[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
frolicc, ej hemma skrev:
-------------------------------------------------------
> Hittar du på hammarö? Jag har enbart hört att
> det skall finnas schyssta slingor där. Skall vi
> lura med andematt? Jag tror han har cyklat en del
> där ute. Min erfarenhet där ute sträcker sig
> till löpturer vid kilenegården.

Jag är i Glaskogen o fiskar och försöker överleva hela helgen - fiskallergiker som jag är.

Det är inga problem att hitta där ute på bonäsleden fina orangea ringar på massor med träd, ta dem i rätt ordning bara annars blir det en jädra massa framotebaks. Lite svårt på ett ställe att hitta där de håller på med något slags bygge med en massa markberedning, eller de kanske har fixat till den passagen sedan 1 juli när jag var där?

I kväll är jag pappa på heltid när frun ska ut på baluns, dessutom beordrad vila enligt ovan plus en förkylning. Alla onda ting är tre ;o)

Vaknade med osedvanligt tung kropp i morse - fruktar att det är en baskilusk. Jag står över den här gången. Bättre att komma pigg och glad till nästa.

Ha en bra tur!

Jag står också över idag. Fick en envis förkylning
när jag var over there. Har dessutom inte fixat
någon pannlampa än. Ska försöka fixa det till
nästa onsdag. Kanska ta hjälp av eknor.....

Kommer alla som "anmält" sig oavsett väder? ser inte så ljust ut nu, så jag inte åker in och är ensam...

Pratede just med tiki på telefon, och vi beslutade oss för att ställa in.

Eknor och undertecknad bangar. Survädret avskräcker. Vi siktar mot lördag istället.

/Jonas

men halllllåååå happy mtb i alla väder va jag vill men inte me mig själv bozze

elin fattar du va du betyder mkt!!!!! först banga du o sen resten en efter en!!!!! ja trodde de va mej dom ville träffa....... hulk bosse men vi kör på lördag da 14.00 passar mig vi ses vid kanotklubben kannikenäset!?

Bozz: Ha ha, jaha du, så du är lagd åt det hållet, vill träffa pojkar. Ja ja, jag dömer inte, men dom i Lycra är mina! ;)

jag glömde dom behöver hjälp med marknadsföring på teatern om du e intresserad? hur mår du förresten

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> o du elin i min ålder får man ta vad som erbjuds
> vet du

Gubbslem!

tänkte ta en tur i" våran" skog om de inte "regnar" vid 17-1800 ska nån me? bosse

Kanske ska klargöra en sak för er som nu reagerar: bozz är okej. Han skriver en massa konstiga saker men det är för att män i hans ålder inte lärt sig använda smileys :D

äntligen tack elin! tips till er som inte har nåt att göra i kväll :kulturnatta vid museet o bibblan hela stans kultur musik teaterliv visar upp sig o allt ä gratis jag finns vid ungdomsscenen vid museet för dom som vill träffa/undvika mej- bosse . ps i morrn stängs centrum av o så äe det inlinesåkning hela kvällen!

Är det spikat med en ride på hammarö imorgon? vilka kommer? Någon mer från kristinehamn som är sugen?
Jag vill gärna köra men är dessvärre billös...

Senast redigerad av en moderator:
jag tar gärna en tur idag !tänker oxå åka inlinesloppet i karlstad centrum 18.00 21 km:)

Jag är också sugen. Har en lånat en pannlampa som
jag skulle villja prova.

Hallå

Eknor och Slider....kanske cykling i Kristinehamn idag, eller??
Har inte kollat själv om det är ok med familjen men jag skulle tro att det går att ordna.

Ursäkta att jag snodde tråden lite, det ska inte upprepas!!

Håkan

Vi är 2 st (ev 3) som ska åka iväg runt 17.30, är det kanske för tidigt för att kolla pannlampan slider?? annars får du väl se till att vara ute tillräckligt länge för att det ska bli mörkt :-). Själv bör jag vara tillbaka till 19.30. Vi åker från jakobsberg, men man kan väl sammanstråla nånstans kanske?

Håkan

Kristinehamn säger ni...

Vad säger ni i Karlstad? Kör vi på hemmaplan eller hakar vi på i Kristinehamn? Och i så fall, är det någon som har någon plats för en styck Nishiki med tillhörande flicka?

