[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Härlig tur idag.
Vi körde Södra Hyn runt.
Det är en härlig runda med varierad åkning cirka 2 mil lång (start från Stodene).
Lite blött blev det i kärret i norra delen av sjön annars flöt det på bra.
Den här rundan kan man varmt rekommendera.
Leden startar vid Träfotere och går runt sjön. Sista biten går man över 62:an och kör en
härlig fartsträcka på tallstig intill älven, sedan tillbaka över 62:an tillbaka till Ängebäck/träfotere.
Den är blandad stigar,grusväg,tuffare terräng och fartsträcka.

Gôtt. Å skoja att jag skulle kunna tänka mig en lite eftermiddagstur nu i dag. Men nä, får allt vänta tills i morgon ;7)

"Ett fint snitt på ca 25 utlovas i ca 50 km cykling."

Kan det bli så mycket bättre än så? Nä troligen inte ;7)

Testade singlespeeden på I2 och den har nog aldrig funkat såhär bra trots glapp i styrlager, pedallager, fram och baknav...

Jag kommer bli farlig på måndag. Träffade en cyklist(antar jag) i skogen som tyckte mig hoj var lustig, speciellt mixen av bromskomponenter. =)

Ja ha ja. Aldrig får en vare riktigt glad.

Nu dök det upp ett kalas mitt i allt. Så någon cykling ser det inte ut att kunna bli i morgon, tyvärr.

Jag visste att jag skulle kört ett andra pass nu på eftermiddagen. Jag visst det :-(

Tänkte jag skulle ge mig ut på en runda lvg under förmiddagen, ca 2 timmar. Har fortfarande en hel del kalas i kroppen så vi får väl se hur det ska gå...

umgicks med triathleterna lite igår ,väldigt trevligt! Daniel Ahl satte nytt banrekord 1tim 50 sek.jag satte pers.( första gången)sen grilla vi och bada i det goa vädret.Imorrn blir det singlespeed!

Efter lååång väntan blev premiärturen med nya Scotten i måndagskväll.
Så sjukt nöjd!
All kraft jag lyckades få ur min trötta kropp förvandlades till användbar rörelseenergi!
Hojen bara skrek efter att få köra fortare....! :-)

Blev banvallen till f-haga tor, vägen dit ca 36 i snitt, total snittfart hemma landade på 33... Kändes rätt ok för att vara säsongens första cykelpass.... :-P

Nu gäller det bara att hitta tider så man kan samla lite mil....
Lutar åt en runda sent fredagkväll längsbanvallen för min del. Troligen kring kl 20 och ca.2 timmar och 6 mil... Någon annan som vill fly den obefintliga.tv-underhållningen?

Jag och Sauli pratade lite på vägen hem igår om att kanske köra lite hårdare en kväll i veckan som komplement till happyride. Kanske t ex köra lite mer intervaller på grusvägar eller lättare stigar.
Något som är intressant?

Skilgannon skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och Sauli pratade lite på vägen hem igår om
> att kanske köra lite hårdare en kväll i veckan
> som komplement till happyride. Kanske t ex köra
> lite mer intervaller på grusvägar eller lättare
> stigar.
> Något som är intressant?

Nämen, vad är detta? Happy goes svetto ;)

Skilgannon skrev:
> Jag och Sauli pratade lite på vägen hem igår om
> att kanske köra lite hårdare en kväll i veckan
> som komplement till happyride. Kanske t ex köra
> lite mer intervaller på grusvägar eller lättare
> stigar.
> Något som är intressant?

Jo men vist... Skilgannon...
Jag hakar på...
Happy svetto mtb...
Ev. nästa väcka på grund av en mindre vurpa... Aj...!

KONAmi skrev:

> Nämen, vad är detta? Happy goes svetto ;)

Du kanske kunde agera hare ;)

bozz skrev:
> trevlig runda igår! allafall sista biten. Tack
> "filip" för dom nya roliga mtbstigarna!

Vore kul att få se lite gps-loggar från alla turer jag aldrig verkar kunna prioritera högst en onsdsgkväll.. Please!

