[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

image.jpg

Hej häppyride!

Thooho! Äntligen tillbaka :D

Nu måste jag till psykologen o tala ut om dessa svåra svarta timmar i mänskighetens historia...

EDIT: Stort supertack till alla ni som jobbat för att få till denna nya portal för cykelfrämjande gemenskap :D

Senast ändrad:
Jag uppskaattade spelet mycket. Vill man ha liknande men lite bättre banor kan man googla på Dean Tennant och Game. Där har jag spenderat många timmar av mitt yrkesverksamma liv.

Annonserna behöver nog lite TLC, den annons som ligger inne verkar inte ha en bild men den blev gigantisk för det ser ut som att det finns ett reserverat utrymme för bild mitt i bilden.

Finns det nåt sätt att få menyraden att antingen 1. inte försvinna, eller 2. stanna kvar längst upp på sidan så den inte dyker upp så fort jag scrollar lite uppåt?

Läskigt att surfa till happymtb.org i morse, fick lite panik först. Men det går över.

Bilagor

• 79leRIK.gif
    79leRIK.gif
    1.5 MB · Besök: 115
pbeijer sa:
Henrik83 sa:
Kan ni inte göra knapparna för Svara/Citera/PM/Bevaka/Rapportera/Inläggslista lite diskretare?

Har klagat på det under beta-testen och det var så här diskreta de kunde göra dom. De var ännu större och mindre diskreta innan.

I det mörka temat är de ganska diskreta tycker jag. Kanske lite stora men det är inte så mycket luft runt om som det var tidigare så det funkar tycker jag.

En helt annan grej.

När jag citerar får jag inte som tidigare en tom rad under citatet att placera markören i. Nu får jag fippla rätt på slutet på raden innan med korvfingrarna istället.

Kör Edge på W10M om det spelar någon roll.

Rattnalle sa:
pbeijer sa:
Henrik83 sa:
Kan ni inte göra knapparna för Svara/Citera/PM/Bevaka/Rapportera/Inläggslista lite diskretare?

Har klagat på det under beta-testen och det var så här diskreta de kunde göra dom. De var ännu större och mindre diskreta innan.

I det mörka temat är de ganska diskreta tycker jag. Kanske lite stora men det är inte så mycket luft runt om som det var tidigare så det funkar tycker jag.

Skärmdump från en iPad. Mängden foruminlägg kontra luft eller knappar känns inte riktigt proportionerlig.. Tre rader inlägg, på en hel sida. Mängden fetstil & olika knappar tar ju fokus från syftet med ett forum, användarnas inlägg. Den där spasmiska rubrikraden som åker upp & ner får inte heller tummen upp.

*EDIT* Varför kan man inte lägga knapparna som text, ihop med dölj & kedjelänken?

image.png

Senast ändrad:
Henrik83 sa:
Skärmdump från en iPad. Mängden foruminlägg kontra luft eller knappar känns inte riktigt proportionerlig.. Tre rader inlägg, på en hel sida. Mängden fetstil & olika knappar tar ju fokus från syftet med ett forum, användarnas inlägg. Den där spasmiska rubrikraden som åker upp & ner får inte heller tummen upp.

Svaret är nog att de som designat inte tänkt på att sajten faktisk ska användas. Det ska "se nytt och fräscht ut". Ingen som helst analys ur UX-perspektv verka ha gjorts utan bara att det ska se "modernt" ut.

Upptäcker nu till min fasa att fältet att skriva inlägg i (åtminstone när jag svarar på tidigare inlägg) är löjligt litet. Några få rader syns. Vilket stärker min tro att det inte genomförts någon som helst form av UX-analys. Tyvärr.

JohanA sa:
plumse sa:
Fjärdebrunn sa:
plumse sa:
Hur ändrar jag färgerna?

Via din gubbe i övre högra

Funkar inte
Här är en direktlänk:
http://happyride.se/my/settings.php
Eller var det själva funktionen som inte fungerade? Ditt val sparas i en kaka.

Exakt den som inte funkar. Den sparar platsen, men inte temat

Typisk "vi måste ändra nåt för att motivera för överordnad att vi behövs"?
Jag vänjer mig nog, men det var snyggare förr. För mycket luft, för stora knappar och väldigt irriterande när menyn visar sig bara för att jag vill scrolla en rad eller två.

Är det här man kör bugg-reports?

Jag kan inte se bilder i annonser, kör Safari på OSX.

Sen håller jag med om att det är väldigt mycket luft i forumtrådarna. Mycket scrollande och svårt att överblicka.

Tillbaka
Topp