Happy VR 2009 Sub 10 03:38

• Trådstartare Trådstartare pMr
  • Start datum Start datum
Tack allihop för en underbar runda! Klungan funkade över all förväntan. Grymt starkt jobbat av Rooth som grindvakt.
Bang: Fasen vad tråkigt för dig med gaffelröret. Det finns ju inte ord som kan beskriva sån otur.

/Erik

Tack alla som var med och körde i sub10, ni var grymma. Grattis till avklarat mål. Själv kroknade jag efter sista depån och fick släppa. Körde och tittade på utsikten de sista milen och tog mig till slut in på 9.53..

En eloge till vår grindvakt som höll tätt och samlade ihop oss, du var pålitligheten själv. Gott att vi fixade målet trots kass väder. Nu blir det öl & pizza

Hejsan!

Tack för skjutsen idag, superbra jobbat allihop! Min fart försvann efter Karlsborg där jag släppte er, men jag kom ändå i mål på 10.02 vilket jag är riktigt nöjd med. Trots allt är jag nog mer tränad för sub12 än för sub10.

Ha en trevlig sommar så ses vi kanske nästa år.

//Kaj (i grå regnjacka)

Otroligt snuggt kört alla! Vilken toppenrunda vi gjorde, trots mycket trafik och stundtals taskigt väder. Sista milen från Medevi och in var en riktig njutning.

Vi landade på 30,5 km/h i snitt, precis enligt planen. Bra justerat till snabbstopp i Gränna, och två depåstopp.

Lika tråkigt för Andreas (bluecolorado) som kraschade i näst sista(!) svängen och slog armbågen/underarmen illa. Han lyckades ta sig imål med oss andra dock. Hoppas verkligen det inte är allvarligt, men du såg lite svag ut på hemvägen.

Tack för idag!

Jag totalbommade: Missade informationsmötet (då jag letade efter TS hallen där jag sov), sedan missade jag starten också. Kändes inte bra innan, men under loppet föll det mesta på plats: Klädval OK, hyggliga taktikbeslut, vätskan räckte.

Körde faktist med er mellan Hjo och Boviken, fast då låg jag mest på rooths bakhjul (jag drog lite innan ni fick ordning, men tyckte inte det var någon ide att förklara.
Jag körde blandat i klungor och solo och hade en stopps strategi (drack tre flaskor samt ett par muggar i Fagerhult bara), bara Fagerhult. Efter Karlsborg hade jag en dipp och var inte helt säker på att klara 10h, men sedan samlade jag ihop klunga och körde tillslut på 9:25. Helt nöjd, jag hade siktat på 9.5 +/-0.5h, men jag hade hellre lyckats komma med i sub10 klungan.

Vi fick igång en riktigt bra kedja efter start, speciell med tanke på hur orutinerade och osamkörda vi var. Det gick riktigt bra efter stoppet vid Gränna!

Vid backen efter Jönköping tappade jag kedjan när jag växlade ned och det blev lite kalabalik bakom mig som jag inte hade hjärt att bara cykla ifrån. Så jag ställde in mig på att cykla resten själv och satsa på ca 11 timmar. Men när jag kom till fagerhultskontrollen såg jag att alla kronförsedda var kvar och hade bara varit där någon minut! Jag blev otroligt peppad av att ha kommit ikapp gjorde ett snabbvarv genom depån, och hängde med när gänget gled iväg.

Bra rull efter det i någon mil, vid 15 mil låg vi rätt ordentligt före schemat, och jag kände mig inte ens sliten, men helt utan förvarning fick jag tokkramp i högerlåret, det bara stannade så jag fick köra ut i dikesrenen och hoppa av med vänsterbenet. Då såg jag förresten att det var säkert 150 cyklister låg på rulle efter sub10-klungan!

Jag stretchade ut krampen men psykologiskt blev det lite för jobbigt att ha tappat, kommit ikapp och sedan tappa igen. Jag var så jävla förbannad rent ut sagt! Inget var roligt. Tråkigt att cykla. Jag övervägde allvarligt att bara sätta mig i dikeskanten tills det kom nån och plockade upp mig, men jag rullade ändå på mot nästa kontroll. Under tiden funderade jag på om det gick att få till nåt nytt mål. Sub 12 kanske? Hmm, 12 - 5 = ytterligare 7 timmar - tråkigt!