Boullboull skrev:
>
> Lutar åt en runda sent fredagkväll
> längsbanvallen för min del. Troligen kring kl 20
> och ca.2 timmar och 6 mil... Någon annan som vill
> fly den obefintliga.tv-underhållningen?

Kanske det, beror lite på vad vädergudarna hittar på.

Kan någon förklara varför man betalar dyra pengar för att cykla halva vätternrundan?

Om det fortfarande är någon som kör mtb så är det ju Lida Loop på Söndag ;) Jag skall dock på spa och fräsha upp mig istället :)

mtb idag? anyone...? BUeller? Bueller?

Jag är tillbaks i Solstad iallafall och vill någon åka vore det trevligt att ha sällskap.

Hör av er!

p.s. Min nya gaffel är på väg! Revelation RL med 140 mm! bara 1629 gram dessutom! Tyvärr priserna ändrades på ChainReaction så jag fick nöjed mig med "RL" istället för "RLT" - men jag fattade aldrig riktigt vad skillnaden var ändå... Den här gaffel är likadana till SID men har bara mer travel och väger ca. 150 gram mer.

- I'm Smilin'!

Blev ingen cykling igår, dretväder.. Men en springtur i morse. Provade att springa Stadsloppets bana, blev lite fel så jag sprang 13 km istället för 10. Men det kändes ok.

Imorgon blir det Sunne och 11 mil landsväg.

bozz skrev:
> mkt folk idag på solsta turen.imorrn blir 2 sjöar runt!

2 sjöar runt tror jag inte jag ska köra. Det blev lite slitsamt under dagens tur.

Efter min punktering, fö en av de snabbaste lagningarna som gjorts där, typ 30 sekunder tog det, på hynboholms fälten så blev det ju en liten uppförskörning. Skulle nog ha stannat och pumpa däcket ordentligt för det var lite för dåligt tryck i det. Men det ska jag inte skylla på. Jag är helt enkelt för klen uppför och där blev jag rökt som en gammal böckling.

Men jag tänkte väl som så att dom stannar väl där uppe så det ordnar sig säkert detta. Men icke då.
Så jag såg bara ryggarna försvinna över krönet, typ. Men vad gör väl det. Stretade på så gott det gick och såg er efter ett litet tag. Men av någon andledning så körde vi inte samma väg. Jag körde upp mot Skåne och vidare mot Kil, där brukar det tas en lite kisspaus, men nä där var ni inte.

Jag körde genom Kil och ner mot Södra hyn. Fan ska väl inte vara helt omöjligt att köra ikapp, tänkte jag. (Men det var det). Körde på fram till Skårebron och mellan Skåne och bron snittade jag lite drygt 30Km/h och det är ca 26 km. Jag borde ha kommit i fatt er, kan man tycka, om vi hade kört samma sträcka, vilket vi inte kan ha gjort.

Väl vid Skåre ville en bil ha mig som "Kylarprydnad" och det precis när jag drack. Bilen/föraren körde om och jag kastade flaska och styrde så när det bara gick stålstaketet. Det är inte så himla käckt att känna backspegeln stryka förbi på ca 2dm avstånd, tycker jag. Stannade och plockade upp min numer demolerade flaska. Körde lite lugnare ner till Kroppkärr och kollade om ni var där. Men nä, inga andra lyckracykister sågs till. Körde hem efter ett litet tag.

Men hur som. Tack för att jag ånya fick insikt om min begränsning att cykla uppför. Alltid lika nyttig att få det i ansiktet, som en våt gammal handsk. Det behöver jag.
Dom som känner mig vet att detta är skrivet med mycket ironi och ni andra vet det nu.

Jag tycker det är fantastiskt trevlig att cykla med er, men jag måste helt enkelt snygga till mig uppför. För inte ska ni behöva vänta på mig varje gång det kommer en liten knäpp. Nä det tycker jag inte. Och hoppas bara nu att det inte ställde till problem. Typ vänta, vända för att kolla var jag tog vägen och så. Det hoppas jag verkligen inte att ni gjorde.

Nästa vecka är det visst ett dike som ska cykals runt och sedan är det midsommar. Men sen så ska det fincyklas på/under lördagarna

Önskar er alla ett trevligt VR om ni ska cykla det och en fantastiskt trevlig midsommar. För den ska vi väl alla fira på ett eller annat sätt.

