Happy VR -09 - SUB allt (utom 8) 03:38!

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Kan man köpa Startklar efter det att man betalt VR-09 ? Eller är det så att Startklar måste vara köpt innan man betalade VR

Annars skulle man ju kunna vänta med att köpa "försäkringen" tills man vet att den behövs?!

<www.startklar.nu>

"Startklar är till för dig som tävlar och motionerar aktivt. Startklar är en avbeställningsförsäkring som ersätter din anmälningsavgift för tävlings- eller motionsarrangemang som du inte kan delta i på grund av sjukdom eller olycksfall. Den ersätter också olycksfallsskada som inträffar när du deltar i tävlings- eller motionsarrangemang.

Försäkringen gäller från och med den dag du betalar premien och ett år framåt. "

Allt fixat! Tack Pilen, ingen skugga över dig. Lycka till med sub 8. Nu är vi 67 kamrater som startar ihop. Be en bön för en bra starttid!

Här kommer jag hem från jobbet och här i tråden är det rena kalabaliken och t o m "Darre" är eld o lågor. Självklart ska Anders med oss (eller vi med honom) och nu verkar det tydligen som om det ska ordna upp sig också.
Det vore perfekt om de kunde sätta oss på ett nytt anmälningsnr, så att ingen i efterhand kommer in i gruppen och förstör.
Anders: Vet du vår starttid i slutet av veckan eller när spikas den?

Blev rätt nervös när jag läste tråden och folk pratade om missade starttider och fel anmälningsnummer. Men de verkar vara löst och vi hoppas på en starttid runt 3:50? Inte för att de spelar så stor roll. Men de är skönt att få lite försprång på hovets sub grupper som startar 4.00-4.02?

Ja, jag ber om ett nytt, hemligt nummer i slutet av veckan och kollar då också om Cecilia räknat fram vår starttid.

Finns det möjlighet att hoppa in eller är det för sent?
Körde under 9 förra året och skulle vilja köra skapligt även nästa runda!

PP skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det möjlighet att hoppa in eller är det
> för sent?
> Körde under 9 förra året och skulle vilja köra
> skapligt även nästa runda!

Kolla PM! Vi kanske kan fixa nåt!

Snackade med Gisela strax före lunch idag. Den definitiva starttiden får vi inte förrän i mars. Hon hade precis räknat ut en ungefärlig tid och vi låg mellan halv och tjugo i därför tog jag en rövare och släppte in PP på plats 68. Han betalar just i detta ögonblick. Vi får se senare om det var bra eller dumt. Hyllningar eller burop mottages senare. För övrigt har vi ett annat anmälningsnummer nu som jag inte lämnar ut.