I nästa kontroll fick jag massage, käkade och kände mig lite bättre, så jag cyklade vidare. Var lite för otänd för att orka hänga på de snabbare klungorna och fann till min förvåning att folk tog rygg på mig! Men ingen jävel gick upp och drog förstås. Jag höll rätt bra fart när jag cyklade men tog långa fikastopp i varje depå i stort sett och rullade in på 11.50 eller så.

Träffade Bang vid sovsalen som berättade om sina trubbel och sitt rekord i tidig brytning av Vätternrundan...

Stort grattis till er 10or som klarade gränsen och starkt jobbat av alla!

Nattens bravader inleddes med ett partempolopp på 5km. Vi körde dock för sakta pga fortfarande sovande ben och missade starten med fyra minuter.
Hann ikapp 10-gruppen ganska kvickt iaf.

Som vanligt var jag seg och sur de första 5-7milen, men sen vaknade pojkkroppen till liv och resten av loppet kände jag mig oförskämt fräsch. Lite ont i nacken var det enda bekymmer jag led av.

Dagens hjärtstopp för egen del var en bottenlös brunn begravd under en vattenpöl. Lät som ett mauserskott när hjulen träffade bullseye på den rackaren. Trodde varenda eker flög all världens väg, men hjulen är hur raka och fina som helst.
Klarade mig undan två vurpor precis framför mig med centimetrar. Den första i en smal passage strax efter Jönköping (tror jag det var). Den sista inträffade 300m innan mål då bluecolorado stöp i backen.
(hoppas allt är helt på dig.)

Tack allesammans för en rolig tripp och bra kört.

Synes
/E

Vaddå tid, cyklar man på tid?
Det viktiga är att delta.

Jag rullade in med sub10 gruppen, men stannade och kollade så blurolorados armar och ben satt rättvända efter vurpan.
9:43 blev det till slut enligt protokollet.

När styr du upp en runda härnäst som bng lägger rutten på?

/E

Bra kört alla.

Hoppas det gick bra med armbågen bluecolorado

Tack till grindvakten som gjorde ett grymt bra jobb

Martin (svartklädd med blå specialized)

Tack alla för en fantastisk upplevelse! Detta kan låta lite töntigt men jag är faktiskt fascinerad av hur bra vi cyklade tillsammans och hjälpte varandra att klara målet. Inga sura miner eller gnäll trots att det faktiskt var rätt jobbigt ibland med vädret och trängsel på vägen. "Le peloton est regroupe, Camarades et amitie"

När klungan satt upp i Fagerhult stod jag och drack kaffe i godan ro. Ganska motigt att se er få upp farten borta i fjärran, men en nyttig läxa för en tidsoptimist. Jag var inte långt från tårarna men bestämde mig ändå för att komma ikapp, men hur jag än slet så krympte inte avståndet. Men när ...?, som drabbats av två punkteringar, kom farande så fick jag ny energi och till slut så fick vi kontakt med Rooths vintagetröja och kronreflexerna. Vi det laget var jag förstås helt färdig och de sista tre-fyra milen så orkade jag inte mer än två förningar, ledsen för det:)

Väldigt tråkigt med Andreas vurpa! Det var lite läskigt de sista kilometerna in till Motala. Jag såg en riktigt våldsam vurpa där cyklisten bakom mig körde rakt in i en dumt placerad avspärrning.

Grattis till ett bra lopp.

Trist med krashen colorado hoppas att du inte blev allt för tilltygad.

Otur också med framgaffeln bang. surt att prylarna går sönder på det sättet.

Vill också tacka för gott samarbete. Kroknade samtidigt som rekordolof 5 mil innan målgång men klarade mig under den magiska 10timmarsgränsen med relativt god marginal (09:49), förmodligen mycket tack vare den ljuvliga rullen de första 25 milen.

Har precis kommit hem från SÖS. Undre benet i högerarmen är brutit och har hamnat några millimter isär. Pga av inflammationsrisk så ska skrubbsåret läka ett par dagar innan opration kan göras. Har inga smärtor och kan använda högerhanden. Så det blir nog bra. Men det har varit sega timmar på akuten och i sjukhussäng.

Det viktiga var ju att cykeln klarade sig och tiden blev enligt planeringen ;-)

Det var ju själva...bra nyheter, fast inga roliga heller direkt, det där hade kunnat gå betydligt värre.

Hörrududu, om cykeln hade gått isär hade jag bett dig hålla i den med frisk arm och slängt er båda över mitt topprör och rullat i mål.

