[Happy Tävling] 19/7 Karlstad - Skogens Konung

Ääääh vafan, har varit förkyld denna vecka men jag anmäler mig ändå. Skoj ide och bra intiativ killar.

Just tillbaka från en lyckad fisketur. Resultat:
Gädda, 1 kg.
Rapalawobbler upphittad hängande i vassen, 1 st.

Då tar jag rygg på KONAmi och lägger mig i nån strategisk buske och ser alla svettas förbi på betryggande avstånd genom kameraoptiken. Ser ni nånting blixtra till så är det bara jag. =)
Påminn mig att kladda på rejält med myggmedel..

Vilken kväll i Ransäter. Lasse Winnerbäck är bara bäst.

Kul att du kommer jomensåatt.

Nu måste jag sova lite.

Vi ses imorgon.

Tacka alla för en trevlig dag i I2 skogen.

Konami och Frolicc vilket bra jobb ni har gjort med både bana och allt omkring.

Årets Segrare: Eknor!
IMGP8723.JPG

Detta var riktigt kul, även från sidan av. Drygt 250 exponeringar fick jag ihop. Tidsbrist gör att jag inte hinner snygga till bilderna men är det nån ni vill ha i orginal så säg till så fixar jag det.

Länk: http://picasaweb.google.se/andematt73/080719_SkogensKonung

Tack för ett kanonarrangemang idag killar! Skoj bandragning och en mycket rolig ide och upplägg på tävlingen.

Grattis Eknor för totalvinsten.
Sen måste jag väll stoltsera lite ned att en backe på I2 numera heter JoMenSåAtts backe. ;)

Kan bara sjunga med i lovkören och tacka för en riktigt rolig tävling. Klart spännande format att tävla i MTB och det hela var inte avgjort förrän sista etappen var avklarad.

Gtattis till Eknor som var en värdig vinnare med sin jämnhet. Många fina bilder blev det också från Andematts kamera. Tack för det! Har inte sett P-a:s bilder än men de brukar inte skämmas för sig. Roligt förresten att så många kom och körde på.

Jaha nu har man varit positiv för en vecka framåt i tiden.

En halv burk keso och tre koppar kaffe har fortfarande inte fått fart på mig. Dagen tog hårt på en av arrangörerna =)

Jäkligt bra kört av Eknor, placerade sig högt på alla etapper. Imponerande också av Russia att köra hem andraplatsen på sista stöketappen. Där försvann allt hopp om att komma först av HT-cyklarna.

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> jasså det säger du??? vad är det och ur gör
> man då??? jag är inte någon hacker direkt.

http://happymtb.org/info/
Ladda upp dina filer till Happys server: Istället för att hålla på med sunkiga fildelningstjänster och videositer som komprimerar sönder dina filmer till oigenkännelighet så kan du helt enkelt skicka upp filmerna till vår ftp och sedan posta en länk. Upphovsrättsskyddat material är inte tillåtet utan tanken är att det ska vara egenproducerat.

FTP till fullface.happymtb.org med happy som användarnamn och lösenord. Filmerna kan hämtas från samma adress med anonym ftp eller genom att surfa till fullface.happymtb.org/filmer och ladda ner dem med webläsaren.

Vi har ju glömt en viktig del av tävlingen. Antal punkor = 0 noll nada inte en enda!

Enda tekniska missödet var en spräckt hjälm så vitt jag vet. Hoppas skallen mår bra trots smällen jordan. Håller tummarna för att du ska slippa några bekymmer..

Ja, Vi får hoppas jordan slipper problem.
Och jag glömde säga grattis till segern Eknor.

Och fina bilder fotograferna tog..

Lite stelt är det allt och lite ont har jag.

Annars mår jag prima.

Nu till veckan blir det hårda mördarpass så att jag kommer iform till Finnmarksturen.

Hur många blir vi som åker till Ludvika.

Jordan
Bozz?
Tiki?
Jomensåatt?
HannaK?
Frolicc?
Konami?

Nästa gång kanske vi ska genomföra något åt det här hållet!!!

Tävling uppför.

Vi kör 2 gånger uppför

Den som ligger närmast sin tid för första åket vinner.

