[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Skilgannon skrev:
-------------------------------------------------------
> jordan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skilgannon kan inte du kolla med KMTI nästa
> gång
> > du är där om inte dom ska hänga på detta.
> >
> > http://www.barncancerfonden.se/spinnofhope
>
>
> Ska kolla om de är intresserade.

Ja men det där vore ju super trevligt att spinna runt på. Å för en god sak också.

Va kul att du vill kolla Skilgannon.

Vad säger ni är det inte läge för en Happyskidtur på lördag. Samling KMTI kl 10. Ta med fika. Just nu ser det ut som om vi kommer att få sol massor av sol.

Kolla in detta ni som har ont om tid för träning. 4 minuter är allt man behöver träna.

http://tabata.se/

Tävlingsträning MTB 2011 låter inte det kul!!!

En gång i månaden förutom i Juli (då åker vi ABBAs Tour) samlas vi och kör en träningtävling.

För att köra det enkelt så kommer vi att köra Skutbergets MTB bana. Den är lagom lång och inte allt för svår.
Tanken är ju att vi mest ska tävla mot oss själv. Förhoppningsvis går det fortare i september än i april. Då är det bra att köra samma bana så att vi kan jämföra våra tider.

Sedan är det ju alltid kul att se hur vi lyckas mot alla andra.

Kommer även att skicka inbjudningar till alla cykelklubbar och övriga som tycker det är kul att cykla mtb.

Det är mening att vi ska ha skoj och med en träningstävling får vi en gång i månaden se hur vi ligger till.

Det är ju inte alla som har möjlighet att åka iväg och tävla.

Dom här dagarna kör vi. Starten går kl 11.

30/4

29/5

26/6

28/8

25/9

Jag lägger in träningstävlingarna på multisportklubbens forum om det är ok? Kanske är någon som vågar komma iaf även om det är terräng och inte bara grusväg ;)

Jag kommer såklart om jag inte är iväg på andra tävlingar.

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer också om det inte är för kallt.

Frolicc, funkar din pulsklocka som cykeldator också?

Senast redigerad av en moderator:
Min pulsklocka (Garmin forerunner 305) funkar som cykeldator. Den mäter sträcka, hastighet etc. Jag använder den som enda cykeldator förutom på racern där jag har en vanlig, mest för att den följde med på köpet och har kadens.

Funkar dåligt på stig om du är intresserad av aktuell hastighet. Det går väl iförsig att köpa till en hjulmagnet om man är lagd åt det hållet. Iallafall åt den nya varianten som stöder ANT.

Jag har Suunto T6c och fick med road-bike POD på köpet. Det är en hjulaxel med sensorn i.

http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=SUUNTO_ROAD_BIKEPOD

Min erfarenhet är precis som Marcus att GPSen har en ganska dålig realtidshastighetsmätare. Snittfarten blir rätt men den aktuella farten kan ibland vara helt tokig.

Därför har jag nu köpt mig en cykeldator för att kunna se när jag närmar mig ljudets hastighet. Det är så otrevligt med den där ljudbangen som uppstår när man spränger ljudvallen, så jag försöker hålla mig precis under för komfortens skull :(

Sen är GPS klockan den enskilt roligaste träningsprylen jag någonsin köpt. Det är riktigt kul att logga sträckor, det kan inte jämföras med en vanlig pulsklocka. Sen överför man allt till datorn vilket gör att man dessutom får en träningsdagbok med minimalt av disiplin på att skriva. Man ser också vart roliga sträckor är som man en gång har kört med någon anna fast glömt bort.

Men som sagt, för att se hastigheten i realtid finns det bättre alternativ. Sen känner inte jag att jag direkt måste ha rätt hastighetsvisning. På racer och på grusväg tycker jag hastighet från GPS visar tillräckligt rätt, ju snabbare man kör, destå mer rätt blir det.

Håller helt med. Kör endomondo för android på "min" HTC i en påse i ryggfickan. Blir en hel del rolig info efter en runda som man annars missar. Tekniska prylar år bra skit :) Det jag skulle vilja ha är en pryl motsvarande garmin 800 men med kamera och telefon.. Finns det?

Tänkte se om jag hittar ett hyfsat lågprisskidpaket i eftermiddag. Nån som har något tips? Åker inte speciellt mycket och inte heller snabbt, kan inget om valla och fryser som en tok om fötterna.

Jag väntar oxå, men enligt svt.se/vader ska det ju bli lite mer ljummet fram på dagen så vi kanske kan ta en tur vid 13 14 snåret då det ska vara så varmt som -10. =)

Skidor, precis som cyklar köpt bäst av fjolårs elitfolk som antingen har spons eller köper dyra välmatchade skidor från grossist. Beggade skidor på blocket är sjukt överprissatta.

Team Sportia på bergvik brukar jag handla av, de har kompetens verkar det som. Dock försöker de lura på folk extraprylar

Någon som behöver en skrivare?

HP 920c bortskänkes. Fullt fungerande faktiskt rätt schysst skrivare. Halvfull svart patron medföljer. Medföljer gör även bläckflaskor(färg och svart) och återfyllnadskit så den händige återfyller naturligtvis patronerna själv.

Jahopp, jag var verkligen inte ensam vid TS bergvik. Köerna ringlade långa med blivande längdåkare, blir det lika trångt i spåren månne? Nu har jag iaf ett nytt kitt så jag kan ta mig ut. Madshus CT100 tror jag de hette. 2200 kr med skor och bindning kändes rimligt.

Valla och skit kostar ju nästan mer än skidorna. Vad ska man göra först innan man åker första gången? Någon eskomåritual med att gnugga sältestiklar på spetsarna? Gnugga beläggen med grannens katt? Sno mormors spetsgardiner och limma fast under för bästa fäste?

Jag vallar fortfarande inte med glidvalla =) Och under dagens happyride kändes det som jag hade absolut bäst glid jämfört med de som gnider in skidorna med stearin under mystiska ritualer.

Fäste var det inget fel på heller, en burk blå toko för 99 silvermynt.

Hur var det med vårriden? Finns det redan en tråd eller är det läge att skapa en?

Med tanke på hur cykelsugen jag är så ställer jag upp som huvudrekare och igår fick jag med mig assistenten bosse på projektet =) Jag kan fortfarande inte cykla men snart så...

Att köra gamla sträckningen känns sådär tycker jag. Håller på att skissa på en alternativ lösning som mer skulle involvera karlstad västerut samt vandringslederna mellan kil/deje/forshaga.

Tycker vi skall försöka undvika asfalt i den mån det går, sist var det rätt mkt av den varan.

Nu är det bara att anmäla sig.

Vårpremiären måndag den 25:e april. Start 11:00 loppet ingår i SCF motionssatsning Cykel 42.

Välj på 80 km eller 40 km - medalj till alla fullföljande.

Föranmälan 150/100 kr betalas in på vårt pg konto 1947536-7 efteranmälan på plats +50 kr.

Ombyte Skattkärrsskolan öppnar 10:00 och stänger 16:00.

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> andematt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som ska hit och mingla/vinna/shoppa?
> >
> http://www.solstacykel.se/media/1/cykelvasan.pdf
>
> Va faan, det är ju i mars. Tills dess har jag glömt allt om det.

Jag kan påminna dig om du vill;7)

Tillbaka
Topp