Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JohanA sa:Är det flera som hellre vill att länkarna under varje inlägg ska se ut som pbeijer förslag på desktop?
Henrik83 sa:Lulles förslag var ännu snyggare. Ska det vara i klassisk hyperlänk blått så passar de väl bättre ovan inläggstexten där det redan är blått. Lulles flytt av klockslaget känns ju också rätt logisk.
trib sa:En helt ovetenskaplig undersökning ger att när jag kör helskärmsläge på datorn så är det ca 160 bokstäver per rad i inläggen. Det är på tok för mycket och gör det svårt att hitta nästa rad när jag läser. Det tar helt enkelt emot för ögonen att byta rad och jag får kämpa mer för att läsa vidare. Gamla forumet hade ca 110, vilket var betydligt rimligare.
Om någon räknar på ett större urval än jag gjort så får de säkert andra siffror, men själva poängen står jag fast vid.
Kung_Gustaf sa:trib sa:En helt ovetenskaplig undersökning ger att när jag kör helskärmsläge på datorn så är det ca 160 bokstäver per rad i inläggen. Det är på tok för mycket och gör det svårt att hitta nästa rad när jag läser. Det tar helt enkelt emot för ögonen att byta rad och jag får kämpa mer för att läsa vidare. Gamla forumet hade ca 110, vilket var betydligt rimligare.
Om någon räknar på ett större urval än jag gjort så får de säkert andra siffror, men själva poängen står jag fast vid.
Lägger in Tribs förslag här.
F.ö vill jag inte ha blåa "svara citera PM bevaka Rapportera". Bort med ramen så är i alla fall jag nöjd.
Rattnalle sa:På datorn är allt enormt i standardstorlek. Nu känner jag mig tjatig men sidan är verkligen gjord för att köras på 90 % zoom ;)
Eric W sa:På (nästan) alla andra hemsidor ligger den väsentliga informationen (dvs, rubrikerna) mer i mitten.
Rattnalle sa:På datorn är allt enormt i standardstorlek. Nu känner jag mig tjatig men sidan är verkligen gjord för att köras på 90 % zoom ;)
plumse sa:Typisk "vi måste ändra nåt för att motivera för överordnad att vi behövs"?
Jag vänjer mig nog, men det var snyggare förr. För mycket luft, för stora knappar och väldigt irriterande när menyn visar sig bara för att jag vill scrolla en rad eller två.
jomper sa:Ta det lite lugnt med att bygga mods, Johan fixar ju saker löpande :-)
Lulle sa:Kan väl lägga in en instruktion om man vill testa mitt förslag (för safari, kräver hyfsat ny version).
Skapa en textfil med följande innehåll (se nedan), och spara sedan filen som customstyle.css ,viktigt att filen slutar med .css
.btn {
text-transform: lowercase !important;
font-weight: !important;
letter-spacing: 0px !important;
}
.btn.btn-default {
border-width: 0px !important;
}
.forum-block .meta-info .date {
float: left !important;
}
.buttons-group {margin-top: 1px !important;}
- Gå sedan in i safari och aktivera utvecklarinställningar genom att klicka på "Safari" i övre vänstra hörnet > Inträllningar... > Avancerat och bocka i "Visa utvecklarmenyn i menyraden" (längst ner)
- Klicka på "Utvecklare" (längst upp) och välj "Visa tilläggsbyggare".
- Klicka på plus-teckent i nedre vänstra hörnet och skapa ett nytt tillägg, döp det till vad du vill, tryck spara och flytta sedan .css-filen du skapade till samma mapp.
- I tilläggsbyggaren väljer du under "Webbplatsåtkommst" alternativet "Alla"
- Scrolla ner och välj "Ny stilmall" under "Stilmallar", i drop-down-listan väljer du den CSS-fil du nyss skapat.
- Välj "installera" i övre vänstra hörnet så ska det vara klart. Eventuellt måste du tömma cachen genom att trycka alt + cmd + E (på OSX).
Lulle sa:Jag tror att de tog bort kravet på certifikat för eget test först i Safari 9.
geologen sa:Lulle sa:Jag tror att de tog bort kravet på certifikat för eget test först i Safari 9.
Jävla puckon. :(
Lulle sa:geologen sa:Lulle sa:Jag tror att de tog bort kravet på certifikat för eget test först i Safari 9.
Jävla puckon. :(
Well, de har ju faktiskt gått från dåligt till bra.
jomper sa:Att just den informationen försvann från varje inlägg får nog tillskrivas undertecknad, tänkte inte på att man hinner glömma vilken tråd man är i under tiden man läser den :-)
JohanA sa:Är det flera som hellre vill att länkarna under varje inlägg ska se ut som pbeijer förslag på desktop? isåfall kan jag såklart ändra till det.
sjogren sa:JohanA sa:Är det flera som hellre vill att länkarna under varje inlägg ska se ut som pbeijer förslag på desktop? isåfall kan jag såklart ändra till det.
Ja!
MRobson sa:sjogren sa:JohanA sa:Är det flera som hellre vill att länkarna under varje inlägg ska se ut som pbeijer förslag på desktop? isåfall kan jag såklart ändra till det.
Ja!
+1!
Låter som typiskt adblock beteende?geologen sa:Varje gång sidan laddas tar det en halvsekund till sekund innan allt hoppar upp ungefär en tredjedels sida. Skitirriterande att inte kunna klicka direkt. Det kanske låter kort, men eftersom jag laddar om sidan så ofta blir det många minuter som bara går åt till att vänta på det där onödiga hoppet.
perzzon sa:Låter som typiskt adblock beteende?geologen sa:Varje gång sidan laddas tar det en halvsekund till sekund innan allt hoppar upp ungefär en tredjedels sida. Skitirriterande att inte kunna klicka direkt. Det kanske låter kort, men eftersom jag laddar om sidan så ofta blir det många minuter som bara går åt till att vänta på det där onödiga hoppet.
trib sa:En helt ovetenskaplig undersökning ger att när jag kör helskärmsläge på datorn så är det ca 160 bokstäver per rad i inläggen. Det är på tok för mycket och gör det svårt att hitta nästa rad när jag läser. Det tar helt enkelt emot för ögonen att byta rad och jag får kämpa mer för att läsa vidare. Gamla forumet hade ca 110, vilket var betydligt rimligare.