Hård plattis sko

Fredrik T

Medlem
Hård plattis sko
Tips på en styv plattissko till frugan, cyklar mtb grus/asfalt och vill ha en hårdare sko för bättre kraftöverföring. Hon gillar inte att clippa i..

Hård plattis sko
Jag är osäker på om det finns något. Sen tror jag inte det är speciellt stor skillnad mellan olika styva skor mer än känsla. Köp något som passar bra bara

Hård plattis sko
Här kan du kolla:
Dem jämför dock en väldigt styv sko med en ganska styv sko. Kan hända att det är större skillnad med mjukare skor.

Hård plattis sko
Five ten är hyfsat styva, särskilt de mer gravity orienterade som Impact pro, annars Freerider pro. Ett tips är att lägga i en iläggsula som är styvare. Finns ju olika för pronation och andra åkommor men någon hyfsat neutral funkar ju.

Hård plattis sko
Five ten är hyfsat styva, särskilt de mer gravity orienterade som Impact pro, annars Freerider pro. Ett tips är att lägga i en iläggsula som är styvare. Finns ju olika för pronation och andra åkommor men någon hyfsat neutral funkar ju.
Allt utom de vanliga Freerider är tillräckligt styvt skulle jag nog säga.
Att jämföra plattisar-skor med skor för SPD i styvhet blir som att jämföra lastbilar med kameler lite.

Hård plattis sko
Det hela beror lite på pedalens storlek. En smal pedal som en spd-sl kräver en betydligt styvare sko än en bred plattis. Med en plattis som är ungefär lika bred som skon räcker de flesta skapligt styva skor för plattisar. Jag kör ibland five-10 på min racer och det fungerar riktigt bra.

Hård plattis sko
Lakes MX1 podium om ni får tag på dem.

Tillbaka
Topp