[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

Ok, jag skriver snabbt och stavar som en kratta.

När vi ändå håller på kan vi inte införa en "time limit" på att redigera inlägg? Alltså man har 1-2 minuter på sig att redigera sitt inlägg INNAN det står "redigerat klockslag av bla bla bla".

Jag menar så att vi slipper sådant nedan, om det bara skrivits 30 sek efter orginalinlägget.

Senast ändrad:
När man väljer att svara på en annons via PM, så kommer inte annonsrubriken upp som ämne. Det vore smidigt.

Väljer jag istället att svara via e-post, så får jag ett tomt fönster endast med texten "No valid ad".

Sen tycker jag fortfarande att datumnoteringarna i kalendern i högerspalten på forumet ser väldigt fel ut. Den vita texten med månaden ser ut som lite kladd i mitten, omöjligt att läsa och ser vid fösta anblick ut som en kludd.

Annars tycker jag att den nya designen är över förväntan.

Stumpy sa:
När man väljer att svara på en annons via PM, så kommer inte annonsrubriken upp som ämne. Det vore smidigt.

Väljer jag istället att svara via e-post, så får jag ett tomt fönster endast med texten "No valid ad".
Har inte lyckats skicka med rubriken till PM-funktionen ännu.

Va bra att du sa till om att e-post svar inte fungerade. Testa nu igen.

Lulle sa:
Sen tycker jag fortfarande att datumnoteringarna i kalendern i högerspalten på forumet ser väldigt fel ut. Den vita texten med månaden ser ut som lite kladd i mitten, omöjligt att läsa och ser vid fösta anblick ut som en kludd.

Kul att du gillar designen!

Vad tror du om att ändra månaden så den ligger under datumet? Skiss:
Skarmavbild2016-02-01kl.16.05.13.png

JohanA sa:
Lulle sa:

Kul att du gillar designen!

Vad tror du om att ändra månaden så den ligger under datumet? Skiss:

Det där ser riktigt bra ut! Kör tycker jag. Om man vill leta efter något att klaga på så ligger inte topped av datumet i linje med texten på eventet. :-) (EDIT: ahh, missade att det bara var en skiss)

Ett förslag till, om man (som jag) öppnar många trådar i flikar samtidigt är det bra om trådnamnet står längst upp i inlägget (där namnet står nu) så att man vet vad det är man läser. Särskilt om man klickar på "Nya inlägg" och börjar mitt i tråden.

Senast ändrad:
+1 på Lulle om trådnamn

Ett förslag till, om man (som jag) öppnar många trådar i flikar samtidigt är det bra om trådnamnet står längst upp i inlägget (där namnet står nu) så att man vet vad det är man läser. Särskilt om man klickar på "Nya inlägg" och börjar mitt i tråden.[/quote]

Att just den informationen försvann från varje inlägg får nog tillskrivas undertecknad, tänkte inte på att man hinner glömma vilken tråd man är i under tiden man läser den :-)

Riktigt stiligt med nya designen, behövdes verkligen! :) Jag kanske är petig, men skulle vilja kunna klicka här:
(tog en stund innan jag fattade att man är tvungen att pricka texten, inte bara boxen)

Happyride_se___Happyride_se__Sveriges_storsta_cykel_och_mountainbikesite.png

Senast ändrad:
Några frågor...

1. Varför kan jag inte få desktop-versionen i mobilen? Jag har aktivt valt det och ändå får jag en version där allt (på listsidan) är ihoptryckt på flera rader i stället för som här på riktiga datorn, där det är enkelradigt och mycket mer läsbart och överskådligt. Jag vill INTE bli tvingad till att använda mobilversionen på mobilen.

2. Jag har ännu inte, efter mycket letande, lyckats hitta var man ställer om utseendet på forumet (färger m m). Det borde finnas en länk för det i nån av användarinställningarna.

3. Alla knappar är så förbannat stora i desktop-versionen. "Svara", "citera" och de där alltså. De totalt dominerar ju alla inlägg så det är svårt att se vad som står. Går det att modda ner dem till kanske en tredjedel så stora, så själva inläggstexten blir det centrala i stället, som det bör vara...?

Tack. Ologiskt. Hovrade med muspekaren över den där och då stod det bara "PM", så jag antog att det bara var en snabbväg till meddelandeboxen, och klickade därför aldrig där. Men samma inställningar borde finnas i de vanliga inställningarna.

Följdfrågan blir då: går det att "hacka" detta så det går att få egenvalda färger? Det är för ljust och för blekt nu. Ingen kontrast.

Sidorna laddar också betydligt långsammare än gamla. Uppskattningsvis 2-3 gånger långsammare. Visserligen ändå bara nån sekund, men tidigare var det i det närmaste ögonblickligt.

garfunkel sa:
Avskiljare för signature hade varit smidigt också.

En ännu bättre funktion hade varit att man kunde stänga av signaturer om man inte vill se dom alls. Då hade man t ex sluppit alla jäkla gigantbilder som vissa envisas med att ha i sin signatur.