/E

Jag vill stämma in i lovsången till vår fina sub10 grupp, känner mig glad och stolt över att ha delat den här upplevelsen med er! Tack för en fantastisk stämning och insats. Det var rörigt och marigt men vi lyckades i allt kaos att hålla ihop relativt bra. Som Poppe säger är det imponerande att det (för en samling människor som i de flesta fall inte känner varanda) gick så bra att samarbeta.

@colorado: Ajajaj, Starkt att du klarade av målet iaf. Krya på dig!

@rooth: Jättebra jobb som grindvakt! Tror mycket av klungans framgång berodde på din insats.

@alla andra: TACK

M.v.h // "skägget"

Kan bara instämma med tidigare inlägg,
Tusen tack för trevligt sällskap och ett bra samarbete!

Jag är supernöjd med tiden men har haft lite svårt att glädjas helt med tanke på Colorados vurpa. Colorodo, hoppas att din arm läker bra!

Nästa år blir det inga depåstopp utan bara kissstopp, eller hur?

//Linda

Tack också från mig, som var den ende i Sub12 som inte var sjuk eller skadad. Jag hängde på er till Gränna, och det var underbart! Ledsen om min klungteknik var lite tafflig, men jag försökte verkligen:) När ni kissade i Gränna fortsatte jag för att ta uppförsbackarna i min takt. Sedan gled jag med er genom Jönköping och sedan i uppförsbacken insåg jag skillnaden mellan Sub12 och Sub10 när jag helt kom efter. Trots vimsig solokörning från Jkp kom jag i mål på 11.35 och blev glad för det! Och grattis till era tider, ni är mina ouppnåeliga förebilder!
/Mattias

Tack för era krya på dig hälsningar.

Här är några bilder från planeringsmötet.

pano3.jpg ht=201

DSC_0070.jpg ht=482

DSC_0075.jpg ht=482

DSC_0077.jpg ht=482

DSC_0078.jpg ht=482

DSC_0087.jpg ht=482

DSC_0090.jpg ht=482

Hehe, alla ser taggade ut.

BC, vilket skit med armen, hoppas på snabb återhämtning så du får cykla i sommar.

Stort tack till er som klev fram och organiserade klungan under rundan. Rising(tills det sket sig), and3x m fl. Bra jobbat.

Sub 9,30 nästa år? :)

rooth skrev:
-------------------------------------------------------
> Sub 9,30 nästa år?

Det fixar ni lätt med bra planering. Jag låg bakom dig mellan en stor del mellan Hjo och Boviken, hängde inte med in för att jag ville ha marginal för att klara sub10. Tyckte inte jag tog i mycket mer, men gick in på 9:25. Det var bara kortare depåstopp som skiljde min tur från er som inte bommade möte och start. 14 min i Fagerhult innebar att medelhastigheten sjönk med nästan en km/h.

Sjukt skön känsla att glida in på upploppet och inse att vi grejjade det! Jag var tårögd när jag stod i målfållan! Men jag hade aldrig grejjat det utan en så bra klunga och stämning. Så ett stort tack till alla!!

Jag blev lite deppig några mil efter jönköping för då tappade vi mycket fart och vädret var riktigt risigt. Då var jag helt inställd på att missa sub10. Men efter första blåbärs-soppa-stoppet så var känslan mycket bättre. Sen efter stoppet i broviken så kändes det löjligt bra och sista biten var en njutning!

Riktigt tråkigt med din vurpa bluecolorado, hoppas att inte resten av cykelsäsongen är slut nu.

Bang: tråkigt med haveriet. Jag cyklade med dig ut från starten och såg att ditt tråkigt glappande styre.

Sist men inte minst: grymt bra jobbat grindvakt rooth. Skönt att du inte ledsnade att säga "sist" trots att du måste ha sagt det några tusen gånger...

Så nu är det väl bara att trampa på och sen hörs vi alla nästa vår i tråden "Happy VR 2010 Sub 9.30" :)

Hade!
Jonas

F*n vad synd!

Hoppas det läker fort och rätt.

