bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> mkt folk idag på solsta turen.imorrn blir 2 sjöar runt!
2 sjöar runt tror jag inte jag ska köra. Det blev lite slitsamt under dagens tur.
Efter min punktering, fö en av de snabbaste lagningarna som gjorts där, typ 30 sekunder tog det, på hynboholms fälten så blev det ju en liten uppförskörning. Skulle nog ha stannat och pumpa däcket ordentligt för det var lite för dåligt tryck i det. Men det ska jag inte skylla på. Jag är helt enkelt för klen uppför och där blev jag rökt som en gammal böckling.
Men jag tänkte väl som så att dom stannar väl där uppe så det ordnar sig säkert detta. Men icke då.
Så jag såg bara ryggarna försvinna över krönet, typ. Men vad gör väl det. Stretade på så gott det gick och såg er efter ett litet tag. Men av någon andledning så körde vi inte samma väg. Jag körde upp mot Skåne och vidare mot Kil, där brukar det tas en lite kisspaus, men nä där var ni inte.
Jag körde genom Kil och ner mot Södra hyn. Fan ska väl inte vara helt omöjligt att köra ikapp, tänkte jag. (Men det var det). Körde på fram till Skårebron och mellan Skåne och bron snittade jag lite drygt 30Km/h och det är ca 26 km. Jag borde ha kommit i fatt er, kan man tycka, om vi hade kört samma sträcka, vilket vi inte kan ha gjort.
Väl vid Skåre ville en bil ha mig som "Kylarprydnad" och det precis när jag drack. Bilen/föraren körde om och jag kastade flaska och styrde så när det bara gick stålstaketet. Det är inte så himla käckt att känna backspegeln stryka förbi på ca 2dm avstånd, tycker jag. Stannade och plockade upp min numer demolerade flaska. Körde lite lugnare ner till Kroppkärr och kollade om ni var där. Men nä, inga andra lyckracykister sågs till. Körde hem efter ett litet tag.
Men hur som. Tack för att jag ånya fick insikt om min begränsning att cykla uppför. Alltid lika nyttig att få det i ansiktet, som en våt gammal handsk. Det behöver jag.
Dom som känner mig vet att detta är skrivet med mycket ironi och ni andra vet det nu.
Jag tycker det är fantastiskt trevlig att cykla med er, men jag måste helt enkelt snygga till mig uppför. För inte ska ni behöva vänta på mig varje gång det kommer en liten knäpp. Nä det tycker jag inte. Och hoppas bara nu att det inte ställde till problem. Typ vänta, vända för att kolla var jag tog vägen och så. Det hoppas jag verkligen inte att ni gjorde.
Nästa vecka är det visst ett dike som ska cykals runt och sedan är det midsommar. Men sen så ska det fincyklas på/under lördagarna
Önskar er alla ett trevligt VR om ni ska cykla det och en fantastiskt trevlig midsommar. För den ska vi väl alla fira på ett eller annat sätt.
Pebben. Den lite långsammare uppför;)