1 Anders H (sub 9) bet
2 s-o (Sundsvall, anmäld och betald)
3 Superape (Kaj, Enskede SUB9) Betald
4 Stisse (Peter Luihn, Göteborg) SUB9 *ANMÄLD & BETALD*
5 Daner (Vällingby, SUB9) anmäld och betald
6 ÅL (Leksand) anmäld,betalt
7 Ingemar (Leksand, ÅL's kompis) anmäld, betalt
8 Magnus P (Heby, Superapes kompis) Betalt
9 bolmarn (Mariestad SUB10) betalt
10 Moody (Enskede SUB10) Betald
11 Skier (Helsingborg SUB9) betalt
12 Saltgurkan (Sthlm, sub9) , betalt
13 cykelbud (Sthlm, sub9) , betalt
14 rekordolof (malmö sub10..) Betald
15 fyltysk (också ny rekordolofs kompis, Jönköping sub 10) Betald
16 Azog (Eslöv) Betald
17 rooth (Hammarbyhöjden sub10),betalt
18 Jakob (rooths kompis sub10),betalt
19 Poppe (rooths kompis sub10),betalt
20 Johan H (Anders H:s polare)
21 Stefan N (Gbg, SUB8,5/9) Betald
22 Jocke (Umeå)
23 Freud((Albin) Örebro)
24 Darre (SUB9, Linghem, nykomling på happymtb) Betald
25 Jimmy T (SUB9, Linghem, Darre's kompis) Betald
26 Philipson (SUB9, Skänninge, Darre's kompis) Betald
27 Mugge (SUB9, Linköping, Darre's kompis) Betald
28 Håkan L(SUB9, Linghem, Darre's kompis) Betald
29 Björn (SUB9, Linköping, Darre's kompis) Betald
30 Mathias (SUB9, Linköping, Darre's kompis) Betald
31 Jari (SUB9/9,5) Vallentuna, Betald
33 Per (sub9 Södertälje) Anders privatfotograf(Betald)
33 den långe (sub alldeles för länge, Ekerö)betald
34 Olby (SUB9, Bromma) Betald
35 Bluecolorado (Sub10, Sickla) Betald
36 AndreasM (Sub9, Sigtuna) Betald
37 kaj a (sub nånting, vi får se senare) betald
38 Kristoffer (Sub9, Stockholm) betald
39 Rising (sub10, Södermalm) betald
40 Lasso (Sub?, Mölndal) betald
41 Sofia (Sub 12, den långes kusin)
42 filto (SUB9/9,5, Linköping) Betald
43 felix_sors (SUB9, Linköping) Betald
44 Anders T (Sub9, Ljusdal) betald
45 Johan Olsson (SUB9, Växjö) betald
46 OH(SUB9, Ekerö) betald
47 Alex (Anders Alexandersson Göteborg) SUB8,5 betald
48 Kalle (SUB 9 Vårgårda CK) Betald
49 MTBAndretti (Sub8,5/Sub9, Spånga) Betald
50 MrLi (Sub 9, Ljusdal) betald
51 Lasse S (sub 9 Ljusdal) betald
52 floda-janne (Jan Peterson, Floda) SUB8,5 betald
53 SvenC (SUB 9 Uppsala) Betald
54 Ove F (Sub 10 Hässelby) Betald
55 Boippi (Tobias, Stockholm) Betald
56 Anders E - and3x - Team Skelett (Sub11/12 Stockholm) Betald
57 Jonas S - Team Skelett (Sub11/12 Stockholm) Betald
58 Rikhard N - Team Skelett (Sub11/12 Stockholm) Betald
59 Olofh (sub9, Lund) Betald
60 Anders R bet
61 Anders (Anders R:s kompis) bet
62 pette83 (Bollnäsbagarn) bet
63 JonasG bet
64 sjoons (sub12, Linköping) Betald
65 Matejkoo bet
66 John Doe bet
67 John Does polare bet
68 PP bet

Senast ändrad:
Känns tryggt, att vi har ett nytt anmälningsnummer som bara du och några sent anmälda har..(hoppas de håller tyst..)

Starttiden spelar inte så stor roll, bara de inte blir för långt efter fyra. Men de borde de ju inte bli om han betalade i em. Bra jobbat Anders!

Hej
Anmälde mig för några dagar sedan till VR, och fick samtidigt nys om era grupper. Finns det nån chans att haka på? När jag anmälde mig stod det 03:36 på VRs hemsida. har gjort tre VR förut, o tänker mig en tid på åtm sub 10 nästa år.

Jag tror inte att någon protesterar om du hakar på men du får inte plats i vår startgrupp. Det är fullt.

Anders H skrev:
> Nyheter i första inlägget!

Skitbra jobbat! Tack för allt jobb!

3:38, kanon! Fyra minuter innan Lygnens Venners sub9 grupp så blir vi omkörda av ett gulklätt gäng går det mest troligt för sakta...

Schysst,
03:38 blir en bra starttid. Bra jobbat!!!! Nu är det bara att genomlida vintern om man vill se sommarn igen //Darre

Igår.

Cykelpendling + tyngdlyftning. Tränaren frågade om jag ville vara med på veteran-SM. Det tog 10 minuter för mig att sluta skratta så jag kunde tacka nej.

SuperApe skrev:
> När börjar träningen?

Det visar tydligt hur desperat Sumpans TK måste vara för att fylla laget med gamlingar. Jag lovar dig att han tänkte 99% på min födelsedatum och högst 1% på min ytterst blygsam prestationsnivå.

ÅL skrev:
> veteran-SM i tyngdlyftning?

Senast redigerad av en moderator:
Verkar vara runt 25 stycken som vill köra SUB9, de känns väldigt tacksamt att de blir så många. Bara hoppas att de är lika många som klarar de efter 30 mil =)

Det ska bli riktigt kul att starta med så många som drar mot ett & samma mål. Har du räknat med SUB8,5 åkarna i dessa 25?? för inte släpper vi ryggen på dom, möjligen på slutet eller så är man stark & går med dom, det är vid 21 mil som VR börjar ta ut sin rätt.

Vi får väl komma på nån symbol/markering för vilken grupp man tillhör?? Nån markering eller liknande på hjälmen, tror det underlättar ifall det blir luckor i gruppen.

//Darre

Jag har Smiley-gubben kvar på hjälmen sedan i somras. Jag tycker dom passar i sub-9-gruppen.

Anders H skrev:
> Jag har Smiley-gubben kvar på hjälmen sedan i
> somras. Jag tycker dom passar i sub-9-gruppen.

Ja, smileys så att man känner igen happyfolket och olikfärgade ryggskyltar så att man känner igen subgruppen borde väl räcka? Eller behöver man olika hjälmprydnader för subgrupper också?

Smileys låter bra, var får man tag på dom?? Olikfärgade ryggskyltar räcker säkert, men det är nog nåt som jag missat......men det löser sej säkert

Darre skrev:
> Smileys låter bra, var får man tag på dom??
> Olikfärgade ryggskyltar räcker säkert, men det
> är nog nåt som jag missat......men det löser
> sej säkert

Smileys:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=54806495

Skyltarna har vi kört med några (2?) år nu. Om du kollar i någon gammal subtråd så hittar du dem säkert om du vill se hur de ser ut.

Det blir bra. Kanske räcker med att bara skriva dit en nia för SUB9....inte för att jag vet hur stora smileysarna är, men det väl Ni
SUB9.JPG ht=159

Darre> Det skulle ju kunna vara en plan. De är typ 4(-5) cm i diameter, så det borde ju få plats en siffra utan att alltför mycket reflexeffekt försvinner.

Hittade bannern för Jubeleros alldeles egen subgrupp i en gammal tråd för de som inte vet vad jag mumlade om innan:
Subzero.jpg ht=381

Azog> Chefen Anders H får väl bestämma framme i vårdagarna när det börjar bli dags. Tänkte mest att hjälmen har man ju alltid på sej medans man iblnad startar med vindjacka/väst som tas av i typ Fagerhult eller nån annanstans.

Det ska bli riktigt kul, men man måste igenom vintern om man vill se sommarn igen.

Att 25 personer kommer köpa tröjor tror jag inte kommer att hålla. Men klistermärken låter som en bra idé, och på hjälmen borde dom ju synas väldigt bra?

Ja vi SUB9 körare kan ju/bör köra med sub 8,5 iaf fram till fagerhult, då har du marginal till sub9. Men de kanske kan straffa sig? Vi har många månader att diskutera hur vi ska göra. Men planering är halva grejen ;)

Om man börjar 3:38 och ser till att ingen cyklar ifrån under hela loppet kan man räkna med att kommer in runt 12:00, dvs. 8 timmar och 22 minuter.

Har jag tänkt rätt?

Toxy skrev:
> Att 25 personer kommer köpa tröjor tror jag inte
> kommer att hålla.

Jag håller med. Men utifall att....http://www.probikekit.com/display.php?code=C0217

Gångna säsongens snyggaste.

Daner skrev:
> Om man börjar 3:38 och ser till att ingen cyklar
> ifrån under hela loppet kan man räkna med att
> kommer in runt 12:00, dvs. 8 timmar och 22
> minuter.
>
> Har jag tänkt rätt?

Jag hänger inte med riktigt, det beror väl på hur fort vi cyklar. Om du ska ha sådär bråttom då blir i alla fall jag efter;)

Vi som ska köra SUB9 kanske kan starta en egen tråd sen där vi kan snacka taktik och liknande. Kanske är många av oss som ska köra något motionslopp innan VR där vi köra tillsammans?

Javisst ska vi ha en egen tråd. Det kanske redan är dags eftersom det börjar bli så mycket snack redan. Jag drar ingång en. Vad sägs om belgiska tröjan förresten? Ska jag beställa det som finns i lager. Jag tror att min kredit på Visa-kortet räcker till det.

Tillbaka
Topp