Det handlar inte om att åka fortast utan jämnast.

Tänker mig backen upp mellan 18:e och 1:a första hålet vid vid Bryngfjordens golfbana.

Kan detta va något!!!!

några fler förslag OTB-tävling? bara g-klaven? 50+tävling ? ja ja vet inte.....men.........ideer finns de tack än en gång för igår!!!!!!!!!!

Det ser ut att ha varit en jäkla kul dag! Är inne på 4 dygnet med feber nu annars hade det blivit ss kamp om jumboplatsen.

Jordan, inom dragracingen kallas sådan tidskörning för bracketracing. Ett system där jämnhet ersätter rå prestanda för att spara pengar, lite trist är det faktiskt. Alla håller igen och koncentrerar sig på intellektuella räkneövningar istället för att ge järnet. Jag har aldrig vunnit en tävling i hela mitt liv, inte i något sammanhang, men skall man tävla då skall det vara race på riktigt.

Ja tänker på dig och mig Bozz. Jämnast kan vi väl iallafall åka!!!

Tror jag vann OTB igår men tyvärr var det ju inte med i tävlingen.

mtb-orientering? kanske redan finns..

mtb tipspromenad-cykling? man får tilläggstid för varje felsvar, borde ju gynna dom gamla o kloka =)

Nu har jag snickrat ihop en mycket omfattande resultatlista i brist på annat att göra.
Ni som vill ha hela listan kan skicka ett PM till mig med er e-mailadress så skickar jag den dit.

Här är resultatlistan och som ni kanske kan se så räknade jag fel efter tävlingen när jag sa att Tiki slog jomensåatt i sammandraget vilket han inte gjorde(nu har jag kontrollräknat flera ggr). HannaK och Vispers har precis lika många poäng och delar därför 10:e platsen.

Resultatlista total åktid
1 Eknor 18:24
2 JoMenSåAtt 19:36
3 Tiki 19:13
4 Russia 20:43
5 Frolicc 21:40
6 Eklund 23:59
7 Anders L 25:21
8 Bozz 24:19
9 Jordan 26:23
10 Vispers 28:52
10 HannaK 29:48

Imponerande att det tog 4 timmar att skrapa ihop 20-30 minuter åktid, hehe!

Har inte Herr jordan nån GPS-plot i metriska systemet att bjuda på från i lördags?

HannaK delad 10:e plats är inte dåligt. :D
vi får ta till nått riktigt knep nästa gång så får vi visa vart skåpet skall stå ;P

Ni kan ju skapa en serie med grundsäsong och slutspel. Där varje match består av en duell där den som har "hemmamatch" väljer bana och plats. Eftersom alla möter alla två gånger kan hämnden bli ljuv.

Jag attraheras av tanken på ett hyperambitiöst upplägg som naturligtvis krackelerar men som ändå blir underhållande och uppskattat. Även banläggning blir en kul grej för alla, man kan ta sin favorit snutt och duellera på. Kör man dessutom många matcher i anslutning till varandra blir det ännu bättre.

alexcykel skrev:
> Ni kan ju skapa en serie med grundsäsong och
> slutspel.

Vaddå "ni" ska du inte vara med?

> Även banläggning blir en kul grej för alla, man kan
> ta sin favorit snutt och duellera på.

Jag tar "JoMenSåAtts backe" uppför som min hemmaplan. Det borde tvinga mig att klara hela nån gång..

andematt skrev:
> alexcykel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni kan ju skapa en serie med grundsäsong och
> > slutspel.
>
> Vaddå "ni" ska du inte vara med?

Jodå, men eftersom jag så sällan är med på happyrides kanske jag inte borde vara primus motor.

Vi behöver bara några få gemensamma regler, t ex:
Max 5 minuters åktid (Ungefär som i minigolf)
Överenskommelse om matchplats
Inrapporteringsplats och tidpunkt för resultat (trist att vänta på "ospelade" matcher)

Slutspelet kan ske i cupform eller bäst av tre.

Nej, det har smugit sig in ett fel där. 1:43 är den korrekta tiden. Uppmärksamt av dig, det var många siffror att knappa in.

Tillbaka
Topp