[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

Att annonserna inte visas beror antagligen på att den vitlistning ni hade i adblock är borta. Något av de autofilter som många använder verkar blanda ihop köp- och sälj-annonser med bannerannonser..

NLC sa:
MRobson sa:
mett sa:
Lulle sa:
Jag kan inte se bilder i annonser, kör Safari på OSX.

Samma här, fast Chrome på Windows 10.

Samma här, Chrome på OS X El Capitan

Hade också problem med "fel" tema i Chrome (Win 8.1). Tog bort alla happy* kakor och loggade in igen. Funkar fint i khakibrunt nu.

Bruna temat funkar fint, men bilderna i annonser saknas.
En annan sak som jag såg Rattnalle uppmärksammat är att när en citerar så får en själv placera markören på rätt plats innan en kan börja skriva. Vore skönt om markören står rätt automagiskt

jomper sa:
Att annonserna inte visas beror antagligen på att den vitlistning ni hade i adblock är borta. Något av de autofilter som många använder verkar blanda ihop köp- och sälj-annonser med bannerannonser..

Jepp, så var det visst, inaktiverade Adblock och då visas bilderna.

Senast ändrad:
Loggade in och ändrade färgtema till brun/beige. check.

Stängde av adblock på happyride.se. Kan nu bilderna i annonserna. check.

Men vad hände med alla gamla annonser? Måste alla lägga in allt igen? Eller är det på gång?

MRobson sa:
jomper sa:

Jepp, så var det visst, inaktiverade Adblock och då visas bilderna.

Släppa på Adblock verkar ha löst det här också.

Välkommen Happyride !!

Bilagor

• fuck yeah.jpg
    fuck yeah.jpg
    50 KB · Besök: 63
Menyraden som ständigt vill visa sig när man skrollar uppåt skulle jag gärna vilja skicka i bingen. Kan ni inte åtminstone stänga av den funktionen när man är inne på forumet?

Såhär laddas sidan gsnska ofta på mobilen. Rätt tråkigt o behöva scrolla upp gör att läsa sista inlägget.

Screenshot_20160201-132331.png

jomper sa:
Det är en och samma knapp för både färgtema- och plats-valet.

Det är bara plats som sparas, inte färgvalet.

Kör firefox, provade att logga ut, rensa coockies mm och logga in igen, men samma resultat

Vart sätter jag att tvinga sidan att visa desktop?
Chrome i Android ger mig möjligheten att välja, men det slår inte igenom när jag laddar sidan.
Jag vill inte WAP:a!

Ahhh, brunt. Nu känns allt som det ska igen. 10 år alltså? Är man lite för gammal om man fortfarande kallar det förra temat som "det nya"...? :)

Bra jobbat! Ser fram emot fler förändringar.

/Dag

plumse sa:
Vart sätter jag att tvinga sidan att visa desktop?
Chrome i Android ger mig möjligheten att välja, men det slår inte igenom när jag laddar sidan.
Jag vill inte WAP:a!

Det är nog för att det inte finns ett desktopläge. Gör du webbläsaren på datorn smal nog ser det likadant ut som på mobilen.

Den här jädra auto dölj / auto komma fram meny grejjen däruppe fuckar upp.

Delar av Inlägg döljs bakom den när man väljer att gå till senast lästa.

Om det mörka temat hade varit lite mörkare, så hade det matchat min Visual Studio-inställning perfekt.
Just nu befriande skönt reklamfritt.

Via iPad/Chrome så funkar det inte att klicka på NY i trådlistan för att komma till senast lästa inlägg i den tråden, man kommer bara till toppen på sista sidan.

I standardwebbläsaren på min Samsung galaxy s3 så dyker det upp en stor svart ruta när sidan (överallt på Happy) har laddats klart. Under betatestandet fick jag rådet att använda chrome men den flyter inte alla lika fint som standardläsaren. Trist.

Inte heller lyckas jag bifoga bilder via chrome för att demonstrera problemet, "för lite minne".

Annars tror jag det här blir bra!

Edit: Nu gick det visst att ladda upp bilder
Screenshot_2016-02-01-14-37-48.png

Senast ändrad:
Fast min signatur blir nog inte snygg om man inte väljer brun färg (vilket jag har gjort). Finns det något sätt att göra en bild med genomskinlig bakgrund och lägga som signatur? Vilket format i så fall?

Supertramp sa:
Fast min signatur blir nog inte snygg om man inte väljer brun färg (vilket jag har gjort). Finns det något sätt att göra en bild med genomskinlig bakgrund och lägga som signatur? Vilket format i så fall?

Det påminner mig om att det vore önskvärt att kunna ställa in så man slipper se signaturbilder.

Alltså, den där menyn stör nå så jävulskt när man trycker på "ny"-flaggor. Den fastnar och döljer början av inlägget. Man måste scrolla lite för att menyn ska försvinna.

OS X Yosemite, Firefox 43.0.4

Skarmavbild2016-02-01kl.14.58.53.png

Tillbaka
Topp