Happy VR -09 - SUB allt (utom 8) 03:38!

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Absolut! Happytröjan gav skavsår vid armhålan redan 15 min in på <http://www.imdb.com/title/tt0289406/> medan den nya tröjan är outröttlig.

Nu bara M-tröjor kvar hos probikekit men hos wiggle finns gott om större storlekar.

Hur är de ska vi beställa tröjor? Kan bli väldigt snyggt =) Och på wiggle hade dom ju tröjor för riktiga män (ligger strax över 100 runt bröstet så en xl för de bli isf!)och inte för tunna pojkar ;) Kanske blir att beställa en, men vore kul om dom flesta gjorde de!

Senast redigerad av en moderator:
Hur många här kommer köra hisingen? Vi kanske bli några stycken så vi kan få lite känsla att köra tillsammans.

Toxy skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur många här kommer köra hisingen? Vi kanske
> bli några stycken så vi kan få lite känsla att
> köra tillsammans.

En hand upp här!

Akta så den inte blir för baggy, det ser bögigt ut. Jag är en tunnis med typ 105 runt bröstkorgen och L var perfekt. Iofs har jag ju några rosa klädesplagg och gillar blommor på ett smålarvigt sätt.

Toxy skrev bla:
riktiga män
xl
inte för tunna pojkar ;)

Är 187 lång så ofta blir tröjorna för korta om de är L. Men de beror ju på vilka modeller de är.. Har en craft i L och den är för liten iaf... Vill ju kunna få av mig den också.

Jag kommer med all säkerhet att köra Hisingen runt. Det finns dock risk att jag inte kör för hårt då den ligger en vecka före Göteborgsvarvet som är av årets stora händelser.

Patric

Fick min tröja idag, riktigt snygg! Kan meddela att L är något större än Happytröjornas (Biemme) L, som passar mig perfekt, så denna sitter inte direkt "racertight", utan är lite "baggy", få se om jag orkar byta.

Även jag kommer köra Hisingen Runt, vi får se till att vi kommer i samma startgrupp som förra året.

SteffoN skrev:
> Fick min tröja idag, riktigt snygg! Kan meddela
> att L är något större än Happytröjornas
> (Biemme) L, som passar mig perfekt, så denna
> sitter inte direkt "racertight", utan är lite
> "baggy", få se om jag orkar byta.
>
> Även jag kommer köra Hisingen Runt, vi får se
> till att vi kommer i samma startgrupp som förra
> året.
'

Hur stor/liten är du för att L ska sitta "baggy"??

saltgurkan skrev:
> Öh, hallå, har jag missat ngt, har det utgått
> order om att vi ska beställa sub9-tröjjor?

Nä, här kan väl ingen ge order. Men det var ett förslag! Vi med tröjan kommer i alla fall att vara snyggast.

Toxy skrev:

>
> Hur stor/liten är du för att L ska sitta
> "baggy"??

Är 175 kort och ca 95 i bröstmått. Kan tänka mig byta min L mot en M om någon är intresserad.

Hur går det med tröjorna? Min är så snygg att jag måste ta fram den och titta på varje kväll men den åker inte på förrän på Vättern. Probikekit har några "M" kvar såg jag och wiggle har ett fåtal av de större storlekarna.

Inte heller jag kunde låta bli att skaffa mig en av dessa tröjor. Jag kan tipsa om att den även finns med lång dragkedja om man är villig att betala några kronor extra.
http://www.probikekit.com/display.php?code=C0154

Jag valde en medium och den passade perfekt. Jag är 183 cm lång och 72 kg tung med ca 98 cm i bröstmått. Storlekstabellerna verkar alltså stämma bra.

Anders H skrev:
> saltgurkan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Öh, hallå, har jag missat ngt, har det
> utgått
> > order om att vi ska beställa sub9-tröjjor?
>
> Nä, här kan väl ingen ge order. Men det var ett
> förslag! Vi med tröjan kommer i alla fall att
> vara snyggast.

Ok, byter ut ordet order mot rekommendation då. Man vill ju inte bli utanför men inte heller ta risken att beställa en tröja som har happystorlekar för pygméer eller nåt. Jag får väl läsa tråden igen och kanske beställa ngt vad det lider ;).

Finns det plats för en till i gruppen? Körde med sub10 förra året och kom in på 9:15.
Jag tror jag hoppar tröjjan,studenter har inte så mycket pengar ^^

/Fornander

Senast redigerad av en moderator:
fornander skrev:
------------
> Finns det plats för en till i gruppen?

Gruppen är full, så det blir svårt. Själv missade jag första anmälningsstoppet med några minuter innan AndersH stoppade, sedan missade jag två chanser från Anders att anmäla mig (då jag inte får Happy notifieringar till jobbet).
Planerar att träna med happy och andra happyiter i vår (funderar på att lägga upp en backträning från Franssons, Göteborg någon dag, med valfri cykeltyp) och då jag nog startar precis före happy så ser jag risk att jag drabbas av mekaniska problem alldeles efter starten....