Jag skrev ihop ett mycket kort safari-extension som minskar ner "Svara Citera Pm Bevaka Rapportera" -kanpparna i botten av varje inlägg. Blev betydligt mer lättläst!
Lulles_super_safari_extension.png

Det är inget stort problem, som sagt. Det är bara att nu är det en fördröjning tills sidan laddat klart, där det tidigare inte märktes.

De andra punkterna (1, 3) jag tog upp är däremot allvarliga problem. Bra nära showstopper-nivå, faktiskt.

Lulle sa:
Jag skrev ihop ett mycket kort safari-extension som minskar ner "Svara Citera Pm Bevaka Rapportera" -kanpparna i botten av varje inlägg. Blev betydligt mer lättläst!

Å, super! Funkar det med Safari 5.1?

Tror du det är möjligt rent tekniskt att skapa nåt liknande för standardwebbläsaren i Android? För problemet är ännu större i mobilen.

Det här med att vem som skrev ett inlägg och när det skrevs; finns det något speciellt syfte med att hålla den informationen så långt ifrån varandra som möjligt?

geologen sa:
Lulle sa:

Å, super! Funkar det med Safari 5.1?

Tror du det är möjligt rent tekniskt att skapa nåt liknande för standardwebbläsaren i Android? För problemet är ännu större i mobilen.

Helt ärligt så har jag ingen som helst aning, jag har aldrig jobbat med varken css eller extensions innan. Men det är iallafall fall väldigt simpelt. Kör själv Safari 9.0.1.

Jag tror inte att Chrome för android har stöd för extrension, så det blir nog svårt.

Kollade lite snabbt om man kunde göra något åt signaturerna också, men det verkar betydligt svårare.

Angående desktopversion så finns det helt enkelt ingen. Testa att dra ihop fönstret på bredden så blir sidan likadan som i mobilen till slut. Det hänger helt på fönstrets bredd.

På en stationär dator så gör sig sidan enormt mycket bättre vid 90 % zoom. Då påminner proportionerna mer om den gamla sidan. Vid 100 % zoom ser det ärligt talat inget vidare ut.

Rattnalle sa:
Angående desktopversion så finns det helt enkelt ingen. Testa att dra ihop fönstret på bredden så blir sidan likadan som i mobilen till slut. Det hänger helt på fönstrets bredd.

Men det är ju total jävla katastrof! Hur kan nån släppa igenom sån skit? Finns det ingen som har en gnutta känsla för användarvänlighet och läsbarhet hos de här utvecklarna?

Får strunta i att mobilsurfa happy framöver helt enkelt. Tur att jag har datorn.

geologen sa:
Rattnalle sa:

Men det är ju total jävla katastrof! Hur kan nån släppa igenom sån skit? Finns det ingen som har en gnutta känsla för användarvänlighet och läsbarhet hos de här utvecklarna?

Får strunta i att mobilsurfa happy framöver helt enkelt. Tur att jag har datorn.

Går det inte att välja att sidan ska ladda fullversion i mobilwebbläsaren?

En rak vänsterkant i en lista fungerar rätt bra när man ögnar igenom listor. Jag är inte helt övertygad om läsbarheten premieras av att frångå den konventionen.
image.jpeg

Lulle sa:
geologen sa:
Rattnalle sa:

Nä, det finns ju tydligen bara en enda version, som "anpassar sig".

jomper sa:
Att just den informationen försvann från varje inlägg får nog tillskrivas undertecknad, tänkte inte på att man hinner glömma vilken tråd man är i under tiden man läser den :-)

Glömt det ett par gånger redan idag... Men det är kanske bra jag som är lite tankspridd.

Rattnalle sa:
JimmyDr skrev:
-------------------------------------------------------
> Spännande med uppdatering!
>
> Hoppas att folk blir nöjda så forumet
> fortsätter hålla hög nivå.

Eller samma låga nivå, beroende på hur man ser på saken ;)

Så sant så ;)

geologen sa:
Lulle sa:
geologen sa:
Rattnalle sa:

Nä, det finns ju tydligen bara en enda version, som "anpassar sig".

Precis så. Hela internet är på väg åt det hållet tyvärr. Responsiv design är modet just nu. Vill du sett ett exempel på riktigt total katastrof kan du prova att besöka Trafikverkets nya sida.

Det har ju funnits möjlighet att delta i det publika betatestandet under en längre tid, men går säkert att fixa saker nu i efterhand också. Många synpunkter är bra!

Det är få sajter som har rena mobilsidor numera, kan inte komma på någon annan som jag frekventerar som har det faktiskt..

jomper sa:
Det är få sajter som har rena mobilsidor numera, kan inte komma på någon annan som jag frekventerar som har det faktiskt..

Öh, snarare är det ju så att i stället allt är "mobilsidor", eller snarare "pekskärmssidor", liksom happy nu också är. Jättestora ytor med lite text i mitten, blaffigt, utrymmeskrävande, långsamt.

Tillbaka
Topp