Appel skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Kanske inte på svartvita dårå. Sen ligger ju
> stocken kvar 20 cm brevid stigen. Där kan du
> bygga hopp. Tycker generellt att stigar ska kunna
> cyklas åt båda hållen. Enduro SS är väl en
> annan sak liksom...
90% som bike'ar där bland troll & älvor klarar ju inte ens av de 15km utan fotisättning, så vad gör en till isättning?
Även om kommunen knappast håller med så är det väl klart att det bör vara cyklingsbart åt båda hållen. Det jag menade (men inte skrev) var väl eg. att man kan tänka sig för lite innan man går crazy med sågen.
Just det där trädet låg ju perfekt placerat i nedförsbacke för att kunna göra något kul, med minimal naturpåverkan. Utan att ha sett slutresultatet kan jag väl tycka att en genomtänkt sågning hade varit att öppna en smal passage i trädet. Då kan man både få igenom cyklar, gående samt bygga ett hopp på sidan, på samma stig. Alla blir nöjda!
Bygger man något på "rensad" stig försvinner/förstörs det ju direkt. Men hoppet som byggdes mot stocken där "Upp & ner-segmentet" börjar/Seasida Funtrail slutar fick ju vara kvar hela förra året & var lite genomtänkt.. Skälet till att det fick vara kvar inbillar jag mig att det var p.g.a. att det byggts lite snyggt & smidigt mot ett redan fallet träd..
För övrigt kan jag säga att de byggs & fixas för fullt i skogen, men de stigarna visar vi inte för er galningar som cyklar med sågar i ryggan ;-)
PS. Missförstå mig rätt. allt som gör skogen bättre för cykling bör hyllas! Men ibland kan man ju få fler nöjda genom lite eftertanke, innan.