dnleriksson
Aktiv medlem
happymtb byggd enduro moppe
Lätt koniska så spänner det. Såg smart ut! Varför har inte jag så?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eveningstar sa:På tal om mikrovågsugnar och tidsmaskiner kan jag starkt rekommendera Steins;Gate!
larsaw sa:Bump!
Såg denna promo på Enduro-MTB:
kom osökt att tänka på denna tråd :)
Magnus.Bovall sa:larsaw sa:Bump!
Kolla så lätt det är att bygga kolfibercyklar.
När man har rätt förutsättningar ?
/M
Kid1000 sa:Icke att förglömma att sådana grejer kostar multum att köpa och driva så det är inte bara att köpa. Som ex om man vill ha solidworks pro licens så kostar det runt 80 ex moms plus årliga avtal på ca 20 plus moms. Detta för endast CAD mjukvara. Tillkommer ju CAM mjukvara för kanske lika mkt till. Utbildningar o så kostar ju också. Sen ska man ju också vara kreativ..
larsaw sa:Magnus.Bovall sa:larsaw sa:Bump!
Kolla så lätt det är att bygga kolfibercyklar.
När man har rätt förutsättningar ?
/M
Ser framför mig ett sammarbete mellan dig o ex. EST som ju verkar vara en fena på CNC-fräsning :)
Kid1000 sa:För att ge perspektiv på det hela så väger jumbo Jim 4.8 inte speciellt mkt om man jämför med magic Mary 29 med dh casing. Samt man kan få bra däckstabilitet med clown shoe 100mm fälgar. Jag har allt hemma redan. Bara o börja bygga. Just geometrin går jag bet på. Bygga ram o länkage är vad jag ser inga problem.
Jag tror trenden går mot mer endurocykling med möjlighet till liftassistering om det är många fallhöjdmeter.
Jag anser att det är värt ett försök.
UrTomas sa:Wohoo, någon gör något!!! Kör bara kör! Det nya kommer att vara "Back to the roots-enduro", rolig cykling i icke-tokhets-fart med ett gäng kompisar = rolig cykel för det ändamålet ;)
marran sa:Själva iden med enduro är väl just att köra som en dh-pilot så mycket det går. Men det är ingen mening att bråka om semantik när någon håller på att bygga en cykel, det var nog mest att jag missförstod vad du menade för att orden inte betyder samma för oss. I vilket fall tycker jag det är ett jättespännande projekt, klart värt att prövas!
Magnus.Bovall sa:Ja det vilar tyvärr lite
Har en tendens att bli lite mångs olika projekt ibland.
Håller dock på att bygga en seriös ramjig
Skall best stålrör och svetsa stål racer.
Men en sådan jigg funkar ju även till mtb.
Så snart går det bra att lägga beställningar
På mått sydda stål racer ramar..
/M