Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JonatanR sa:Riktigt häftig sida! (trailforks.com). Lägger in några rutter runt omkring Filipstad när snön försvinner :)
SGS sa:Rejäl bump.
Om någon mot förmodan skulle hinna se detta så beger jag mig till I2-skogen om någon timme eller två med förhoppning om att det är någorlunda cyklingsbart.
Hittar inte särskilt bra i området så viss guidning tas tacksamt emot! (Gäller även andra tillfällen, bara att PMa om någon är sugen på sällskap).
Hobbytrampare sa:SGS sa:Rejäl bump.
Om någon mot förmodan skulle hinna se detta så beger jag mig till I2-skogen om någon timme eller två med förhoppning om att det är någorlunda cyklingsbart.
Hittar inte särskilt bra i området så viss guidning tas tacksamt emot! (Gäller även andra tillfällen, bara att PMa om någon är sugen på sällskap).
Väntar på nya däck, sen är jag redo att trampa för säsongen. Men jag väntar nog någon vecka till pga vädret. :D
brukar dock mest bli xc på tyr, ut mot Hammarö sydspets, mot skattkärr från verkstan på örsholmen osv.. aldrig cyklat i i2 men testar gärna! ?
SGS sa:Hobbytrampare sa:SGS sa:Rejäl bump.
Väntar på nya däck, sen är jag redo att trampa för säsongen. Men jag väntar nog någon vecka till pga vädret. :D
brukar dock mest bli xc på tyr, ut mot Hammarö sydspets, mot skattkärr från verkstan på örsholmen osv.. aldrig cyklat i i2 men testar gärna! ?
Kul! Det kör vi på!
I2 är en upplevelse. Området består av ett rutnät av grusvägar med, vad det verkar som, en miljard stigar i varierande storlek emellan. Inte särskilt kuperat, men betydligt mer tekniskt än Sörmons böljande leder. Gillar personligen Sörmon bättre hittills. Fast det beror troligen på att jag inte hittat "rätt" stigar i I2 än. I nordöstra delarna av I2-skogen ligger hursomhelst Bryngfjordens slalombacke. Där har det funnits en bike park med liftassistans på sommarhalvåren. Tyvärr stängd nu, men flera av lederna är kvar och cyklingsbara.
Kan meddela att dagens tur gick helt OK. Fenomenalt väder, men tyvärr (föga förvånande) ganska svårforcerat i skogen. Grusvägar och större leder likt bilden gick fint. På de mindre stigarna med mer snö och tuffare terräng blev det ofrånkomligen en del push bike.
theBrand sa:Kul med lite action i Karlstad-tråden!
Tyvärr har happy hamnat lite i skymundan av Facebook där de flesta turer samordnas nu för tiden.
Men jag föredrar happy, så stor tumme upp! :)
Bongotrumma sa:Hur ser det ut med långa, schyssta grusvägar runt Karlstad? Bor i stan, men är inte härifrån så känner till det lite dåligt. Gravel-hojen står och gapar på mig att rasta den.
Jag skulle säga att det är Solsta som är mest "aktiva", numera både tempodistans och vanlig distans på söndagar och flera grupper lagtempo på onsdagar.Väcker liv i en avsomnad tråd. Efter jag har börjat med lvgmotion igen för ett par år sedan har jag kört soloturer hela tiden mycket beroende på coronaepedemin. Blir tråkigt i längden så nu undrar jag om det finns några lvgåkare här som vet hur läget är i karlstad med gemensamma turer? Solsta? Skoghalls ck eller andra grupper? Kanske starta ett gäng för happyrides igen? ?
Kl 9 från kroppkärrssjön.Tack, ska försöka dyka upp nästa helg. När kör ni på sö och hur långt? Vilken snittfart brukar ni ha? Har inte kört på lvg än i år men pendlingen ger ca 15 mil i veckan och borde väl ha gjort lite för kondisen.?
Vill man ha lite utmaning körs det också ofta tempodistans från 35-fart på våren till ca 40-fart senare beroende på vilka som kommer, också ca 3 timmar......Kl 9 från kroppkärrssjön.
Distansfart brukar vara 29-30 och vi kör minst 3 timmar, oftare 3 än längre. Nån tycker det går sakta, nån åker bara med, men vi kör 2-par och man drar så länge man är bekväm med eller inte alls.
Då träffar du säkert några gamla konkurrenter/lagkamrater på plats....Kan tillägga att jag har tävlat en gång i tiden så är van vid klungkörning.
Hur tycker du att det gick??Tack, ska försöka dyka upp nästa helg. När kör ni på sö och hur långt? Vilken snittfart brukar ni ha? Har inte kört på lvg än i år men pendlingen ger ca 15 mil i veckan och borde väl ha gjort lite för kondisen.?