Träningsläger!

Vi är några som planerar att ha ett träningsläger i Bohuslän i april.

Vi har bokat en lägenhet på Lyckans Vandrarhem natten mellan 18 och 19 april.
Vi tänkte köra en 20 mils runda på lördagen och en 15 mils runda på söndagen. Det finns gott om lägenheter lediga varför det vore mycket uppskattat om vi blev fler.

Vi är anmälda att köra VR under 9 timmar och tempot under helgen är anpassat för att klara det målet.
Om ni inte vill vara med hela helgen är ni välkomna att vara med någon av dagarna.

Under lördagen tänkte vi köra en kusttur och på söndagen bär det nog av inåt landet (väder och vind kan dock ändra rutterna).

Adressen till vandrarhemmet är http://www.rodsgubben.se/Lyckans/index_lyckans_sve.html

Vi som redan är klara är:
Patric
Jonas G
Stefan N

Fyll gärna på med fler namn när ni bestämt er.

Skrev in lägret under ett eget ämne för att kanske få med fler happyiter. För vidare diskussion i detta föreslår jag att vi håller oss på den tråden.

Jag skrev här för att alla ni som prenumererar på denna tråd skall få informationen. Det kommer bli ett utmärkt tillfälle för oss att träna ihop inför VR.
Så återigen - boka in datumen i era kalendrar, era ben kommer tacka er när ni står på startlinjen o Motala.....

Bump, bump
Är det några förutom jag och kusinen Sofia som fortfarande känner för på sub 12? Det vore kul att vara en större klunga än 2 pers!
Mattias

Är det några förutom jag, Stefan och Jonas G, Stisse som känner för sub 8.30?

För att klara det målet bör vi vara fler!

Patric

den långe skrev:
> Bump, bump
> Är det några förutom jag och kusinen Sofia som
> fortfarande känner för på sub 12? Det vore kul
> att vara en större klunga än 2 pers!
> Mattias

Jag hade det som mål först, men nu har träningen gått så bra så nu siktar jag på sub 10,.. =)

den långe skrev:
> Bump, bump
> Är det några förutom jag och kusinen Sofia som
> fortfarande känner för på sub 12? Det vore kul
> att vara en större klunga än 2 pers!
> Mattias

Står du ut med mig i år igen, så kör jag gärna sub 12 :-)

/s-o -- är det läge att blåsa liv i sub12-tråden?

Sub 8,30 låter perfekt för mig
Bor i järvsö så några gemensamma träningar lär det nog inte bli.
Ska ner och köra lite Brevet lopp i stockholm så om några vill köra där så hör av er
MVH
Lasse

Jag vet att jag är i bättre form nu än vad jag var vid samma tidpunkt för ett år sedan (samma vikt, fast starkare och mer uthållig i gymmet och med lägre vilopuls), men tills jag har fått nya racern ihop och fått direkt besked på hur bra den förbättrad motorn och nya, ännu mer aero chassis lirar ihop vågar jag inte spekulera på precis hur mycket snabbare än 10:01 det kan gå, men jag tror att sub-9 blir möjligt.

paprikan skrev:
> Är det några förutom jag, Stefan och Jonas G,
> Stisse som känner för sub 8.30?
>
> För att klara det målet bör vi vara fler!
>
> Patric

s-o skrev:

> Står du ut med mig i år igen, så kör jag
> gärna sub 12 :-)
>
> /s-o -- är det läge att blåsa liv i
> sub12-tråden?

Klart jag gör! Vi ses i Sub12-tråden:-)
Mattias

Redigerat rubriken som var lite inaktuell.(I och för sig går väl tröjan att hitta nånstans fortfarande)

Vill bara påminna om att ni ska PM:a återbud till mig så kan jag plocka in någon från reservlistan

Har inte hört något från sub10-gruppen.. Om det är så att det finns några skåningar som tänkt köra sub10 så får ni gärna höra av er. Det vore trevligt att få riva av några träningsmil tillsammans. Går bra med PM.

* Skåning - check!
* Sub10 - check!

Det låter som en plan! Är riktigt uselt tränad för tillfället, men jag jobbar på det sakta men säkert.. Vore kul att få några träningspass med klunga och sällskap.

Var är du lokaliserad? Jag bor i Eslöv och jobbar i Lund.

Jag och min kompis Jakob siktar också på sub10. Vi bor däremot i sthlm, så nån gemensam träning kan vi inte vara med på. Men vi hänger gärna på resten av sub10-gänget 03.38!
/Mattias

rising skrev:
"Sub10, Stockholm. Hänger gärna på någon gemensam träning i trakten längre fram."

Samma här.
/E

Ber om ödmjukas om ursäkt, jag har inte läst denna tråd, och orkar ärligt inte. Men jag är intresserad av sub10, kan någon peka med hela handen och med myndig stämma säga till mig "där är tråden/inlägget/listan". Tack.

Tillbaka
Topp