Her du fått någon prognos på när du kan bli av med gipset, eller det kanske blir först efter operationen?

bluecolorado skrev:
> Har precis kommit hem från SÖS. Undre benet i
> högerarmen är brutit och har hamnat några
> millimter isär. Pga av inflammationsrisk så ska
> skrubbsåret läka ett par dagar innan opration
> kan göras. Har inga smärtor och kan använda
> högerhanden. Så det blir nog bra. Men det har
> varit sega timmar på akuten och i sjukhussäng.
>
> Det viktiga var ju att cykeln klarade sig och
> tiden blev enligt planeringen ;-)

Hahaha, jadu rooth, hur många gånger sa du "sist" egentligen!? Du måste ha känt dig sokm en papegojja på gränsen till nervsammanbrott ibland?

Förövrigt kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden när klungan ekar den (väldigt viktiga!) varningen "BIL!" [beiiil]. Det påminner mig någonstans om måsarna som skriker "MINE!" i Finding Nemo. :D

Hittade några bilder i mobilen,

090613-t650i-02.jpg ht=544

Andra depåstoppet, 08:04

090613-t650i-03.jpg ht=544

090613-t650i-04.jpg ht=544

090613-t650i-08b.jpg ht=429

Efter målgång och pasta, 13:57.

090614-t650i-05-dropp.jpg ht=300

Dropp, för snabbare återhämtning ;-)

Får väl gratulera. Såg ert gäng ett par gånger ute på banan. Startade med Spårvägen 03.48 och passerade tidskontrollen vid Gyllene Uttern samtidigt, sen släppte vi vår draghjälp och ni åkte om någonstans efter Grännadepån, innan vi överraskande kom ikapp er igen i trängseln i Huskvarna, där ni försvann för gott när min svärfar (som jag körde med fram till Karlsborg) gick i backen vid ett trångt övergånsgställe i Huskvarna. Ingen fara dock, vi tog en kort paus - cirka fem minuter - för att se att allt var okej och peta i oss lite mat när vi ändå stod still, sen körde vi vidare. Efter Karlsborg sa svärfar åt mig att dumpa honom eftersom jag hade en liten chans att gå in under 10 timmar, så jag gjorde mitt bästa på tröttkörda ben och trampade in på 9.55. Svärfar gick i mål på 10.12 vilket är helt okej för en 62-åring.

and3x skrev:
> Hahaha, jadu rooth, hur många gånger sa du
> "sist" egentligen!? Du måste ha känt dig sokm en
> papegojja på gränsen till nervsammanbrott
> ibland?
>

Haha, det blev ett par gånger. Låg och svamlade i sömnen -"sist-japp! sist! japp!" i lördags natt... :)

Trist med olyckan, BC, men tur ändå kanske att den var lindrig... passa på att byta ut lite kroppsdelar när du ändå skall in på operation!

I lördags kväll hade jag inga planer på att nånsin mer cykla på en asfalterad väg, då tänkte jag mest på hur trist det var att cykla själv 15 mil, men nu tänker jag på hur kul det var att cykla i en organiserad klunga 15 mil... vi får väl se om det blir ett nytt försök nästa år...

moody skrev:
> Häng me mig ut ikväll vettja!
> /E

Ikväll ska jag masta på svärfars båt. Jag och Rooth tänkte kanske en liten rundsmörjning i morgon om det passar herrn?

Poppe skrev:
> Det känns tomt. Vad ska jag göra nu?
>
> Vad sägs om en postVR-runda nästa vecka?

Ligg på soffan i en vecka och börja träna för sub9 nästa år?

Poppe skrev:
Ikväll ska jag masta på svärfars båt. Jag och Rooth tänkte kanske en liten rundsmörjning i morgon om det passar herrn?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Nä, imorgon passar tyvärr inte alls herrn. Måste delta på kalas på kontoret och mingla med en massa svåra konstnärstyper i svarta polotröjor och attitydglasögon.

Nästa vecka blir bra.

/E

Många speglar där? ;-)

moody skrev:

> Nä, imorgon passar tyvärr inte alls herrn.
> Måste delta på kalas på kontoret och mingla med
> en massa svåra konstnärstyper i svarta
> polotröjor och attitydglasögon.

> /E

Allt vitmålat i försättsbladets nyans på NCS-kartan. Då den vitaste kulören inte är vit nog.
Förmodligen en-två speglar per deltagare. Vissa får tre. Så att de kan se alla fasadeprojektioner av sig själva hela tiden.

/E

Nej, man hänger ju faktiskt hellre med folk i cykeltröjor och plastbrillor :)

Då tar vi en tur nästa vecka! Undrar om fiket i Årsta Havsbad har kvällsöppet?

Tillbaka
Topp