Kung_Gustaf
Ny medlem
[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi
JohanA sa:Vilken url är det på sidan? har du testa och tömma cache?Kung_Gustaf sa:Är det bara för mig som det inte har hänt något?
Skojar bara med dig Johan ;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JohanA sa:Vilken url är det på sidan? har du testa och tömma cache?Kung_Gustaf sa:Är det bara för mig som det inte har hänt något?
garfunkel sa:Avskiljare för signature hade varit smidigt också.
jomper sa:Att annonserna inte visas beror antagligen på att den vitlistning ni hade i adblock är borta. Något av de autofilter som många använder verkar blanda ihop köp- och sälj-annonser med bannerannonser..
Har inte lyckats skicka med rubriken till PM-funktionen ännu.Stumpy sa:När man väljer att svara på en annons via PM, så kommer inte annonsrubriken upp som ämne. Det vore smidigt.
Väljer jag istället att svara via e-post, så får jag ett tomt fönster endast med texten "No valid ad".
Kul att du gillar designen!Lulle sa:Sen tycker jag fortfarande att datumnoteringarna i kalendern i högerspalten på forumet ser väldigt fel ut. Den vita texten med månaden ser ut som lite kladd i mitten, omöjligt att läsa och ser vid fösta anblick ut som en kludd.
Annars tycker jag att den nya designen är över förväntan.
JohanA sa:Kul att du gillar designen!Lulle sa:Sen tycker jag fortfarande att datumnoteringarna i kalendern i högerspalten på forumet ser väldigt fel ut. Den vita texten med månaden ser ut som lite kladd i mitten, omöjligt att läsa och ser vid fösta anblick ut som en kludd.
Annars tycker jag att den nya designen är över förväntan.
Vad tror du om att ändra månaden så den ligger under datumet? Skiss:
Luktapåblommorna sa:Kan inte se några bilder i köp & sälj.
JLarsson sa:Luktapåblommorna sa:Kan inte se några bilder i köp & sälj.
Men det har ju avhandlats 42 gånger. Stäng av adblock.
Därför att ingen tänkt på hur och var information placeras/visas för att det ska vara användarvänligt är min gissning.lundatok sa:Varför ser man inte trådnamnet i mobil vy?
geologen sa:Jag har ännu inte, efter mycket letande, lyckats hitta var man ställer om utseendet på forumet (färger m m). Det borde finnas en länk för det i nån av användarinställningarna.
garfunkel sa:Avskiljare för signature hade varit smidigt också.
Lulle sa:Jag skrev ihop ett mycket kort safari-extension som minskar ner "Svara Citera Pm Bevaka Rapportera" -kanpparna i botten av varje inlägg. Blev betydligt mer lättläst!
geologen sa:Lulle sa:Jag skrev ihop ett mycket kort safari-extension som minskar ner "Svara Citera Pm Bevaka Rapportera" -kanpparna i botten av varje inlägg. Blev betydligt mer lättläst!
Å, super! Funkar det med Safari 5.1?
Tror du det är möjligt rent tekniskt att skapa nåt liknande för standardwebbläsaren i Android? För problemet är ännu större i mobilen.
Rattnalle sa:Angående desktopversion så finns det helt enkelt ingen. Testa att dra ihop fönstret på bredden så blir sidan likadan som i mobilen till slut. Det hänger helt på fönstrets bredd.
geologen sa:Rattnalle sa:Angående desktopversion så finns det helt enkelt ingen. Testa att dra ihop fönstret på bredden så blir sidan likadan som i mobilen till slut. Det hänger helt på fönstrets bredd.
Men det är ju total jävla katastrof! Hur kan nån släppa igenom sån skit? Finns det ingen som har en gnutta känsla för användarvänlighet och läsbarhet hos de här utvecklarna?
Får strunta i att mobilsurfa happy framöver helt enkelt. Tur att jag har datorn.
Lulle sa:geologen sa:Rattnalle sa:Angående desktopversion så finns det helt enkelt ingen. Testa att dra ihop fönstret på bredden så blir sidan likadan som i mobilen till slut. Det hänger helt på fönstrets bredd.
Men det är ju total jävla katastrof! Hur kan nån släppa igenom sån skit? Finns det ingen som har en gnutta känsla för användarvänlighet och läsbarhet hos de här utvecklarna?
Får strunta i att mobilsurfa happy framöver helt enkelt. Tur att jag har datorn.
Går det inte att välja att sidan ska ladda fullversion i mobilwebbläsaren?
jomper sa:Att just den informationen försvann från varje inlägg får nog tillskrivas undertecknad, tänkte inte på att man hinner glömma vilken tråd man är i under tiden man läser den :-)
Rattnalle sa:JimmyDr skrev:
-------------------------------------------------------
> Spännande med uppdatering!
>
> Hoppas att folk blir nöjda så forumet
> fortsätter hålla hög nivå.
Eller samma låga nivå, beroende på hur man ser på saken ;)
geologen sa:Lulle sa:geologen sa:Rattnalle sa:Angående desktopversion så finns det helt enkelt ingen. Testa att dra ihop fönstret på bredden så blir sidan likadan som i mobilen till slut. Det hänger helt på fönstrets bredd.
Går det inte att välja att sidan ska ladda fullversion i mobilwebbläsaren?
Nä, det finns ju tydligen bara en enda version, som "anpassar sig".
TBone sa:Det här med att vem som skrev ett inlägg och när det skrevs; finns det något speciellt syfte med att hålla den informationen så långt ifrån varandra som möjligt?
jomper sa:Det är få sajter som har rena mobilsidor numera, kan inte komma på någon annan som jag frekventerar som har det faktiskt..