> år.
>
> http://truechampionorcheat.org/loginpage.aspx?lang
> =6

ha ha, långsamast på 100 meter vet jag inte om vi har tid med, men kanske 5-10 meter skulle va kul. Jag vet inte hur vassa ni är på trackstand, men jag skulle nog ta ett par dagar på mig för 100 meter iaf ;)

Bra förslag från Andematt! konbanan är påtänkt, rundbana har jag funderat på men inte klurat ut någon bra slinga, men det ordnade ju du :)

Kronoparksbacken är också den påtänkt :)

andematt skrev:
> App app app!! Tänk på lag och ordning, det är
> max 30 i garaget..

+1 på den

Således bör tävlingen vara "snabbast upp till 30Km/h" ;7)

Senast redigerad av en moderator:
Snart fullt i mitt förråd.
171197_10150101910449873_194104484872_5993835_1397889_o.jpg ht=544

Skrivet av bozz igår 17:19 (Dölj användarens inlägg)

en "farttavla" är det för att det luktar så illa där?.....................;)

*********************************************************************************

bozz bozz bozz - det var Glocalnet lågt det där.... hehe

Skilgannon skrev:
> jordan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ett lopp ni inte får missa 2011.
> >
> >
> http://www5.idrottonline.se/SkruvstadsIdrottsklubb
>
> > -Cykel/Cykellopp/SKRUVSTADLOPPET2011/
>
>
> Låter som en plan jordan och helgen efter är det
> metsorundan. Perfekt uppladdning inför
> Halvvättern den 12 juni.

Japp sa bull. Detta låter som en god plan och skall genomföras om jag är i landet;7) Dumt att bryta trenden 8-9 år i rad, med en vårresa i maj till medliga-havet. Det ger ju sitt "beroende/dragning", eller?

Jag med - Ska även åka till Norge och andra ställen!

Någon som vill med till Costa Rica och tävla????

Jag håller på att organisera guidning i Costa Rica - har skaffat kontakter, guides, m.m. Jag återkommer men ni får höra av er om ni är intresserade!

5 februari utlyser jag till en dag då vi i happymtb Karlstad samlas. Vi pratar minnen från 2010 och planerar 2011.

Vi börjar väl dagen med en gemensam träning, om det är snö på skidor annars blir det cykel.

Sedan träffas vi på kvällen på något trevligt ställe.

jag har inga pjäxor eller längd (och slalom) skidor. Letar st. 46 till p. Då skulle jag ville åka ut med er!

5:e Februari låtar bra. 6:e Februari är det SUPERBOWL och det finns en chans att mitt lag - Green Bay Packers ska spela - hålla tummarna !! Då blir det party!

Beroende på väder och vind den 5:e februari är jag med och tränar men myset på kvällen med ljuget om om sommarens alla bravader är jag definitivt med på.

Idag blev det nästan 1,5 timme på mtb. Det gick att åka från mörudden till hästviken. Åkte sedan från getingberget till kilene. Där fick jag gå en bit. Körde sedan mtb spåret på kilene. När jag kom hem så tittade solen fram.

Allas vår favorit puckoidiot Floyd Landis har slagit till igen. Han vann Tour de France 2006 men blev sedan av med vinsten eftersom han åkte dit för doping. Han har spenderat de senaste fem åren med att försvara sig och säga att han inte dopat sig och att han är oskyldigt dömd. Han stiftade också en fond där man kunde sätta in pengar som hjälp till hans försvar. I våras erkände han att han faktiskt dopade sig och han lovade att betala tillbaka alla de pengar som folk satt in, det rör sig belopp i miljonklassen.
Ungefär samtidigt gick han också ut och berättade om att hans föredetta lagkamrat Lance Armstrong dopat sig under hela sin karriär. Missförstå mig rätt, jag tycker naturligtvis att Armstrong ska få sitt straff om det visar sig att han dopat sig. Men timingen för Landis uttalande råkade sammanfalla med att Armstrong nekat Landis plats i sitt lag inför Tour of California förra våren. Kan det vara så att Landis är en aningen bitter?? Uttalandet startade en federal utredning mot Armstrong och hans dåvarande US Postal Service team och en massa människor har förhörts.
Efter ett år utan något proffslag väljer nu Landis att lägga av med cykel och samtidigt kommer han med ännu ett "smart uttalande". Han vill legalisera dopingen eftersom det ändå aldrig kommer att gå att rensa upp sporten. Ord från en bitter bitter bitter man tycker jag att det låter som.

http://www.cyclingnews.com/news/floyd-landis-calls-for-legalised-doping

när ska vi ta leveransen?? Är det någon som är intresserade av att titta på american football i helgen förresten? -De kan få lite äkta American insight helt grattis på köpet :)

JollyJumper skrev:
> när ska vi ta leveransen?? Är det någon som
> är intresserade av att titta på american
> football i helgen förresten? -De kan få lite
> äkta American insight helt grattis på köpet :)

Okej… Kompis…

5 feb kommer kanske till och med jag att dyka upp. Siktar på det i alla fall!

Förtydligande editering: Med detta ovan och tidigare producerade samt oerhört engagerande meddelande åsyftas enkom de begivenheter vars innehåll minimerar fysisk aktivitet till fördel för socialt umgänge å lokal.

jordan skrev:
> Imorgon åker vi (jag och bozz) skidor samling
> kmti kl 11. Vore kul om vi blir fler.

Jag dyker upp med 90% säkerhet

Vi fick en väldigt fin tur. Nästan två timmar var vi ute. 25 km. Bozz hade ett jävla tryck i åkningen idag och drog upp tempot från start.

Mycket kändisar i skogen idag också. Allt från Frolicc till OS-guldmedaljörer.

Enrico skrev:
..
> Mycket kändisar i skogen idag också. Allt från
> Frolicc till OS-guldmedaljörer.

Jag känner bara till en OS-guldmedaljör i stan från Grenoble'68 på 10 000 m skridsko som jag köpte en cykel av en gång. Var det han?

jordan skrev:
> Solstas Ck Vårpremiär 25/4 får vi ju inte missa.

Fasen, jag blev helt kall. Jag läste "Solstas Ck Vårpremiär "25/1", får vi ju inte missa"
Men det var ju 25/4, Phuuuuuuu. Nej den ska jag inte missa för allt smör i småland.

andematt skrev:
> Enrico skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ..
> > Mycket kändisar i skogen idag också. Allt från Frolicc till OS-guldmedaljörer.
>
> Jag känner bara till en OS-guldmedaljör i stan från Grenoble'68 på 10 000 m skridsko som jag
> köpte en cykel av en gång. Var det han?

Jag tippar på att det stötte på Mattias Han var ju i stan.

Jag tror att det var guldmedaljören som brorsan ska åka vasan med. I så fall en kort grabb.

Tillbaka
Topp