Det är lugnt. Får gå runt i mörkret hemma i stället :-)
Säg en plats så möter jag upp.

Kul att det pågår aktivitet i mtb värmland!!!!
Kör ni varje onsdag? Vi är ett gäng som kör i Kristinehamn och hörde att ni varit på g att köra här. Hör av er om ni ska häråt någon mer gång.

Vi är alltid på!!!

//mellgren, kristinehamn multisport

www.adventurerace.se

Slider...ska vi cykla uppe vid hultet? Vi kan ju träffas typ vid charterbuss och se vart det bär av? Skicka ett SMS om du ska med!

Mellgren...Ska du/ni med? Kom ner till mig 17.30 i så fall!

Håkan

Jag hänger på! Får se om jag hinner upp till 17.30, kanske blir några min sen.

Edit: Kommer till charterbuss

Nu jävlar!!!!

Efter rambrott, transportskador och mycket sittande i telefönköer har nu, med flickvännens hjälp, en cykel tagit form.

Imorgon, typ vid 13:00 tänker jag köra. Oavsett om det regnar, haglar och är is på backen så skall jag fan köra. Tempot blir rätt lågt, speciellt där det är brötigt med tanke på ovan cykel. Samling mellan 13:00 och 14:00 vid wåxnäshallen för att härja runt på I2. Någon som vill följa med? Åktid bör bli runt 2 timmar för mig då jag måste iväg senare.

Exakt tid bestämmes av mig eller någon annan innan klockan 13:00 imorgon.

Vad har du för cykel nu då?
Jag har också ny cykel =) Hejsan hoppsan!

Jag kommer med Transan, måste få övningsköra i lite lågt tempo jag också så detta passar ju utmärkt.

13:00 vid wåxnäshallen alltså!

Hade du inte värsta proffsbiken? Men det är ju alltid kul att handla förståss.

För mig blev det en billig cube från tyskland. Provkördes till jobbet(1 km) igår och den verkade funka iallafall. Får se hur den trivs i skogen.

jag kommer 1300 har oxå köpt ny cykel invigdes dock i torsdags scott scale ble de

Jag och andematt hittade ingen bozz så efter en halvtimmes väntan stack vi ut. Cuben trivdes fint i skogarna, bra gaffel!!

Hur mår din bakväxel föresten? Går den att fulmeka ihop?

Vi måste ha missat varandra, bozz.. Jag väntade länge vid racketcenter, eller ja, länge var det väl inte men 5-10 minuter tills jag kom på att det var wåxnäshallen vi skulle ses vid. Åkte dit och var där en stund efter 13. Mötte Frolicc där och snackade en stund, fixade lite med kläder och snackade cykelköp. Sen drog vi tillbaka mot racketcenter för att se om du ev var där och väntade. Väntade fram till ca 13.25 då drog vi in i skogen förbi wåxnäshallen men tja, vi måste helt enkelt ha missat varandra.

Blött var det och skitig var jag när jag kom hem. Min femåring sa att jag såg ut som pippis häst så nu får jag heta "Lilla gubben" resten av dagen =)

En palaver med gren i bakväxen och en med cykel i grenen (AJ!) annars var det en riktigt trevlig sändagstur längs SS-banan 07 och över prästberget i ca 1.5 h.

Men det blir väl att skaffa sig en ny bakväxel efter EN enda tur på Transan.... Fasen.

ingen fara de hade ju vart trevligare ihop me er förstås men vi kör väl på ons ien? o du de finns så mkt bra salvor nu för tiden!!

Jag cyklade förbi en mtb:are på grusvägen vid Våxnäshallen igår eftermiddag. Va det du Bozz? och är du i så fall min granne på John Ericssons gata och kompis med min hyresvärd Nicki? Jag hade inte linserna på mig ;)

I vilket fall så hänger jag gärna med er ut någon gång men jag kan inte på onsdagar.

hej johan du vet ju var ja bor men om du hänger här ser du ju om nåt e på gång annars e jag pigg på o köra 3-4 ggr i veckan onsdagar e ju våran fasta tid men annars kan vi åka me vem som helst o vart som helst övriga dagar endera får du info här eller så ringer du mig 070 2724410 så hittar vi på nåt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp