[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej killar, och tjejen. Vad kör ni för cykling på era eskapader? I stan eller i skogen? Nån av er som kan med att ställa in växlar bra? Skulle gärna vilja följa med nån dag när depressionen inte hindrar mej från att komma iväg.

Grimm: Det är skogen som gäller, någon blandning mellan xc och lätt freeride beroende på vem som leder. Växlarna ska vi nog kunna ordna om hojtar till och kommer lite tidigare till samlingsplatsen.

Bozz, detta va lite komiskt. Denna veckan är speciell för mig träningsmässigt eftersom jag tävlar på lördag så nu är det formtoppning som gäller. Vi får höras nästa vecka..

Multisportarna i Kristinehamn, vi ses väl till helgen i Göteborg?! (hälsningar från Johan i lag Norge Äventyr)

Jag kommer cykla en lite längre tur på lördag, upp mot tre timmar. Någon som är på? Tid är variabelt men jag vill vara klar vid 14:00 kanske. Så start senast 11:00 men är flexibel, kommer ändå få min sovmorgon förstörd när tjejen börjar slamra i köket på väg till jobbet. Från och med nästa vecka kommer jag också vara ledig på onsdagskvällar så kan haka på då också.

Självklart kör vi i skogen och jag tror de flesta av oss är mkt hjälpsamma med växelinställningar. Om man säger till i förväg kanske dessutom någon kommer ihåg att ta med sig verktyg =)

grimm - Depression blir man av med om man hänger med ut och har kul =)

Frolicc - Lördag kan inte jag, tyvärr. Gick det bra med bygget igår förresten?

Kan man köra en FS som SS? Äh, jag får ge fasen i att växla helt enkelt.. Står i valet o kvalet om jag ska mölja sönder knäet på en längre tur (kd-skattkärr-ulvsby-nklj-lindrågen-färjestad) på onsdag eftermiddag och hem till familjen igen vid 18.30 eller om jag ska hänga med er på en tour dô pannlampa på kvällen. Var nämligen hos ortopeden i går kväll och han hav mig fria tyglar att träna och sedan återkomma om jag känner av knäproblemen igen =). Äh, det beror lite på hur jobbet ser ut i morgon..

andematt - Ja bygget ja... Om du läst min tråd om värdens sämsta punktering förstår du. Satt vid min HPLC när de plötsligt ringer från jobbet och undrart vart sjutton jag håller hus. Efter en punktering, bussfärd och springtur kom jag dit, 45 minuter sen. Så jag hann tyvärr inte bygga något. Så byggdag verkar bli fredag eftersom jag jobbar alla kvällar innan och på dagen är jag fången i labbet.

På en gunghäst är det väl risk att kedjelängden behöver ändras när bakdämparen komprimeras? Fast det kanske beror på länkagets kontruktion. Jag antar att bakväxeln inte fungerar alltså?

Förslaget om lördag kvarstår... någon annan som är på?

andematt. ska inte va nåra problem att köra singlespeed på en fullgung, men kedjestyrare/spännare är mer eller mindre ett måste. antingen köper du en billig variant eller så kanske Thomas kan hjälpa dej snickra ihop en. Tror han gjort ett flertal nu.

vicket väder!!! 16.30 bär det iväg vem vill? vi kör tills d3e blir mörkt!!!?

Om man kan köra SS på FS beror på hur mycket kedja länkaget äter och vilken kedjespännarlösning man har. Det enklaste är nog att köra med en bakväxel som man spärrar i rätt läge. Skulle jag köra med SS på FS skulle jag nog köra med bash fram alt kedjestyrare och bak med flänsar på var sida om drevet alt. med hela kassetten kvar. Så det känns lite onödigt. Men ta en gammal crescent eller Cove G-spot med pivot runt vevlagret så funkar SS klockers!

Första turen på min Giant Trance 2 i söndags så mosade jag bakväxeln. Jo, den fungerar hjälpligt på platten men när jag trycker till så rapplar det på kassetten. Antar att örat blev snett även om jag inte hunnit kolla på det så noga ännu. Jag har inga planer på att konvertera till SS men jag skulle bra gärna vilja köra på cykeln iaf tills dess jag får fixat nya delar.
Är det löning snart? =)

Sorry bozz, inte idag =)

Blir det någon pannlampstur ikväll? Mina batterier är iallafall laddade för ikväll.

Jag ska ut idag. Pratade med bozz i går och han ville också med.

Eknor: Om du kommer till Karlstad, kan du komma redan 18:00 i så fall?

Det kan nog bli svårt. Ska dänga arbetskamraterna i innebandy mellan 16-17, så kan nog inte komma in för 18.30

Slider: Bozz och jag var inne på att köra utan lampa idag också, han har ingen. Därför hade det varit bra om vi samlades lite tidigare... Vad säger du?

Vill bara påminna lite om min lördagstur... så ingen har glömmt bort att möjligheten finnes =)

Ikväll kan jag inte komma p.g.a. jobbet men nästa vecka... då skall jag dyka upp.

Verkar vara dålig uppslutning i Karlstad nuförtiden... Slider, vi kanske ska ordna en ride här hemma istället?

Eknor skrev:
-------------------------------------------------------
> Verkar vara dålig uppslutning i Karlstad
> nuförtiden... Slider, vi kanske ska ordna en ride
> här hemma istället?

Nu förtiden är det ju oändligt mycket bättre uppslutning och utbud på denna typ av aktiviteter än för bara ett år sedan. Faktiskt.

Sådär då var man på plats vid datorn igen.
Eknor: Jag är på här i stan

Eknor: Vad gnällig du är! Vi är ju fyra pers för bövelen! :)

Okej, eftersom det är dålig uppslutning och Kristinehamnsborna kör på hemmaplan, drar jag och bozz ut lite tidigare. Vi kör Alsterleden.

Om någon vill haka på går tåget från Kronoparkens centrum 17.30. Blir det ont om tid och du inte hinner, slå en signal till bozz, så väntar vi en stund. (bozz nummer finns i hans profil)

Eknor och Slider: Ha en bra tur i picassostaden! ;)

Ok Elin! Hoppas ni också får en fin tur.
Eknor: Har du någon idé om vart vi ska cykla?

Kom just hem, hade gärna kört lite men panlampa, men du har ingen eller? Kanske är lika bra att vila, liiite stel i benen nu känner jag, hade knappt återhämtat mig efter lidingö och nu efter första innebandy timmen på säsongen så är man inte så kaxig...

Kan tänka mig det. Förstår mycket väl om du vill
vila. Då tar jag en liten tur innan det blir för mörkt.
Hur gick det på lidingöloppet?

Just hemkommen efter övertid på firman... jag tänkte dra ut i skogen idag. Men nu hann ju dom där stollarna bosse och elin åka iväg "på arbetstid"... jaja jag och Jonas tar säkert en tur ikväll när ni andra ska hålla på och strula. ;)

nu har jag en silva från cc nu kan vi köra på fritiden oxå!!!!;)

Nu skall vi se.

På lördag samlas vi 10:30 vid rackethallen (för att undvika missförstånd). Sen kör vi så länge som vi orkar eller vill men max tre timmar. Jag kommer gärna vilja hoppa av turen i närheten av golfbanan då jag skall hem till mina föräldrar (som bor i skåre) efteråt.

Lät skoj att dra ut på lördag men har förhinder då. Bra att Bosse har utrustat sig med en pannlampa så att vi blir fler på kvällsturerna. Siktar mot att köra till veckan på ordinarie tid om intresse finns.

Testade förövrigt mitt nya styre och styrstam igår i skenet av pannlampan. Det gav mersmak.

Förövrigt är det någon som vet mer om Abbas idéer kring att skapa mountainbikeleder uppe i Torsby? På radion sa de att 500 000 bagisar skulle satsas i projektet.

/Jonas

Jaha, där var det roliga slut på denna gång då. Under dagens tur med JoMenSåAtt så har mitt bakväxelöra omjusterat sig utan min vetskap. Antingen kvarleva från transportskada eller så har jag smällt i nåt av allt bröt då jag försökte hänga på min snabbkörande stigguide.

Får ge mig ut på bakväxelörsjakt på måndag, förhoppningsvis finnes det nytt tills på onsdag.

Det verkar vara något med I2skogen som får växelöronen att krummna. Hoppas att du snabbt får tag på ett nytt växelöra så du är redo på nästa tur.

Det vart ingen lång tur idag men trevligt ändå. Tackar och bockar för det goda sällskapet.

För er övriga så var vi bara två tappra krigare ute på stridsmarkerna, skämms på er andra som bangade. ;) Nejdå, men jag hoppas att jag lyckas hänga med på onsdag, dessvärre är det risk att jobbet drar mig bort från fagra Karlstad hela veckan. Vi får se om jag dyker upp.

I2-skogen käkar kassetter också. Den blev helskev i påskas. Men jag bangade till den med en gummiklubba.

Jag är faktiskt i Karlstad. Tänkte ta med cykelkläder å låna en cykel, men så blev det tyvärr inte. Ångrar att jag inte tog både cykel å kläder med mig. Det är ju världens kalasväder idag!

Fasen Bruse! Det är ju ett par smisk på rumpan och bakläxa att du inte tog med dig cykeln!

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Fasen Bruse! Det är ju ett par smisk på rumpan
> och bakläxa att du inte tog med dig cykeln!

Det låg redan en räcer i skuffen, å axeln är inte hundra än...
Efterklokhet är vanlig fritidssysselsättning numera.

Växelöra postat och på väg till mig. Förhoppningsvis är allt klart tills på onsdag.

Vi var ute idag och rekade fina stigar med varierande svårighetsgrad, med potential för all möjlig slags åkning, för alla mellan 40-130mm styrstam. ;)

Kul med fullgung i skogen, inte så smidigt bara. Blir nok hårdarsle nästa gång. Om armen är i skick imorrn så kanske, kanske jag pallar med onsdag, om det inte blir en tidig tur. Hellre pannlampa!

Ja vi har nu en mycket lovande stig vi tänkte fixa till och märka ut när tillfälle ges. Varierande terräng med i huvudsak små tekniska stigar, sammanhängande hela tiden dessutom. ;)

längtar redan till onsdag hoppas vi blir många 18.30 eller?

Jag har fått mina växelöron och kommer så länge som inte mina kemiska analyser ballar ur så det blir lång dag i labbet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp