Hej alla jag känner och inte känner!!!
Under gårdagensdagens skogspromenad i norra delarna av Gömmarskogen, sprang vår älskade hund Lilleman bort!!
Vi promenerade på SBR-stigarna i anslutning till Svart/Vita motionsspåret i den del av skogen som löper längs Gamla Stockholmsvägen.
Lilleman är 20månader gammal och glad men något reserverad.
Hade vid försvinnandet röd sele och blått koppel/lina på sig.
Har ni tips eller vill hjälpa till i letande, så nås jag på 0761458602 alt 0761899833
Jag har i natt sovit i skogen vid ”flyktplatsen” i hopp om att Lilleman ska bakspåra nu när nattens lugn har lagt sig.
Vi kommer idag (söndag) att gå ut med spårhundar kl. 10 samt påbörja skallgång med start kl 10:30-11:00
Samling vid Gamla Stockholmsvägen 294 för er som är intresserade och har möjlighet att hjälpa till. Tackar på förhand!
Klistrar även in vår efterlysning på Missing Dogs:
https://www.facebook.com/441576032568150/posts/2835839636475099/?d=n
11/1 KUNGENS KURVA / GLÖMSTAVÄGEN
Svart Portugisisk Vattenhund vid namn Lilleman som snart fyller två, har sprungit vilse i skogen mellan Kungens Kurva och Glömstavägen!
Han har rött sele och blått koppel på sig.
- De som vill hjälpa till att söka efter Lilleman bör ta det lugnt och inte ropa efter honom. Om han syns så bör man sätta sig ner, titta åt ett annat håll, prata med lugn lågmäld röst. Stannar han upp och verkar intresserad kan man försiktigt locka på honom. Om inte så bör man ta det fortsatt lugnt, observera i vilken riktning hunden rör sig och sedan kontakta ägaren.
Lilleman sprang iväg tillsamman med sin morbror Viggo, men här fick troligen Viggo vittring på vilt. Hundarna har gjort så en gång tidigare och var då borta i 5 minuter.
Denna gång blev ägaren orolig och började cirkulera på stigen/stigarna de gått på.
Efter ca 20 min kom Viggo tillbaka men utan Lilleman i släptåg.
Det finns risk att Lilleman sitter fast och inte vill ge sig till känna. Titta därför noga omkring er på marken om ni är ute och söker efter honom.
Lite reserverad men van vid hundar då han går på hunddagis samt bor i familj på fyra med ganska mycket vänner.
Ser eller hör ni något om Lilleman, så nås jag på 0761458602 eller 0761899833, alt. kontakta polisen.
TACKAR PÅ FÖRHAND