Pebben. Den lite långsammare uppför;)

Senast ändrad:
Förlåt Pebben...
Jag var oförnämt otrevlig med att bara tänka på mig själv...
Jag och mitt stora ego...
Ett stort ego som bara vill förpesta tillvaron med alla former av självplågeri i bakarna...
Ska jag ha lite tyngre däck till nästa lördag... Eller... Pebben?

Senast ändrad:
Nä det tycker jag inte. Jag tyker det är illa nog som det är nu;7)

Eller jo förresten är det inte VR nästa lördag ;/) Jo då ska du har dåligt pumpade däck som rullar riktigt illa och gärna att bromsarna ligger på så där lite lagom störande.
Då, men först då, kanske jag har en liten, men ack, en chans;/)

Nej det behöver du inte alls göra. Jag hade en jätte bra tur. Jag var mest oroad för om ni vänta, vänt och letat mm. Sånt är ju så töligt. Sen körde ju jag fel, tror jag.
Jag släpper gärna. Jag är ju van det, när det går uppför ;7)
Ses i sommar.

Pebben skrev:
> Nej det behöver du inte alls göra. Jag hade en
> jätte bra tur. Jag var mest oroad för om ni
> vänta, vänt och letat mm. Sånt är ju så
> töligt. Sen körde ju jag fel, tror jag.
> Jag släpper gärna. Jag är ju van det, när det
> går uppför ;7)
> Ses i sommar.

Jo men vist... Vi ses i sommar...
Jag jobbar på att få mitt självplågeri...
Flyttad till/på söndagarna... Bara så att du vet... Det.. Pebben.

Biaz skrev:
> Jo men vist... Vi ses i sommar... Jag jobbar på att få mitt självplågeri...
> Flyttad till/på söndagarna... Bara så att du vet... Det.. Pebben.

Ska du börja köra söndagsturen, med dom snabba cyklisterna? Nä det har jag provat på en gång och det räckte för min del. Dom plågade mig lite väl mycket känns det som.

Eller är det så att även fincyklisterna ska börja köra på Söndagarna
Snabba kl 0900 och fincyklister kl 1000 det vore något det, eller?

INBJUDAN Dusk2Dawn 2011

Ni är alla välkomna på årets Dusk2Dawn. (Brukar alltid dyka upp några glada MTBare)
Karlstad Multisport har som tradition att genomföra en längre nattcykling m fikastopp veckan innan midsommar.

Avfärd från KMS-lokalen onsdagen den 22:a juni klockan 21.00 (samling 20.30) för cykling till morgonen gryr. KMS-lokalen är belägen på baksidan av Enjoy dar på kassernhöjden.

Banskiss: Start vid lokalen - NKLJ norrut (asfalt) - OLSÄTER - BUTORP - MÖLNBACKA - HEDÅS - VÄG 63 ca 1 km söderut - BERGSTORPS - SÅGEN - FLATVIK - KAPPSTAD - SKATTKÄRR - KARLSTAD. Distansen blir ca 10 mil med asfalt i början och sen mycket grusväg. Ett längre fika stopp och tempot kommer vara lågt.

Välkomna önskar årets värdar, K-M och jag Lars.

Frågor ring mig 0702 24 79 88
/Lars

Senast ändrad:
Hur "lungt" kör egentligen den lugna gruppen? Funderar på om man vågar sig på att prioritetsplanera lite under sommarn eller om man blir avhängd i första bästa backe..

andematt skrev:
> Hur "lungt" kör egentligen den lugna gruppen? Funderar på om man vågar sig på att
> prioritetsplanera lite under sommarn eller om man blir avhängd i första bästa backe..

Finns ingen eller mycket lite risk att du bli avhängd uppför, om jag är med.
Däremot utför får du se upp;7) Då kan jag allt stå på lite om det skulle behövas.
Men det är så sällan det gör det.

Klart du kan köra med. Vi kan tuffa på lite sådär uppför. Men jag är rädd att du kommer känna dig som ett X fleratusen i jämförelse med mig uppför. Om inte så blir jag glad i allafall ;7)

Tillbaka
Topp