Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jesperC sa:Jag har en Headshock gaffel som ligger och samlar damm i källaren. Har för mig att den skall vara helt OK men den har dock legat där några år nu...
Om du vill ha den för att testa så är det bara att hojta till.
//j
elmfeldt sa:Tack! Racingbike verkar proffsiga men blir logistiskt krångligt.
...
elmfeldt sa:Åkatten. Vore ju nåt. Var bor du? Och har ngn en länk till hur man demonterar en headshox?
ceel sa:elmfeldt sa:Tack! Racingbike verkar proffsiga men blir logistiskt krångligt.
...
RBS var logistiskt skitsmidigt när de servade min bakdämpare. Efter kontakt skickade de en fraktsedel som jag satte på paketet och lämnade in hos närmsta DHL-ombud.
Sixten Fors sa:Går det inte att byta ut styrlagret till normal standard och sätta dit en vanlig dämpargaffel, om man vill ha dämpning fram?
elmfeldt sa:ceel sa:elmfeldt sa:Tack! Racingbike verkar proffsiga men blir logistiskt krångligt.
...
RBS var logistiskt skitsmidigt när de servade min bakdämpare. Efter kontakt skickade de en fraktsedel som jag satte på paketet och lämnade in hos närmsta DHL-ombud.
Snyggt! Skall kolla på det också då! Måste bara lista ut hur jag får ut gaffeln ur styrlagret.
Det som var bra att de var mycket styvare tack vare nållagren än samtida dämpgafflar men dämpningen var väl sådär.Var headshock en bra gaffel på sin tid?
Är headshock en bra gaffel i nutid?
Hur stor chansning tar jag om jag köper en Cannondale med headshock i tvivelaktigt skick?
Edit: Tänkte ställa frågan i en stödämpartråd men kunde inte finna rätt.
3: Om du får cykeln till ett pris som motsvarar att den är utan gaffel så är det nog ok, men jag vet inte vad du behöver för styrlager för att byta till nåt bättre.
Vilken storlek letar du efter?Jag har postat denna bilden i två andra trådar tidigare. Men jag såg denna och blev inspirerad:
Visa bilaga 725215
Men jag vill heller inte köpa mig allt för mycket bekymmer. Eller ännu värre hela vägen in i en återvändsgränd. Och tittar jag tex på denna annons https://www.blocket.se/annons/alvsborg/cykel/1206783359 så ser den ju ut att vara i behov av lite kärlek. Men det är kanske mer bekymmer än belöning i ett sådant projekt?
Visa bilaga 725218
Någon annan som sitter inne på tips på ramar som kan bli lika grymma äventyrscyklar? Jag har ett par bra 26" skivbromshjul med qr så helst nöjer jag mig med ram.
Jag är dåligt på äldre storlekar. Men small/medium/16"/17" skulle jag tro.Vilken storlek letar du efter?
Jag har en 16” silver. Dock stel gaffel.Jag är dåligt på äldre storlekar. Men small/medium/16"/17" skulle jag tro.
168 kort och sitter på 70cm höjd (vevcentrum-sadel).
Det kan nog finnas intresse ändå ;)Jag har en 16” silver. Dock stel gaffel.
Det är alltid mer bekymmer (än planerat) i sådana projekt, därför måste man gilla bekymret och förvandla det till sin belöning. Alltså, att meka med cykeln bör vara nöje för dig.Men det är kanske mer bekymmer än belöning i ett sådant projekt?
Jo den har returdämpning.1: Tveksamt, den har ingen returdämpning.
2: Nej, se ovan.
3: Om du får cykeln till ett pris som motsvarar att den är utan gaffel så är det nog ok, men jag vet inte vad du behöver för styrlager för att byta till nåt bättre.
Ok.Jo den har returdämpning.
Stalle
Här får du lite riktiga svar.Var headshock en bra gaffel på sin tid?
Är headshock en bra gaffel i nutid?
Hur stor chansning tar jag om jag köper en Cannondale med headshock i tvivelaktigt skick?
Edit: Tänkte ställa frågan i en stödämpartråd men kunde inte finna rätt.
Nej nå regleringar har den inte. Mer än lufttryck då.Ok.
Den jag hade (har, fast hos farsan sen tio år) kunde man bara reglera via lufttrycket, och så hade den ett lockoutvred på toppen, ingen kompressions- och ingen dämpnings-reglering, och den kändes som en pogostick.
Och sen blev det lefty.Cannondale gjorde ju en DH-gaffel av två headshocks på en dc-krona.
Visa bilaga 725336
Den skall tydligen returdämpningen (en i varje ben) ha klarat ett åk ungefär innan den dog.
Stalle
Och sen blev det lefty.